Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tok laseroperasjon før jeg søkte. Var nærsynt og hadde -1.5 og -1.75 på venstre og høyre øye. Vet ikke hva du lurer på rundt dette, men så lenge du i etterkant da dokumenterer at du har tatt en vellyket operasjon så er ikke dette noe problem. For min del så fikk jeg papirer på dette fra klinikken der jeg opererte øynen at synet mitt var blitt "perfekt"

 

I det store og det hele er jeg interessert i å høre andre folks erfaringer rundt laseroperasjoner. :)

I ditt tilfelle later det jo til å ha gått bra, det er fint å høre. Jeg har en del større nedsetning på begge øyer, såpass at nærsynt at uten linser/briller er det ikke mye bruk for meg i oppgaver som krever hånd- og øyekoordinasjon. :wee:

 

Penga spares iallefall opp fortløpende, synsoperasjoner er etter hva jeg har hørt ikke særlig billig.

Sikkert en god grunn for det!

Lenke til kommentar
Penga spares iallefall opp fortløpende, synsoperasjoner er etter hva jeg har hørt ikke særlig billig.

Sikkert en god grunn for det!

 

Da jeg hadde operasjonen for snart 5 år siden kostet det meg 32 000 kr.

 

Noen jeg kjenner tok operasjonen i år, og det kostet 22 til 24 tusen. Så det er faktisk blitt "billigere".

 

Mange klinikker gir deg en deal hvor du kan betale avdrag. Jeg fikk 12 måneders rentefri avdrag (det vanlige var 6 måneder) av legen, fordi jeg sa jeg skulle søke phs.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Cops er underholdende, det skal de ha. Men jeg har sett så utrolig mye unødvendig brutalitet der, og ikke minst amerikansk politi generelt. Senest i dag hadde VG et oppslag om slikt (http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=553531). Jeg har også tenkt, som Eircag sier, at Cops ofte er de perfekte eksemplene på hva man IKKE skal gjøre. :)

 

Edit: Apropos Politiet (serien), noen som vet når sesong 2 kommer? Jeg og et flertall andre har sendt mail og spurt, men får ikke noe svar. Ryktene sa jo tidligere at den skulle komme i mars, men det skjedde aldri.

Endret av Slettet+432
Lenke til kommentar
Da jeg hadde operasjonen for snart 5 år siden kostet det meg 32 000 kr.

 

Noen jeg kjenner tok operasjonen i år, og det kostet 22 til 24 tusen. Så det er faktisk blitt "billigere".

 

Mange klinikker gir deg en deal hvor du kan betale avdrag. Jeg fikk 12 måneders rentefri avdrag (det vanlige var 6 måneder) av legen, fordi jeg sa jeg skulle søke phs.

 

Hm, jamen det er jo gode nyheter! :)

Da trenger jeg kanskje ikke svi av hele sommerens lønning på å betale synskorreksjon da. Hehe...

Begynner å bli på tide å få gjort det nå. Pluss minus 1 år til søking nå!

Lenke til kommentar
Hmm.. jeg tror ikke det var intervjuer i dag pga alle klasserommene var booket til eksamen. Intervjuene er vel i 2. etasje i gamlebygget. Så de forskremte fjesene var vel de som ikke hadde lest nok :-)

 

Det satt en god del unge mennesker rett utenfor rom 12, altså der vi har sittet og ventet før vaksinene osv. Det så ikke ut som om dette var noen som hadde eksamen, for å si det sånn. Dette var dessuten et stykke ut på formiddagen også. Men men, det er ikke så viktig :)

 

Hvordan gikk det?

 

Jo, jeg tror faktisk det gikk ganske bra. Var redd jeg hadde rotet litt underveis, men etter å ha pratet med en del andre har jeg en forholdsvis god følelse. Og med deg? Klar for FOR/SJE?

Lenke til kommentar
...

 

Fikk følelsen av at vår eksamen var litt mer rotete og "lurt" satt opp enn eksamensoppgavene vi har fått.. mer argumentering og. Så plundret litt med å holde tunga rett i munnen. Men det gikk greit, satser på en B.

 

Forvaltning er easy peasy. Ikke så mye skriving, mer leting i boka.. burde gå helt fint :-) Lagt fra meg lesingen for denne gang :-)

 

 

Så fremtidige studenter, det er ikke bare action og biljakter (kremt) på phs.. "litt" teori å tråle seg gjennom og..

Lenke til kommentar
Fikk følelsen av at vår eksamen var litt mer rotete og "lurt" satt opp enn eksamensoppgavene vi har fått.. mer argumentering og. Så plundret litt med å holde tunga rett i munnen. Men det gikk greit, satser på en B.

 

Enig i dette. Samtidig er jeg glad vi ikke fikk f.eks øvelseskjøring, slik de fikk i fjor (?). Sånn sett er jeg ganske fornøyd med oppgavene. Satser også på en B.

 

Forvaltningsretten ser jeg også på som grei, men det avhenger en god del av oppgavene. De mest omfattende skadeserstatningoppgavene ser jeg helst at vi slipper. Synes det er vanskelig å sette opp oppgaven godt når det blir for mange involverte. Men ellers tror jeg at jeg har god kontroll på lovene. Lykke til i morgen!

Endret av frgmnt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...