Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Hehe. Jeg var såpass langt inne i vegtrafikkretten at jeg ikke koblet at det kunne være nye søkere. Men intervjuene skal vel fortsette de neste dagene også, så det blir vel nok av muligheter til å studere dem. Herregud, som tiden har flydd siden jeg selv var gjennom dette!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmmm, hvordan finner jeg adressen til der jeg skal til opptak? Har midlertidig rotet vekk brevet jeg fikk... Skal på Håkonsvern, men vet ikke akkurat hvor.

Noen andre som skal til opptak 26.5 i Bergen foresten? :)

 

Jeg skal dit ;-)

Man skal bare møte opp utenfor hovedporten halv8 om jeg ikke husker feil...

 

Hvordan man kommer seg dit med buss har jeg ikke sjekket ennå.

Lenke til kommentar
Okey ^^

 

Tror det var nogenlunde noe sånt at han hadde alle tre kortene i den plast-tasken. Studentbevis, tjenestebevis og et sånt kort som fungerer i Oslo. Noe sånt sa han. Så på alle kortene skjønner dere :p

 

Hyggelig og tålmodig kar. Til og med en unge som dro ut batongen hans og han reagerte såvidt.

 

 

Han har nok studentbeviset som minne, og antakelig et adgangskort.

 

Nei, jeg syns det er hyggelig at barna kan komme og prate med politiet jeg. Om de er nysgjerrige på ting vi har på oss skal vi selvfølgelig gi dem lov til å se på. Jeg har latt mange unger få lov til å klatre inn i og se hvordan det er i politibilene, er spennende for småtrolla.

Hvis vi har vært snille mot dem så varer det inntrykket ganske lenge.

Endret av politistudent
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Okey ^^

 

Tror det var nogenlunde noe sånt at han hadde alle tre kortene i den plast-tasken. Studentbevis, tjenestebevis og et sånt kort som fungerer i Oslo. Noe sånt sa han. Så på alle kortene skjønner dere :p

 

Hyggelig og tålmodig kar. Til og med en unge som dro ut batongen hans og han reagerte såvidt.

 

 

Han har nok studentbeviset som minne, og antakelig et adgangskort.

 

Nei, jeg syns det er hyggelig at barna kan komme og prate med politiet jeg. Om de er nysgjerrige på ting vi har på oss skal vi selvfølgelig gi dem lov til å se på. Jeg har latt mange unger få lov til å klatre inn i og se hvordan det er i politibilene, er spennende for småtrolla.

Hvis vi har vært snille mot dem så varer det inntrykket ganske lenge.

Var leieboere hos en politimann da jeg var rundt 3 år.. Gjett hvem som fikk sitte i bilen og slå på sirene og blålys? :):)

Lenke til kommentar
Hehe. Jeg var såpass langt inne i vegtrafikkretten at jeg ikke koblet at det kunne være nye søkere. Men intervjuene skal vel fortsette de neste dagene også, så det blir vel nok av muligheter til å studere dem. Herregud, som tiden har flydd siden jeg selv var gjennom dette!

 

Hmm.. jeg tror ikke det var intervjuer i dag pga alle klasserommene var booket til eksamen. Intervjuene er vel i 2. etasje i gamlebygget. Så de forskremte fjesene var vel de som ikke hadde lest nok :-)

 

Hvordan gikk det?

Lenke til kommentar

Nei nå hadde denna tråden fordømrade meg forsvunnet fra Mine Innlegg.

Det kan vi ikke ha noe av...

Da får jeg stille et spørsmål i samma slengen, så jeg ikke kaster bort en fullt brukbar post!

 

Er det noen andre her som må gjennomgå synskorreksjon (dvs. laseroperasjon e.l) før dere søker PHS? Det må iallefall jeg. Leste tidligere i denne tråden om noen personers erfaring med dette, men kanskje det er flere som har noe de vil dele?

 

Ellers, lykke til til alle årets søkere til PHS!

Håper de av dere som har evnen og ønsket kommer inn. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Nei nå hadde denna tråden fordømrade meg forsvunnet fra Mine Innlegg.

Det kan vi ikke ha noe av...

Da får jeg stille et spørsmål i samma slengen, så jeg ikke kaster bort en fullt brukbar post!

 

Er det noen andre her som må gjennomgå synskorreksjon (dvs. laseroperasjon e.l) før dere søker PHS? Det må iallefall jeg. Leste tidligere i denne tråden om noen personers erfaring med dette, men kanskje det er flere som har noe de vil dele?

 

Ellers, lykke til til alle årets søkere til PHS!

Håper de av dere som har evnen og ønsket kommer inn. :)

Det må jeg, men det blir minst et par år til enda. Gleder meg veldig til å få gjort dette, da blir det takk og farvel til linser! :) Slipper å stresse med å få de på om morgenen og greier! Noen som har noen anbefalinger angående synsklinikk?

Lenke til kommentar
Når får man senest vite om man får tilbudt studieplass?

Svaret blir lagt ut på SO den 20. juli, og man MÅ eventuellt takke ja senest 26. juli!

 

Men det er sånn at dere får vite om dere er skikket eller uskikket med en gang ikke sant? - Vet det har vært snakket om før, men nå ble jeg usikker og finner det ikke.

Lenke til kommentar
Han er jo på to-ukers leir så tipper at det i værste fall blir sånn i to uker hehe

 

Det er tre-ukers leiropphold.

 

Gu2: 2 ukers leir

Gu3: 3 ukers leir

 

Men det er sånn at dere får vite om dere er skikket eller uskikket med en gang ikke sant? - Vet det har vært snakket om før, men nå ble jeg usikker og finner det ikke.

 

 

Du får begrunnelse i skriftlig form hvis du spør om det, dersom du ikke har kommet inn pga skikkethet.

Endret av politistudent
Lenke til kommentar
Noen uker senere eller med en gang?

 

Når du har fått avslag så ringer du/ sender mail og ber om begrunnelse. Vet ikke hvor lang tid det tar før du får det, men brevet kommer før eller senere.

 

Du får ikke svar med en gang etter intervjuet.

Endret av politistudent
Lenke til kommentar
Er det noen andre her som må gjennomgå synskorreksjon (dvs. laseroperasjon e.l) før dere søker PHS? Det må iallefall jeg. Leste tidligere i denne tråden om noen personers erfaring med dette, men kanskje det er flere som har noe de vil dele?

 

Jeg tok laseroperasjon før jeg søkte. Var nærsynt og hadde -1.5 og -1.75 på venstre og høyre øye. Vet ikke hva du lurer på rundt dette, men så lenge du i etterkant da dokumenterer at du har tatt en vellyket operasjon så er ikke dette noe problem. For min del så fikk jeg papirer på dette fra klinikken der jeg opererte øynen at synet mitt var blitt "perfekt"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...