Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg sliter med svømminga, har aldri vært særlig flink til å svømme. Jeg har rett og slett ikke teknikk, det går for tregt fremover. Trenger noen støttende ord her. Skal sta å svømme i morgen, så skal det komme en liten oppdatering om hvordan det gikk. :)

 

 

Hvis du kjenner noen som er god på svømming bør du spørre om litt teknisk hjelp!

 

Om du skal svømme freestyle må du fokusere på armene, å gjøre plasking om til raske men effektive tak og finne ut hvor mange tak du må ta før du bør puste, klarer du bare 1-2 må du trene på pust å. Hvis du satser på bryst må du trene på å time armer og ben slik at du ikke mister effekt.

 

Svømming er ikke så vanskelig å lære, hvis du ikke har noen til å vise deg må du prøve deg fram og se hva som går fortest og samtidig ikke gjør deg for sliten, helt til du finner det optimale for deg!

Ikke tenk at du skal svømme fort, men tenk at hvert tak skal være mest mulig effektivt.

 

Kanskje youtube kan være til hjelp?

Lenke til kommentar

Off topic:

 

Fikk tilbake eksamensresultatene i kriminalkunnskap og strafferett (etter min mening det tøffeste faget), og kan gledelig melde at det også er besått!!! Følte jeg måtte dele dette :p

 

Hatt skikkelig angst de siste dagene da jeg forventet at jeg skulle stryke i strafferetten. Middelmådige karakterer i begge fagene, men jeg sier som en kompis: "Bestått er gullegodt!"

 

Wooohooo!

 

Edit: Eneste som gjenstår er skytegodkjenningen i leir, som begynner mandag 18 mai.

Endret av politistudent
Lenke til kommentar
Grattis :D

 

Skyting er konge så det går nok bra :D

 

Hvor mye skytetrening er det over de 3 årene?

 

Takk :D

 

Kun skytetrening under leiropphold i GU2 (2 uker) og GU3 (3 uker, inkl. skytegodkjenning).

 

Jeg har vært så heldig at jeg har fått skutt litt på praksisstedet mitt med den nye pistolen. Uansett håper/regner jeg med at det skal gå greit under leiroppholdet.

Lenke til kommentar
å så utrolig digg. dro med fire ølbokser ut på en parkeringsplass og tok løpetesten der. 31 runder :D

virkelig et slit, men god følelse etterpå.

 

Hvordan greier du å holde tellinga når du løper?

Når jeg løper selv er jeg så sliten i kropp og hodet at jeg ikke har sjans til å telle alle rundene korrekt.

 

jeg hadde et hjørne. hver gang jeg runna det så telte jeg engang. tenkte hele tiden på tallet mens jeg løp og progresjonen. prøvde å psyke meg ut over hvor langt det var igjen. "Alright, fem runder nå. Sliten allerede, men dette går bra. fem runder er gjort. snart seks! PHS" selv hvor sliten jeg var hadde jeg tanker i huet, hehe. du kan sikkert få noen til å telle for deg hvis du har problemer med det. kanskje du gjør det enda bedre og når noen sier antall runder og hvor lang tid du har brukt :)

Lenke til kommentar

Oh happy day ! Teste svømmetesten i dag, og jeg besto den :) =P 2.25 ca ble tiden :p For mg som er sååå elendig til å svømme er jeg ganske glad nå, og enda har jeg 3 uker til å bli litt bedre :) Gratuler meg noen ! Hehe, ting begynner å se bedre ut nå, den svarte skya (svømming) begynner å klarne!

Også har jeg endelig fått lasta ned "Politiet" og lånt "Politiblikket" for 2 gang. Sweet ;)

Gratulerer md bestått Politistudent,og lykke til md skyteprøve!=)

Lenke til kommentar
Oh happy day ! Teste svømmetesten i dag, og jeg besto den :) =P 2.25 ca ble tiden :p For mg som er sååå elendig til å svømme er jeg ganske glad nå, og enda har jeg 3 uker til å bli litt bedre :) Gratuler meg noen ! Hehe, ting begynner å se bedre ut nå, den svarte skya (svømming) begynner å klarne!

