Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Tar overhode ikke lett på kravene. Men akkuarat svømmekravet hadde jeg ikke klart. Så det er fantastisk at jeg får bevist hva jeg klarer på de andre testene! :D

 

 

Husker du da jeg sa at jeg trente 7-8 måneder i forveien, mens du mente 1 måned var nok?

 

Nøkkelordet er forberedelse tidlig av, slik at man ikke stresser seg. Men jeg er sikker på at du klarer dette, settingen på opptak gjør at man bli ekstra gira. Husk også et karborikt måltid i forkant av opptaket, og ta med masse powerades!

 

Nå er det snart morgenjogg i styrtregnet!

 

Jeg mente ikke at 1 mnd var nok, men at med riktig trening og bra trening, og alt det innebærer, så er det mulig å klare kravene på under 7-8 måneder. Nå har jeg allerede innrømmet at jeg burde begynt tidligere.

 

Men takker for støtten! :thumbup: Skal gi jernet! Kan du gjenta frokosten din Politistudent?

Endret av Graff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg gruer meg desidert mest til er svømmingen. Er rett og slett redd for at teknikken jeg har, samt tida jeg kanskje kommer til å få, er så dårlig at jeg kommer til å bli latterliggjort. Så derfor spør jeg; hva blir reaksjonen om man svømmer dårlig?

:hmm:

Lenke til kommentar
Det jeg gruer meg desidert mest til er svømmingen. Er rett og slett redd for at teknikken jeg har, samt tida jeg kanskje kommer til å få, er så dårlig at jeg kommer til å bli latterliggjort. Så derfor spør jeg; hva blir reaksjonen om man svømmer dårlig?

:hmm:

Jeg tror alle støtter hverandre no matter what som skjer, egentlig!;) Correct me if I am wrong, men dt vil jeg hvertfall gjøre når jeg skal på opptak=)

Sliter jo selv med svømming så har litt den samme følelsen som deg, håper jeg klarer å holde meg under tida som jeg har klart på trening nå i dt siste *krysse fingre*

Ellers så tror jeg nytt av året er at man skal gjøre en helhetlig vurdering av opptaket om man skulle stryke på noe;)

Lenke til kommentar
Det jeg gruer meg desidert mest til er svømmingen. Er rett og slett redd for at teknikken jeg har, samt tida jeg kanskje kommer til å få, er så dårlig at jeg kommer til å bli latterliggjort. Så derfor spør jeg; hva blir reaksjonen om man svømmer dårlig?

:hmm:

 

 

Hvordan ligger du an i forhold til kravet nå da? Som jeg har nevnt tidligere er det store sjanser for at du svømmer dit livs heat under opptaket pga alt adrenalinet.

 

På PHS sine sider ser du oversikt over kravene til svømmetesten og de andre testene forøvrig;

 

http://www.phs.no/Studietilbud/Bachelor/Op...ng---100-meter/

 

Som du ser her så står det; "Svømming må være bestått." Likevel er nok dette en sannhet med modifikasjoner. Grunnen til det er at nemda likevel kan vurdere deg som skikket på bakgrunn av at du kan ha kvaliteter, bakgrunn, egenskaper etc. som er ønskelig i politiet.

 

Og du blir garantert ikke latterligjort da alle har sine sterke og svake sider. Noen er bedre på svømming enn andre, sånn er det bare. Så ikke vær redd for det!

 

Bare gjør ditt aller beste, og ikke gi opp. :)

Endret av bennial
Lenke til kommentar
I dag så så snakket jeg lenge med en PB2, jeg og en kompis i sammenheng med en brann her i nærheten. Fikk ikke helt med meg hva han sa pga. rar dialekt men et eller annet om at det kortet du går ut med altså "student beviset" er det samme som du går av med. Stemmer dette?

 

Ikke helt sikker på hva du mener nå, men studentbeviset mitt er merket med "student" og "politihøgskolen". Det havner nok i mimreboksen når jeg er ferdig på skolen.

Lenke til kommentar
Men takker for støtten! :thumbup: Skal gi jernet! Kan du gjenta frokosten din Politistudent?

 

Frokosten min besto av:

4 doble skiver smurt med nugatti og en flaske powerade.

 

På opptaket hadde jeg med 2 ekstra flasker powerades, et par new energy sjokolader. Lurer på om jeg tok med to ekstra skiver nugatti og gitt.

 

Uansett, masse karbo er trikset. Det gir deg fuel til å holde deg gående.

 

Det rare var at jeg var temmelig nervøs før opptaket, for jeg hadde kjørt gjennom alle øvelsene flere ganger, de siste 4 ukene før opptaket. Og da vippet jeg mellom 20 og 21 poeng. Men det ordna seg til slutt, tror sukkerkicket bidro litt der...

Lenke til kommentar
I dag så så snakket jeg lenge med en PB2, jeg og en kompis i sammenheng med en brann her i nærheten. Fikk ikke helt med meg hva han sa pga. rar dialekt men et eller annet om at det kortet du går ut med altså "student beviset" er det samme som du går av med. Stemmer dette?

 

tjenestemenn som er ferdig med grunnutdanningen/bachelorutdanningen utstyres med tjenestebevis i jobb. Studiebeviset er bare et studiebevis... den havner i en ramme på veggen sammen med romertall-distinksjonene mine... :D

Lenke til kommentar
Lurer også på det med legesjekken. Tar de en like grundig sjekk av deg der som det fastlegen gjorde? Kan man bli kastet ut etter legesjekken uten å få tatt de fysiske testene og intervjuet?

 

Legesjekken er kun for å bekrefte den legeattesten du tok til søknaden. :)

Endret av bennial
Lenke til kommentar
Satt på biblioteket og leste til eksamen i morgen, og passet på å gå forbi søkerne hver gang jeg strakk på beina.

 

Foregår intervjuene på skolen? Det forklarer i såfall de ukjente (og litt skremte?) fjesene i dag.

 

 

Ja, intervjuet foregår på phs har jeg hørt... sånn er det i løvens hule. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...