sn0dig Skrevet 26. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2010 Tatt igjennom nettinggjerde med 135L @ F/2 på hove plantesalg/fuglepark Reven(e) lå som oftest bak ett tre og sov når jeg var der, men jeg gikk litt på siden av inngjerdingen og så reven når den gikk en liten tur. Fikk tid til å knipset to bilder (med 10fps) før den stakk under ett tre. Lenke til kommentar
Con Skrevet 26. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2010 Hvordan kan jeg importere bare noen av bildene fra kameraet mitt og til en mappe på PCen? Jeg vet jeg bare kan åpne minnekortet og dra de bildene jeg vil ha over, men jeg vil helst gjøre det i et importprogram så jeg får dato etc. på bildene. Både Windows og Adobe Bridge vil ikke la meg velge hvilke filer jeg skal importere... Dato og all info skal vel bli på bildet selv om du bare copy/paster det inn? Det gjør det i alle fall på min.. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 26. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2010 Hvis du tenker på exif og dato lagret i filen, ja, men ikke i filnavnet. Det gjør det bare lettere å organisere for meg. 1 Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 26. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2010 Tatt igjennom nettinggjerde med 135L @ F/2 på hove plantesalg/fuglepark Reven(e) lå som oftest bak ett tre og sov når jeg var der, men jeg gikk litt på siden av inngjerdingen og så reven når den gikk en liten tur. Fikk tid til å knipset to bilder (med 10fps) før den stakk under ett tre. Fantastisk pent bilde. Rever er jo ikke verdens minst skye dyr. Du burde vinne, men folk er ikke alltid like enkle å ha med å gjøre. "The Moment of Lulz", går gjerne foran teknikken. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 26. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2010 Jeg håper at vinnerbildet av finalistene blir valgt ut av en fotokapabel jury, for da er det ingen sjangs for at det kattebildet vinner med den komposisjonen (eller mangel på) og ute av fokus. Men det blir nok en "Hvem får flest likes" finale også... Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 26. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2010 Det går vel på hvem som har flest venner. Dersom du sender en melding til alle FB-vennene dine burde du kanskje få en del flere stemmer. Legg ut link så skal jeg like det jeg også Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 26. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2010 http://www.facebook.com/photo.php?pid=4398127&id=81720998562 må like multicom.no først tror vennene mine har fått nok av spammingen min Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 26. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2010 (endret) takk Edit: Men det er ikke vits, for katten leder med 25 likes, og tiden er ute i dag når multicom folka kommer på jobb Endret 26. juli 2010 av sn0dig Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 26. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2010 Ironisk at du selv har ett lolcat bilde som avatar ? xD Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 26. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2010 Ironisk at du selv har ett lolcat bilde som avatar ? xD Avatar = Fotokonkurranse? Forøvrig er bildet av min katt, og er ihvertfall skarpt. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2010 (endret) Hvis du tenker på exif og dato lagret i filen, ja, men ikke i filnavnet. Det gjør det bare lettere å organisere for meg. Hvilken kamera er det du har,ofte så følger det med programvare som lar det administrere bildene. Der kan du huke av for de bildene du vil laste over på dataen. Eller så kan du sikkert laste ned et gratisprogram som gjør jobben. Endret 26. juli 2010 av Nautica Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 26. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2010 Tar jo ikke mange sekunder å lage en mappe med dato for de aktuelle bildene heller da (its what i do), datoen får man jo også opp i filemanageren sin om man vil. =) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2010 På tide å prøve seg på e-Sata. Bestilte meg min første Lacie ekstern disk (Quadra d2 1TB). Håper den er tess Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2010 (endret) eSata er en drøm i forhold til USB/FW. Du kommer til å lure på hvorfor det plutselig ikke står 2 timer og 56 minutter igjen av kopieringen. edit: Hmm. Hva har skjedd med a-endingene mine? Har jeg allerede blitt påvirka av et år i Bergen? Huff, skummel tanke. Endret 26. juli 2010 av L4r5 Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 26. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2010 Jeg sliter sinnssykt med å koble til en database: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1247599 På forhånd takk for all hjelp! Francis Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2010 edit: Hmm. Hva har skjedd med a-endingene mine? Har jeg allerede blitt påvirka av et år i Bergen? Huff, skummel tanke. Et år i Bergen må nødvendigvis sette sine spor. Jeg sliter sinnssykt med å koble til en database: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1247599 Kan du ikke begynne å jobbe med teknologier som jeg kan noe om da? Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 26. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2010 Noen som kan hjelpe meg? I fjor sommer så jeg et rart insekt her i Lofoten for første gang. Ser ut som en krysning mellom en humle, en sommerfugl og en klegg. I går fikk jeg endelig et (uskarpt) bilde av dette vesenet... Noen som vet hvor jeg kan sende dette for å få vite mer om dette mystiske vesenet? Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 26. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2010 Noen som kan hjelpe meg? I fjor sommer så jeg et rart insekt her i Lofoten for første gang. Ser ut som en krysning mellom en humle, en sommerfugl og en klegg. I går fikk jeg endelig et (uskarpt) bilde av dette vesenet... Noen som vet hvor jeg kan sende dette for å få vite mer om dette mystiske vesenet? Spør en biolog? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå