Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Fikk følelsen av at vår eksamen var litt mer rotete og "lurt" satt opp enn eksamensoppgavene vi har fått.. mer argumentering og. Så plundret litt med å holde tunga rett i munnen. Men det gikk greit, satser på en B.

 

Enig i dette. Samtidig er jeg glad vi ikke fikk f.eks øvelseskjøring, slik de fikk i fjor (?). Sånn sett er jeg ganske fornøyd med oppgavene. Satser også på en B.

 

Forvaltningsretten ser jeg også på som grei, men det avhenger en god del av oppgavene. De mest omfattende skadeserstatningoppgavene ser jeg helst at vi slipper. Synes det er vanskelig å sette opp oppgaven godt når det blir for mange involverte. Men ellers tror jeg at jeg har god kontroll på lovene. Lykke til i morgen!

 

Du og!

 

Ahahahahahahahaha ... Gleder meg til det kanskje er min tur

 

Er det ikke gjeldende praksis at de eldre gir buksevann til de yngre? Du kan i så fall slappe helt av :)

 

 

Og GU3 - jeg har hørt at det ikke er noen eksamen, og bare praktiske oppgaver jeg? har jeg blitt feilinformert? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
.. og der var GU1 ferdig for min del. Avsluttet førsteåret med å naile eksamen i forvaltning / spesielle juridiske emner. Blir nesten skuffet om jeg "bare" får en B :-)

 

Du dropper sosiologien? :)

 

Jeg er svært usikker på svaret på spørsmål 11. Jeg har nemlig skrevet noe som kun én annen jeg vet om har skrevet, og jeg finner ikke ut hva som er riktig. Men det trenger vi ikke diskutere her. Ellers gikk det uansett bra, og jeg er glad for å være ferdig med to av tre!

Lenke til kommentar

Ang ryggsvømmingen; svømmer dere med hodet lendt litt bakover, eller litt forover, slik at man kan se fotbevegelsene?

Har en tendens til å få litt for store mengder vann rennende innover nesen, gjerne etter 5-10 m. Dette er ubehagelig, og fører ofte til at jeg svømmer tilbake og starter på nytt. Noen som har tips ang ryggsvømmingen?

Lenke til kommentar
Ang ryggsvømmingen; svømmer dere med hodet lendt litt bakover, eller litt forover, slik at man kan se fotbevegelsene?

Har en tendens til å få litt for store mengder vann rennende innover nesen, gjerne etter 5-10 m. Dette er ubehagelig, og fører ofte til at jeg svømmer tilbake og starter på nytt. Noen som har tips ang ryggsvømmingen?

Opp med brystet og vipp hodet litt lenger i svømmeretningen. Er i hvertfall slik jeg gjør det :) Men nå skal det sies at jeg er alt annet enn en mester :p

Lenke til kommentar
Ang ryggsvømmingen; svømmer dere med hodet lendt litt bakover, eller litt forover, slik at man kan se fotbevegelsene?

Har en tendens til å få litt for store mengder vann rennende innover nesen, gjerne etter 5-10 m. Dette er ubehagelig, og fører ofte til at jeg svømmer tilbake og starter på nytt. Noen som har tips ang ryggsvømmingen?

 

Problemet ditt er at du ikke har lært å holde vannet ute av nesen, det kommer før å lære seg å svømme.

Man du blir aldri trygg i vannet så lenge du ikke klarer å holde vannet ute.

Lenke til kommentar
Ang ryggsvømmingen; svømmer dere med hodet lendt litt bakover, eller litt forover, slik at man kan se fotbevegelsene?

Har en tendens til å få litt for store mengder vann rennende innover nesen, gjerne etter 5-10 m. Dette er ubehagelig, og fører ofte til at jeg svømmer tilbake og starter på nytt. Noen som har tips ang ryggsvømmingen?

 

 

Hodet bakover mot svømmeretningen, ikke mot føttene dine. Hold nesa over vann. Trekk pusten med munnen, og pust ut med nesa.

Lenke til kommentar

Som jeg sa tidligere, youtube kan lære deg alt fra svømming til slakting.

Det er lettere å lære av å se på enn å lese tekst :))

 

Backstroke --> http://www.youtube.com/watch?v=-LXYLDGAGW8

 

Ikke la deg distrahere av den russiske bassengstandarden l0l

 

Graff snakka noe om å snu tidligere(?)

 

http://www.youtube.com/watch?v=gJp1M2pP6rU

Endret av Kaktuz
Lenke til kommentar

Hei lurer på en ting...

Når en har unnagjort de 75 meterene på bryst og skal til og gå over på rygg, når en snur i veggen. kan en da sparke fra så en kommer lengst mulig? Eller er det slik at en skal stoppe opp for så og svømme bokstavlig talt hele lengden med slynge spark? ga dette noe mening for dere???

om ikke kan eg prøve og forklare det bedre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...