Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432
En annen jente sa til meg en gang

 

Jenta: "Mmmm, kan ikke du sette de håndjerna på meg?"

Jeg: "øøøøhh...... høhøhøh.... øøøøøh"

Enda en grunn til å glede seg? :)

 

Finner nok en del flere jenter på polititråden på kvinneguiden.no, selvom jeg vet det er en del menn med identitetsproblemer som stikker innom der rett som det er! Eller hva Rune? -Jada følger med der jeg å haha!

Guilty as well :innocent:

 

God ide, men kræsjer vel litt med politiportalen? Alle fal for min del.

Næ, det går fint det. Vi har ikke planer om å sette opp noe forum med det første, kanskje vi kan lenke til dette etter hvert. Vi får se. Først og fremst må vi ferdigstille nettsiden.

Endret av Slettet+432
Lenke til kommentar
Nå gidder ikke jeg å ta denne diskusjonen videre. Denne tråden skal brukes til det Politistudent mente den skulle brukes til!

Vil avslutningsvis si at hva tror dere skjer med samfunnet, dersom "everybody need a second change" regelen for fotfeste?

Blir det en uskreven regel i samfunnet om at første gang man blir tatt i nasking, urinering på offentlig sted osv, så blir man ikke straffet for det, ja så vil terskelen for å gjøre disse lovbruddene bare øke å øke, fordi folk vet at man ikke for bot første gangen.

 

Jeg må si meg litt uenig med deg Bennial, men er for at lovbrudd skal straffes. Koseprat kan kanskje funke hos noen, men ikke alle. Dette med å se mellom fingrene er ikke alltid lurt. Ser for meg 15 åringen som ble tatt i nasking si til vennene sine "jeg fikk ikke bor eller noen ting viss jeg lovte å aldri gjør det igjen". "kult, da kan jo vi å gjør det..for bot for vi ikke". Tror noen forstår tankegangen min :yes:

 

 

Du har nok missforstått poenget mitt. Som politi må vi utvise skjønn, og det avhenger helt av hvilken situasjon det er snakk om. Men hovedregelen er at ingen lovbrudd skal begås, så der har du helt rett. :)

 

En liten ekstramotivasjon for dere på nasjonaldagen;

 

http://www.an.no/17mai/article4338639.ece?...t=2&serie=0

 

For de som skal til Bodø så får dere muligheten til å marsjere i borgertoget på 17 mai. Dette toget er en stor tradisjon i Bodø og samler flere 1000 mennesker langs gatene! Meget spesielt å få rettet all oppmerksomhet mot en, men veldig gøy å være med på! (og litt småvondt i bena;D)

 

Gratulerer med dagen alle sammen! =)

Endret av bennial
Lenke til kommentar

Strålende! Har noen flere linker som dette? Hoper alt sammen inn til en samlet tråd i forumet så fremt jeg får mange nok linker ^^

 

 

Finns sikkert mange flere linker fra tidligere kulls aktiviteter. Det er bare å søke "politihøgskolen" på www.an.no eller www.ab24.no .

 

I tillegg til det som er nevnt tidligere får man mulighet til å være med på en årlig minnemarkering for trafikkofre i Nordland. Dette er en sterk og emosjonell markering som setter ting i perspektiv.

 

http://www.an.no/nyheter/article4057398.ece

 

http://www.ab24.no/default.asp?page=5349,5...63,1&lang=1

 

Det er vel stort sett de linkene jeg kommer over i forbifarta =)

Lenke til kommentar

Hallo! Har ett lite spørsmål. Var i byn idag og så på 17.mai toget. Og da så jeg en politistudent med 1.klasse-klaff på skulderen. Altså bare ett-tallet. Jeg trodde at man ikke fikk lov å jobbe sånn når man kun gikk i 1. klasse. Legger ved ett bilde. kanskje ikke så lett å se. Vet det ser ut som det er 2 streker(altså 2.klasse), men det var kun 1.

post-113520-1242594241_thumb.jpg

Endret av Aleksanderwoods
Lenke til kommentar
Blir det en uskreven regel i samfunnet om at første gang man blir tatt i nasking, urinering på offentlig sted osv, så blir man ikke straffet for det, ja så vil terskelen for å gjøre disse lovbruddene bare øke å øke, fordi folk vet at man ikke for bot første gangen.

Derfor skal det utvises SKJØNN, og det er ingen regler om at man aldri skal ta noen for slikt.

 

 

Vurderte faktisk en periode å bli politi, men dårlig lønn, et lett syn på lover og et rulleblad satte en stopper for det :p Men det virker som en spennende jobb. Har snakket med en del politifolk, de fleste er veldig hyggelige.

Noen ikke fullt så hyggelige. Var på byen for noen år siden, og så var det en kamerat som var for full til å komme inn. Han ble stående utenfor og banne litt mot dørvaktene til de stengte. Etter hvert kom politiet, og det første de sa var at hvis vi ikke fikk ham unna med en gang, ville han bli arrestert. Ikke noe "kanskje dere burde få kameraten deres hjem" eller noe slikt.

 

Mulig de var stresset pga. at alle strømmet ut i gatene fordi alt stengte, men akkurat den episoden gjorde meg ganske irritert. De fleste av oss andre, meg inkludert, var på ingen måte overstadig beruset, og hadde god kontroll på kameraten vår.

Lenke til kommentar

Tommy Lillefjære har nå skrevet på PHS facebook: "Til alle dere som har lurt på hvor mange som er innkalt til opptaksprøver: Tallet er ca 1500 søkere."

 

Spænt!!!!

 

Noen som skal inn de første dagene? Husk å formidle magafølelsen til oss ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...