Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Tommy Lillefjære har nå skrevet på PHS facebook: "Til alle dere som har lurt på hvor mange som er innkalt til opptaksprøver: Tallet er ca 1500 søkere."

 

Spænt!!!!

 

Noen som skal inn de første dagene? Husk å formidle magafølelsen til oss ;)

 

 

1/3 sjanse for å komme inn altså :) skal til opptak tirsdag neste uke jeg, men begynte det ikke i Bergen allerede i dag? Så hvis noen allerede har vært, vennligst ligg igjen en beskjed her ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er linken til Politihøgskolens gruppe på Facebook

 

Vel. Har vært hos tannlegen min i dag, og der fikk jeg vel enkelt sagt motivasjonen på den hardeste måten. Hvis jeg ikke klarte opptakskravene, skulle han trekke ut alle tenna mine uten bedøvelse neste gang. Så nå har jeg vel egentlig ikke noe valg. En pose popkorn, "The dentist" i dvs-spilleren og Jørn godt i minne så tenker jeg vi er i gang :p

Endret av Rune29(+1)
Lenke til kommentar

Har vel fått blodsmak i kjeften allerede, riktignok i overført betydning men :p

Neida. Han kommenterte til og med at jeg har tatt av meg gitt, og det er jo litt moro å høre.

 

Har riktignok ikke verdens peneste tenner, men kunne jo tenke meg å beholde de litt lenger. Og jeg skal til han mandagen etter opptak :s Så nå må jeg jaggø meg stå på her.

Endret av Rune29(+1)
Lenke til kommentar

Spørsmål til dere som allerede GÅR eller har gått på PHS: Var det spørsmål på intervjuet dere rett og slett måtte svare "pass" på? Regner panelet med at man kan svare på de spørsmålene de kommer med, og det blir så og si diskvalifiserende dersom man ikke kan svare?

Lenke til kommentar
Spørsmål til dere som allerede GÅR eller har gått på PHS: Var det spørsmål på intervjuet dere rett og slett måtte svare "pass" på? Regner panelet med at man kan svare på de spørsmålene de kommer med, og det blir så og si diskvalifiserende dersom man ikke kan svare?

 

Jeg fikk ingen spørsmål som jeg ikke kunne svare på. Av og til kan man få spørsmål om dagsaktuelle situasjoner, politiets oppbygging og lignende, men jeg slapp altså det (og jeg hadde klart å svare for meg om jeg hadde fått spørsmålene).

 

Om man ikke klarer å svare på noe som helst, er ikke det bra. Men nemda vil bli kjent med deg som søker, så de fleste av spørsmålene vil være om deg og ditt verdisett. Se på det som et jobbintervju.

 

Om du ikke vet hvordan politiet er bygd opp, sier du "vet ikke". Det er bedre enn å gjette seg fram. Husk at man burde vite slike ting om man er motivert for politiyrket. Så forbered dere godt, og les aviser!

Lenke til kommentar

Som eircag skriver er det viktig å kjenne seg selv. Da dette tross alt er hva intervjuet dreier seg om. Reflekter mye over deres sterke og svake sider, og hvordan disse kan brukes/utvikles i forhold til politiyrket.

 

Jeg fikk spørsmål på mitt opptak om hvor mange poeng jeg hadde totalt. Av en eller annen merkelig grunn visste jeg ikke det nøyaktige tallet, så jeg begynte å regne høyt midt under intervjuet:P Følte meg som en komplett idiot da jeg gikk ut av intervjurommet, men kom nå inn likevel=)

 

Blir litt gjentagelse av det som er sagt tidligere, men vær dere selv, og kan dere ikke svare på alt, så er det ikke nødvendigvis diskvalifiserende. =)

 

Og til slutt, Rune har et godt poeng; Husk hva dere skrev i egenerklæringen! ;)

Endret av bennial
Lenke til kommentar

En kamerat av meg var på opptak i dag, han besto alle testene og skal inn til inertvju i morgen på PHS sine lokaler=)

Men i gruppa hans var dt en person som strøk på absolutt alle testene, men han fikk likevel fortsette. Kameraten min sa dt var nytt av året at uansett om man stryker på fysiske tester så blir dt gjort en helhetsvurdering av deg. Så da forstå jeg dt slik at selvom man skal kommer over 20pts har man likevel en mulighet for intervju.

Noen andre som har vært på opptak i dag eller hørt noe om dette her ?

Synes dt hørtes merkelig ut jeg:P

Lenke til kommentar
Kan være at de ser andre muligheter. Mulig det er andre kvalifikasjoner også? Og at de ser mulighetene med tanke på annen bakgrunn?

Hmm, ja, jeg vet ikke altså. Har bare snakket md han kameraten min som sa dt. Dt kan vel hende at hvis man f eks.. svømmer inn til 2,35,00 at man får fortsette.. Eller om man løper noen få meter for sakte.. Eller om man får 21pts.. Vet virkelig ikke. Men man jo bare gå for å gjøre dt så bra som mulig så får man se hvor langt dt holder=P

Lenke til kommentar

Skal de gå kun etter konkurransepoeng og poeng på opptaksprøvene, er det utrolig mange gode politifolk som blir eliminert umiddelbart, og det er kanskje litt av dette de ser på? Hva vet jeg, men tror kanskje det kan ligge ting i periferien som vi ikke vet om.

 

Edit:

Jeg vet mange vil kverulere på akkurat dette, men tenk dere om litt. Tror hverken det ene eller andre er avgjørende ;)

Endret av Rune29(+1)
Lenke til kommentar
Hva er vitsen med de testene der da i det hele tatt..?

 

Tavezz88, husk å spør ut vennen din grundig for oss, gi alle detaljer om egenerklæring og intervju ;) er kjempe nysgjerrig! ;)

Hehe, jeg føler meg så masete om jeg spør hele tida ;P Lar han få litt fred til i morgen hvertfall da han er ferdig md intervjudelen. Han skrev hvertfall egenerklæring i dag etter fysiske tester som han besto.

Skal du på opptak da, Cortezz ? Er du klar føler du ?

Lenke til kommentar

Skal tirsdag neste uke i Bergen. Er klar for de fysiske testene tror jeg.. Ligger sånn midt på på det meste. Har printet ut brosjyren om politiet, klippet og limt.. så nå skal den læres utenatt :p Blir aldri helt klar for sånne prestasjonstester. Får ta det litt som det kommer og håpe på det beste ;) Du da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...