Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Paragrafryttere får det til å kile i kverulerings-fingeren/ringen :)

Det kan kile å mye det vil; men arnold_layne får ikke mindre rett av den grunn.

 

Men jeg vil si at den største skylden ligger hos bransjen selv. JEg pleier å si at den dagen de klarer å lageet system som hindrer piratkopiering, så er de konkurs i løpet av noen år. Ikke det at de klarer å lage et slikt system ...

 

Tom

Lenke til kommentar
Paragrafryttere får det til å kile i kverulerings-fingeren/ringen :)

Det kan kile å mye det vil; men arnold_layne får ikke mindre rett av den grunn.

 

Men jeg vil si at den største skylden ligger hos bransjen selv. JEg pleier å si at den dagen de klarer å lageet system som hindrer piratkopiering, så er de konkurs i løpet av noen år. Ikke det at de klarer å lage et slikt system ...

 

Tom

 

Clue for meg er at jeg ikke følger denne setningen: "Pirat, alltid pirat". Hvis amerikanerne og pengemaskineriene der borte klarer å begynne å selge tvprogrammer via f-eks iTunes i Norge. Ja da kjøper jeg! :) Men inntil nå ser jeg ikke den muligheten.

Lenke til kommentar
Jeg tror rett å slett ikke at 1D-en min er helt frisk. Dekket en fotballkamp i dag og autofokusen bommet mye. I en serie på 10 bilder er ofte de første 5 ute av fokus.

Velkommen til klubben. Jeg er riktignok ikke medlem, men jeg hører at medlemskap er relativt eksklusivt og kostbart.

 

Jeg regner med at du har fått gjennomført de nødvendige "oppgraderingene"?

Lenke til kommentar

Dng filer er ræva.

 

Om ikke for andre,så for meg :ermm:

 

Har tatt raw "RW2" med LX3'en og prøvde og åpne dem i 3 forskjellige Adobeprogrammer også lastet ned pluggins for dng,men fikk det ikke til å funke.Ble til at jeg installerte Silkypix og bachet 180 bilder til jpg,en langdrøy afære.Bildene må jeg ha for det er en form for dokumentasjon av en byggemåte av båter.

 

Burde jeg fortsette og fyre løs i RW2 og batche bildene i etterkant,greit og ha rå bildene tilgjengelig.

Har Lightroom II støtte for Dng,får det ikke til med første versjon og trenger jeg noe mer datakraft med toern,har ikke mer en akkurat nå.

 

Eller er det noen andre måter og åpne dng filer på.

 

 

Vi har vel fått et nytt troll på forumet nå,det virker som om all kommunikasjon absolutt må foregå på en kverulativ måte i de få poster h*n har svart i,er det en før-dette som har får nytt nikk ?

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Lightroom 2.3 klarer ihvertfall å åpne RWL filene jeg får fra D-Luxen.

Men så må man ha litt bedre maskin enn "windows 3.11" da å kjøre det da :p

Edit: men klarer maskinen å åpne Lightroom??

Å herrug så treg jeg er idag..........

Endret av Inc
Lenke til kommentar
Har tatt raw "RW2" med LX3'en og prøvde og åpne dem i 3 forskjellige Adobeprogrammer også lastet ned pluggins for dng,men fikk det ikke til å funke.Ble til at jeg installerte Silkypix og bachet 180 bilder til jpg,en langdrøy afære.Bildene må jeg ha for det er en form for dokumentasjon av en byggemåte av båter.
LX3 lager ikkje DNG-filer, so kva har eigentleg DNG med saka å gjere? Alle versjonar av Lightroom, og alle nyare versjonar av ACR støtter DNG.

 

Men LR 2.3 har støtte for råfilene frå LX3, ja.

Lenke til kommentar

Argh! Kjære høyere makter, gi meg inspirasjon til å fotografere noe, så jeg får testet Macen til det jeg faktisk kjøpte den for! Kræsjer gjør den også.. 6 ganger på 5 dager. Får vel ta en telefon til Eplehuset, og spørre om det kanskje kan være minnet de installerte før jeg hentet maskina.. Garanti er flott å ha. Ellers er i hvert fall maskina fantastisk, såvidt jeg har erfart. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...