Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Brukt uten tillatelse er vel det jeg egentlig ville frem til, er bildet av min hund som jeg har tatt MED copyright på flickr.

At bikkja er di har omtrent like med saka å gjøre som at det regna dagen før bildet ble tatt ;)

Dette handler eventuelt om misbruk av et ÅNDSVERK. At det er tydelig copyrighta styrker din sak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøver i all beskjedenhet å delta i månedsutfordringen. Men jeg har problemer med å linke inn bilder fra Smugmug, mener jeg har gjort dette før.

 

Feilmeldingen er "Det er ikke tillatt å bruke den filendelsen på dette forumet. Gyldig eksempel http://www.test.no/bilde.gif, ugyldig eksempel: http://www.test.no/bilde.01.gif".

 

Mulig jeg har gått glipp av en endring på forumet, noen som har råd?

Lenke til kommentar

Prøver i all beskjedenhet å delta i månedsutfordringen. Men jeg har problemer med å linke inn bilder fra Smugmug, mener jeg har gjort dette før.

 

Feilmeldingen er "Det er ikke tillatt å bruke den filendelsen på dette forumet. Gyldig eksempel http://www.test.no/bilde.gif, ugyldig eksempel: http://www.test.no/bilde.01.gif".

 

Mulig jeg har gått glipp av en endring på forumet, noen som har råd?

 

Hvordan linker du? Henter du linken fra listen du får opp fra "Share this", og trykker så på bilde ikonet over tekstfeltet og limer inn URL-en der?

 

f.eks. slik:

 

5354430161_bc3c265091_z_d.jpg

Lenke til kommentar

 

 

Fler som opplever dette? Det skjer bare i Firefox, ikke i Internet Explorer...

 

Nei har ikke opplevd det,men har problemer med og åpne månedstrådene når enkeltsider begynner og bli relativ fullbooket,får da en helt hvit side og må trykke på F5 for og oppdatere siden på nytt.

 

Har du prøvd og slette info-kapsler etc ?

Lenke til kommentar

Nei har ikke opplevd det,men har problemer med og åpne månedstrådene når enkeltsider begynner og bli relativ fullbooket,får da en helt hvit side og må trykke på F5 for og oppdatere siden på nytt.

 

Dette skyldes vel at så mange på død og liv skal legge bilder i full størrelse direkte i innlegget - jeg har prøvd å ta til orde for å endre denne praksisen, men har ikke fått så mye støtte.

 

Har du prøvd og slette info-kapsler etc ?

 

Hjelper ikke, men registrerer at det bare skjer når jeg er innlogget - logger jeg ut forsvinner problemet, logger jeg inn er det tilbake igjen.

Lenke til kommentar

Brukt uten tillatelse er vel det jeg egentlig ville frem til, er bildet av min hund som jeg har tatt MED copyright på flickr.

At bikkja er di har omtrent like med saka å gjøre som at det regna dagen før bildet ble tatt ;)

Dette handler eventuelt om misbruk av et ÅNDSVERK. At det er tydelig copyrighta styrker din sak.

 

Fikk ett hyggelig svar tilbake med unnskyldninger og beklagelse, var snill og sa at sålenge de fjerna bildet/krediterte meg i fremtiden så var det greit.

 

Kanskje for snilt men var jo ingen alvorlig sak egentlig.

Lenke til kommentar

Hjelper ikke, men registrerer at det bare skjer når jeg er innlogget - logger jeg ut forsvinner problemet, logger jeg inn er det tilbake igjen.

Du har prøvd å slette cookies og cache samtidig?

 

Ja, hjelper ikke utover at jeg blir utlogget når cookies slettes, og da er problemet ikke der, men når jeg logger inn forsvinner bildene igjen.

Lenke til kommentar

Et spørsmål om bærbar data. Batteri-ikonet på en Dell har begynt å blinke oransje, den ser helt vill ut når det blinker så raskt. Sjekka i Bios og der står det at batteriet ikke er tilkoblet. På selve batteriet er det noen en trykkbryter og noen lys, når jeg trykker der skjer det ingen ting. Kan jeg nå regne med at det er batteriet som er gåent slik at det bare er å kjøpe et nytt, eller er det teoretisk mulig at det er noe helt annet?

 

Jeg kan bruke dataen med strømkabelen inne, med en gang jeg trekker den ut så er dataen av.

Lenke til kommentar

HP kan også regnes med da vi bruker det på media. Jeg har ikke hatt noen problemer, så mange kan nok skylde på seg selv når pc'n må inn på reprasjon, men det er rart når 8/10 i klassen har hatt problemer.

HP er en merkelig produsent. De kan lage to PC/laptop serier, som på papiret ser helt like ut. Men den ene serien er bare crap, mens den andre er helt konge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...