Gå til innhold

Warner velger Blu-ray

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hehe :p

Jeg tror nok at HD-DVD ikke har en sjangs til å komme seg opp igjen. De mister jo støtten til de to gjenværende studioene også.

Hvor har du den infoen fra?

Skrevet
Skrevet
Men i staden for berre å rive ut eit par setningar der eg uttrykte meg upresist, kan du jo godt sjå på kva det er eg svarar på, og kva som vart sagt vidare.

Det er god kotyme i diskusjonsfora å bare sitere det man svarer på, og editere vekk resten. Jeg leste det andre i diskusjonen også, men det var ikke det jeg svarte på. Og sitatet var ikke løsrevet fra sammenhengen heller - det står på egne bein og har ikke mye å gjøre med resten av diskusjonen.

Skrevet
Men i staden for berre å rive ut eit par setningar der eg uttrykte meg upresist, kan du jo godt sjå på kva det er eg svarar på, og kva som vart sagt vidare.

Det er god kotyme i diskusjonsfora å bare sitere det man svarer på, og editere vekk resten.

Ja, har sett ein del av det i denne tråden. :(

Jeg leste det andre i diskusjonen også, men det var ikke det jeg svarte på. Og sitatet var ikke løsrevet fra sammenhengen heller - det står på egne bein og har ikke mye å gjøre med resten av diskusjonen.

Greit nok, men eg følte det du påpeikte allereie hadde komt fram, samstundes som det ikkje hadde den store effekten på det som vart diskutert. Men det er mogleg eg overreagerte litt. :)

Kay

Skrevet
Her er det jeg tror en gjennomsnittskjøper vil gjøre:

90% rabatt gir 50% gjenkjøp. (alle de gode filmene hans)

0% rabatt gir 2% gjenkjøp. (Kun de to aller beste filmene av de 100 i samlinga hans)

Gitt at HD-filmer koster 250 kr/stk så tror jeg det betyr et gjenkjøp for henholdsvis 1250 kr vs. gjenkjøp for 500 kr.

Og hvilken av disse to regnestykkene dine gir høyeste inntekt for filmselskapene?

50 gjenkjøp med 0 i profitt vs 2 gjenkjøp med normal profitt, vet hva jeg ville gjort om jeg var filmselskapene.

Skrevet
What? Det utsagnet har null og nada mening i seg.

det betyr at de har laget noen få og ikke kommet skikelig i gang med produsjonen enda.

foresten hva er UMD som elkkjøp selger ?

Skrevet

Klart at dem som filmselskapene ikke direkte taper penger på noe de ikke har produsert, men så er det endel av disse "blårussene" (regner med det er en og annen av disse i filmbransjen...) som regner tapte inntekter som tap. Er nok en grunn til at det ikke er annonsert flere HD DVD titler med det første, de som fortsatt er i HD DVD-leiren ønsker å se effekten av at Warner skifter side, og ingen tør å ta det første skrittet som evt. vil binde dem enda mere til den siden som kan ende som taper.

Jo lengre det går før noen av dem "hopper i det", jo større sjanse for at HD DVD taper, og at andre følger med Warner over.

Skrevet

Dette har vært en kamp mellom markedsføringsavdelingene, og Sony har denne gangen vært den dyktigste. Kanskje fordi de lærte noe av VHS / Beta erfaringen sist gang.

- Blu-Ray fremstår som noe nytt, noe ikke HD DVD gjør. Dette har med navnvalget å gjøre.

- De har vært langt flinkere til å markedsføre seg, og satset på en gruppe som stort sett består av inovatører - GAMERE.

- Ved å integrere en leser i PS3 har de klart det HD DVD burde ha gjort, integrert leseren i XBOX 360.

- Slaget har stått ved konsollene, og der har nok Sony vært best

Videre har slaget stått ved de strategiske avdelingene i respektive selskaper. Begge har gjort det som er mulig for å binde selskapene seg ene og alene til seg selv. Sony har vært dyktigst

Til slutt bestemte markedet hvilket format som skulle vinne, og dette markedet besto av unge mennesker under 30 år - GAMERE. Mener å ha lest at den typiske gamer er i midten av 20åra og mann.

Min menig er dog at hadde HD DVD vært INTEGRERT I xbox 360 så hadde kanskje situasjonen vært en annen, men å ha MS med på laget er vanskelig, da de har egne tanker om fremtiden. Så mens Sony gjorde alt rett, klarte HD DVD leieren å motarbeide hverandre og ikke ha noen klar strategi.

Skrevet
Dette har vært en kamp mellom markedsføringsavdelingene, og Sony har denne gangen vært den dyktigste. Kanskje fordi de lærte noe av VHS / Beta erfaringen sist gang.

- Blu-Ray fremstår som noe nytt, noe ikke HD DVD gjør. Dette har med navnvalget å gjøre.

- De har vært langt flinkere til å markedsføre seg, og satset på en gruppe som stort sett består av inovatører - GAMERE.

- Ved å integrere en leser i PS3 har de klart det HD DVD burde ha gjort, integrert leseren i XBOX 360.

- Slaget har stått ved konsollene, og der har nok Sony vært best

Videre har slaget stått ved de strategiske avdelingene i respektive selskaper. Begge har gjort det som er mulig for å binde selskapene seg ene og alene til seg selv. Sony har vært dyktigst

Til slutt bestemte markedet hvilket format som skulle vinne, og dette markedet besto av unge mennesker under 30 år - GAMERE. Mener å ha lest at den typiske gamer er i midten av 20åra og mann.

Min menig er dog at hadde HD DVD vært INTEGRERT I xbox 360 så hadde kanskje situasjonen vært en annen, men å ha MS med på laget er vanskelig, da de har egne tanker om fremtiden. Så mens Sony gjorde alt rett, klarte HD DVD leieren å motarbeide hverandre og ikke ha noen klar strategi.

Veldig enig, foruten navnevalget. HD DVD er egentlig klart mere beskrivende for mannen i gata, enn Blu-ray. HD-tv og HD ready (og til dels Full HD) er blitt veldig raskt innarbeiedet, og med HD foran DVD skjønner de fleste hva det dreier seg om med en gang.

En kan jo også tenke på hvordan det hele hadde sett ut om xbox 360 hadde kommet med HD DVD spiller fra dag 1., da hadde vel MS også måttet puttet på HDMI-utgang (mangel på dette, og såpass høy feilrate er eneste grunnene til at jeg ikke kjøpte meg en). Vil tro at HD DVD raskt hadde blitt format nr. 1, og Blu-ray hadde falt av lasset før PS3 hadde kommet på markedet. Regner vel med at Sony virkelig hadde hatt problemer med å rettferdiggjøre en så høy pris som de hadde på sine PS3 i begynnelsen, om de ikke kunne skilte med HD-avspiller som fortrinn...

Skrevet
[En kan jo også tenke på hvordan det hele hadde sett ut om xbox 360 hadde kommet med HD DVD spiller fra dag 1., da hadde vel MS også måttet puttet på HDMI-utgang (mangel på dette, og såpass høy feilrate er eneste grunnene til at jeg ikke kjøpte meg en). Vil tro at HD DVD raskt hadde blitt format nr. 1, og Blu-ray hadde falt av lasset før PS3 hadde kommet på markedet. Regner vel med at Sony virkelig hadde hatt problemer med å rettferdiggjøre en så høy pris som de hadde på sine PS3 i begynnelsen, om de ikke kunne skilte med HD-avspiller som fortrinn...

Husk også at da hadde xbox3 60 vært i bestefall blitt lansert et halvt år senere, til en mye høyere pris.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...