Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Hmm... ble med ett litt betenkt. Da Politiet var på utsida her i går kveld og hentet en fyr som ikke var direkte edru, høre jeg han ene (politimannen) sa "Kom her ditt jævla fyllesvin"... Klødde meg litt i pæra da ...

 

Det skjer jo. I "politiblikket" står det om episoder Finstad kunne vært foruten. Kommentarer og lignende som ikke er heldige..

 

Edit: Men som polititjenestemenn burde man holde seg for god til å komme med sleivete kommentarer!

Endret av Eircag
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig i det, men er litt rart... før brydde jeg meg ikke om det, men nå ser jeg hvordan politihøgskolen vil ha det, og hvordan det blir praktisert, riktig nok av et fåtall, men likevel.

 

Blir litt som et tilfelle jeg så. En sivil politibil, telefonen godt plantet inn i øret og stoppet en kompis av meg for akkurat samme forholdet 2 minutter etterpå.

 

Uten å skulle stigmatisere så er det et lite tankekors også. Eller kanskje litt dobbeltmoral, og jeg ser det så tydelig nå, som jeg faktisk (forhåpentligvis) går i de rette fotsporene selv :)

 

Det er vel i Politiet som i alle andre yrker, veldig forskjell på folk. Noen takler politirollen som de skal, men et lite fåtall får litt for mye maktfølelse :)

 

Det med kommentarer: I hvertfall når det er ca 300 som hører på ...

 

Uansett, så må jeg si det at de fleste politifolk, i hvertfall de jeg har støtt på opp gjennom livet, har vært kjempekarer.

 

---------------

Da var jeg ferdig med å være vis i kveld :p

Endret av Rune29(+1)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Hmm... ble med ett litt betenkt. Da Politiet var på utsida her i går kveld og hentet en fyr som ikke var direkte edru, høre jeg han ene (politimannen) sa "Kom her ditt jævla fyllesvin"... Klødde meg litt i pæra da ...

 

Det skjer jo. I "politiblikket" står det om episoder Finstad kunne vært foruten. Kommentarer og lignende som ikke er heldige..

 

Edit: Men som polititjenestemenn burde man holde seg for god til å komme med sleivete kommentarer!

Enig. Det er til en viss grad mer forståelig dersom kommentaren er en umiddelbar reaksjon, en "refleks". Men det som skjedde som Rune forteller om er jo teit gjort av han som sa det.

 

Leste forøvrig den delen av Politiblikket i dag, syns det var ganske interessant. Mange deler av boken som er rimelig kjedelig, men den har sine høydepunkter!

Lenke til kommentar
Enig i det, men er litt rart... før brydde jeg meg ikke om det, men nå ser jeg hvordan politihøgskolen vil ha det, og hvordan det blir praktisert, riktig nok av et fåtall, men likevel.

 

Blir litt som et tilfelle jeg så. En sivil politibil, telefonen godt plantet inn i øret og stoppet en kompis av meg for akkurat samme forholdet 2 minutter etterpå.

 

Vi må rett og slett svare på telefonen ettersom oppdrag ikke bare kommer via radio'n. På samme måte som bilbelte, er vi fritatt det.

 

Dersom arbeidsgiverne er så sløve at de ikke skaffer oss nødvendig utstyr som handsfree til bilen, ja, da må vi svare på samtaler fra publikum til politiet med telefonen godt plantet i øret... ^^ Selv om vi kjører bilen...

 

Men jeg ser problematikken, er ikke alle som forstår det, og blir det feil oppfattet. En uheldig situasjon for begge parter.

 

Personlig er jeg ikke veldig pirkete på akkurat det med mobil i bil, ettersom jeg bruker mobilen mens jeg kjører innimellom. Så ærlige og reale kan vi også være...

 

God natt!

 

ps: Rune, husk full rapport til meg på torsdag! :D

Lenke til kommentar

Hvor mange eksemplarer ønsker herren :p

 

Skal sørge for at du får et par stk, en av meg og en av han andre :p eller ... skal PM'e deg hva jeg strøyk i ;)

 

Vel, så dere kan ikke bli drept i trafikkulykker ;) Hehe. Neida, skal ikke være noen kverulant, men jeg forstår at folk ser det som en dobbeltmoral, rett og slett fordi de ikke er klar over unntakene.

 

Uansett: Stå på!

Endret av Rune29(+1)
Lenke til kommentar

Hei! Hvordan er det med opptak og fravær fra VGS? Har (desverre) litt fravær fra VGS andre og tredje året, men intet første året. Dårlig motivasjon som ligger bak. Har arbeidet siden jeg var 12-13 år gammel på siden av skolen, og tror ikke arbeidsgiverne har mye negativt å si om meg.

 

:/

Lenke til kommentar

Jasså, kritiserer du meg også :p hihi

Nei den gangen var jeg så skolelei at fy faen ...

 

Den største hurpa du kan tenke deg av ei lærerinne - hu var 1,40 høy og 1,80 i diameter, mattelæreren røyka seg en brun en i skolegården, naturfaglæreren satte nesten fyr på skolen i de timene, en skikkelig skjeiv lærer i it ...

Endret av Rune29(+1)
Lenke til kommentar
Jasså, kritiserer du meg også :p hihi

Nei den gangen var jeg så skolelei at fy faen ...

 

Den største hurpa du kan tenke deg av ei lærerinne - hu var 1,40 høy og 1,80 i diameter, mattelæreren røyka seg en brun en i skolegården, naturfaglæreren satte nesten fyr på skolen i de timene, en skikkelig skjeiv lærer i it ...

 

Er det nå jeg skal være skikkelig drittsekk og si at jeg på tross av å ha tatt lappen i første semester av sisteåret har 0 dager og 0 timer i fravær? - Ja, jeg er en kjedelig person :!: Nå har jeg bare en eksamen igjen så er jeg ferdig med videregående :w00t:

 

Gleder meg foresten også til å høre hvordan det gikk med deg Rune!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
84 timer?? Wow! Og jeg som trodde jeg hadde mye:P

Jeg hadde 18 dager og 12 timer på førsteåret :p Men ingenting i andre, og forhåpentligvis ikke i tredje heller! Manglende motivasjon var en av grunnene mine også. Jeg tror det skal gå bra, jeg. :)

Lenke til kommentar

Da har jeg fått unna det fysiske i dag... Fikk 22 poeng og dermed må jeg vente på telefon fra nemda... Får bare håpe på at jeg får den telefon.... :) At de ser at jeg har andre kvaifikasjoner.... Det er godt å bli ferdig med det.... Kjenner at jeg er lettere i kroppen nå.. Får jeg ikke telefon nå, så er det bare å søke til neste år... Har fortsatt en jobb jeg trives i.

 

Lykke til dere som ikke har vært der... :)

 

Dagen har egentlig vært veldig bra på opptak.. Masse hyggelige mennesker. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Lykke til, ambarbeider og alle dere andre som skal på opptak og intervju i den nærmeste fremtiden! Skal bli artig å se hvem som kommer inn :)

Lenke til kommentar

Litt artig å lese innlegg fra dere som skal på opptak. Husker selv hvor småstressa og nervøs jeg var i forkant av opptaket,men likevel svært spent.

For de av dere som kommer inn,gled dere til et utrolig artig og spennende år,noen fag kunne man greid seg uten,men noe tung og kjedelig teori må man gjennom.

Til de som ikke kommer inn,søk neste år! Stort pluss hos nemda hvis dere viser til motivasjon og iver for yrket.

Velkommen inn i "familien" skal dere være:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...