Også har jeg endelig fått lasta ned "Politiet" og lånt "Politiblikket" for 2 gang. Sweet ;)

Gratulerer md bestått Politistudent,og lykke til md skyteprøve!=)

 

 

Takk!

 

Godt jobbet med svømmingen! Ikke glem det jeg sa om mengdetrening! Stå på, så greier du opptaket. :D

Lenke til kommentar
Hvordan er prøven?

Liggende skyting på blink eller løpe rundt å skyte ting som beveger seg?

 

Nei, det vet jeg ikke helt ennå. Det blir stående, på kne, liggende og løpende. Det er også avstander og hvor vi treffer på figuren.

 

I tillegg blir det masse øvelser i taktikk også. Jeg vet ikke så særlig mye enda...

Lenke til kommentar
Oh happy day ! Teste svømmetesten i dag, og jeg besto den :) =P 2.25 ca ble tiden :p For mg som er sååå elendig til å svømme er jeg ganske glad nå, og enda har jeg 3 uker til å bli litt bedre :) Gratuler meg noen ! Hehe, ting begynner å se bedre ut nå, den svarte skya (svømming) begynner å klarne!

Også har jeg endelig fått lasta ned "Politiet" og lånt "Politiblikket" for 2 gang. Sweet ;)

Gratulerer md bestått Politistudent,og lykke til md skyteprøve!=)

 

 

Takk!

 

Godt jobbet med svømmingen! Ikke glem det jeg sa om mengdetrening! Stå på, så greier du opptaket. :D

Yes, skal i svømmehallen nesten hver dag fremover nu =) Så får vi se hvordan dt går videre :) Hvertfall motivasjonen i orden nå :)

Lenke til kommentar
Oh happy day ! Teste svømmetesten i dag, og jeg besto den :) =P 2.25 ca ble tiden :p For mg som er sååå elendig til å svømme er jeg ganske glad nå, og enda har jeg 3 uker til å bli litt bedre :) Gratuler meg noen ! Hehe, ting begynner å se bedre ut nå, den svarte skya (svømming) begynner å klarne!

Også har jeg endelig fått lasta ned "Politiet" og lånt "Politiblikket" for 2 gang. Sweet ;)

Gratulerer md bestått Politistudent,og lykke til md skyteprøve!=)

 

Gratulerer!! Blir nok intervju da ;)

Lenke til kommentar
Oh happy day ! Teste svømmetesten i dag, og jeg besto den :) =P 2.25 ca ble tiden :p For mg som er sååå elendig til å svømme er jeg ganske glad nå, og enda har jeg 3 uker til å bli litt bedre :) Gratuler meg noen ! Hehe, ting begynner å se bedre ut nå, den svarte skya (svømming) begynner å klarne!

Også har jeg endelig fått lasta ned "Politiet" og lånt "Politiblikket" for 2 gang. Sweet ;)

Gratulerer md bestått Politistudent,og lykke til md skyteprøve!=)

Og du skal bli lovens lange arm?

Lukter jeg dobbelmoral?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Oh happy day ! Teste svømmetesten i dag, og jeg besto den :) =P 2.25 ca ble tiden :p For mg som er sååå elendig til å svømme er jeg ganske glad nå, og enda har jeg 3 uker til å bli litt bedre :) Gratuler meg noen ! Hehe, ting begynner å se bedre ut nå, den svarte skya (svømming) begynner å klarne!

Også har jeg endelig fått lasta ned "Politiet" og lånt "Politiblikket" for 2 gang. Sweet ;)

Gratulerer md bestått Politistudent,og lykke til md skyteprøve!=)

Og du skal bli lovens lange arm?

Lukter jeg dobbelmoral?

Tviler på at det er bare han som laster ned ting. Selv gjør du det kanskje? Greit, jeg er litt enig med deg, men det er ikke opp til deg eller meg å dømme noen, så jeg foreslår at du bare lar være å skrive her dersom du ikke har noe å komme med som er relatert til PHS og opptak, eller Politiet.

 

Hva er "Politiet" og "Politiblikket"?

 

Politiet er en dokumentarserie der et produksjonsteam følger politifolk i Asker og Bærum PD. Politiblikket er en bok som presenterer diverse forskermateriale om politiet, i tillegg til diverse fakta og ikke minst eksempler fra virkeligheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...