Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Jeg er kanskje litt tunglært, men du sier at man får en uoffisiell test i de forskjellige øktene. Hvis man består allerede da i følge kravene, blir det automatisk godkjent, eller må du gjøre det i eks 3. studieår?

 

Takk for bildene og ordene Eircag :)

 

Det betyr at du blir testet for at du selv kan se hvordan du ligger an. Om du f.eks løper inn til bestått eller ikke bestått har ingenting å si.

 

Først i 3. klasse vil det være eksamen hvor resultatene er avgjørende for idrettskarakteren.

 

Har dere muligheten til å ta testen i løpet av 2. studieår også? I regi av skolen eller i alle fal på skolen? Si at man ikke bestod 1. året og har trent en del så virker det jo greit å få testet det da å. Selvom man sikkert kan teste det meste selv :) Tenker spesielt på arrestasjonsteknikk. Man får kanskje trent på dette på praksisstedet?

 

Dritkule bilder Eircag!!! Thank you :)

Endret av Chaalex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har dere muligheten til å ta testen i løpet av 2. studieår også? I regi av skolen eller i alle fal på skolen? Si at man ikke bestod 1. året og har trent en del så virker det jo greit å få testet det da å. Selvom man sikkert kan teste det meste selv :) Tenker spesielt på arrestasjonsteknikk. Man får kanskje trent på dette på praksisstedet?

 

Dritkule bilder Eircag!!! Thank you :)

 

I 2. året MÅ du bestå de testene. Det blir test på høsten når du begynner på praksis, deretter en ny en på slutten av praksisåret, den siste er avgjørende. Dette vil stå på praksisuttalelsen din.

 

Testen kommer igjen i 3. klasse og er avgjørende for idrettskarakteren. To forsøk, en før jul og en før sommerferien.

Det er m.a.o ikke avgjørende før i GU3.

 

Det er 3000m, benkpress, kroppsheving i bom og stillestående lengde. Du kan jo bare kjøre testene selv når du vil, og trenger ikke å gjøre det i regi av phs eller noe.

 

Arrestasjonsteknikk har man alle tre årene, inkludert GU2/praksisåret.

Endret av politistudent
Lenke til kommentar
Ah ok da er jeg med^^ :D

 

Haha bra det veier opp litt!! Eksempler! Come on! Du la opp til det :D

 

Heheh,

 

en kar kom og spurte meg en gang:

 

- "Hvor mange ganger kan jeg sitte i fengsel , før jeg mister muligheten til å bli politi?"

- "eeeeh... null!"

 

Han så ikke akkurat ut som noen brøkregner for å si det sånn.

 

Edit: Det er ikke bare her phs spørsmålene kommer.

 

En annen fyr spurte meg:

 

Mannen: "Eeeh, unnskyld, jeg har noe småtteri på rullebladet. Kan jeg bli politi da?"

 

Jeg: "Vel... det kommer selvsagt an på hva du mener med småtteri da. Forenklede forelegg for å ha kjørt for fort er ingenting å bekymre seg for. Men hvis du har sittet inne (fengsel) for eksempel, da trenger du ikke å ta deg bryet med å søke."

 

Mannen "Åååh, åja... ok..."

 

Jeg: "Hva er det lille småtteriet ditt da?"

 

Mannen: "Jeg har sittet inne..."

 

Jeg: "Da trenger du ikke å søke..."

Endret av politistudent
Lenke til kommentar

Ok, en annen ting som ble sagt til meg og veiledern av noen jenter på 20-21 års alderen da vi gikk fotpatrulje.

 

Med en litt "sleskete" uttrykk sa den ene jenta:

"Fy faen, uniform drar damer as!"

 

Min reaksjon var:

"Hø-høyh!" (Heving av øyenbryn)

 

Jeg sa det ikke ut høyt, men det var det jeg tenkte innvendig. :p

 

Edit:

 

En annen jente sa til meg en gang

 

Jenta: "Mmmm, kan ikke du sette de håndjerna på meg?"

Jeg: "øøøøhh...... høhøhøh.... øøøøøh"

Endret av politistudent
Lenke til kommentar
Ok, en annen ting som ble sagt til meg og veiledern av noen jenter på 20-21 års alderen da vi gikk fotpatrulje.

 

Med en litt "sleskete" uttrykk sa den ene jenta:

"Fy faen, uniform drar damer as!"

 

Min reaksjon var:

"Hø-høyh!" (Heving av øyenbryn)

 

Jeg sa det ikke ut høyt, men det var det jeg tenkte innvendig. :p

 

Edit:

 

En annen jente sa til meg en gang

 

Jenta: "Mmmm, kan ikke du sette de håndjerna på meg?"

Jeg: "øøøøhh...... høhøhøh.... øøøøøh"

 

Hahaha genialt !

Endrer litt rekkefølge her :p :

 

Mulig jeg har sagt det før, men i den ene episoden av politiet hvor en gammel dame ringer inn på nyttårsaften fordi det er så mye bråk ute hahaha! Politimannen prøver å forklare at det er vanlig med litt bråk da, og hun påstar at nei dette er ikke vanlig, det har ikke vært så mye bråk siden krigen

 

Mye rart folk sier der også, spesielt fulle folk (overaskende). Er det slitsomt at mange berusende folk er såpass "oppsøkende" når de ser deg/dere? Hva syns du om det? Blir det litt mye?

Endret av Chaalex
Lenke til kommentar
Mye rart folk sier der også, spesielt fulle folk (overaskende). Er det slitsomt at mange berusende folk er såpass "oppsøkende" når de ser deg/dere? Hva syns du om det? Blir det litt mye?

 

Jeg liker å prate med folk, men fulle folk er utrolig slitsomme...

 

Det var en kar som absolutt ville slå av en prat med oss mens vi satt i bilen. Jeg satt i sjåførsetet og rullet ned vinduet da han kom. Han stakk hodet så langt inn i bilen at han nesten nådde fanget til veiledern min som satt i passasjersetet.

 

Det morsomste som skjedde var en litt snydens kar som bort til oss. Da gikk vi også fotpatrulje.

Han var velkledd og sa til oss:

 

Han: "Det er bare folk med spesiell hjerneskade som vil bli politi... Jeg jobber som ingeniør offshore og tjener mye mer enn dere!"

 

Veiledern: "Jaha?!"

 

Han: "Ja! Du kan vel ikke ta opp politifolk utifra hvor mange push ups de greier da?!"

 

Veildern: "Nei, det er ikke slik vi gjør det lengre. Er nok litt annerledes nå... Har du prøvd å søke politihøgskolen før da?"

 

Han: " (...) jo, har vel prøvd en gang..."

 

Jeg: " (latter)"

Lenke til kommentar

Ahahaha :)

 

Den med fulle folk er litt artig. Jeg jobber på et hotell midt i sentrum, og klokken tre på natten (en lørdag) kommer det ei litt fin frue med endel innabords og klager på støy. Jeg lurer selvsagt på hva slags støy det er snakk om, og hun sier det bråker fra gaten.

 

Vel, som jeg svarte: Da jeg tok imot bestillingen, bad du spesifikt om å få et rom på gateplan ut mot hovedgaten. Jeg kan vel ikke gå ut og hysje på alle her i byen :p

 

Dama stod og tenkte et par sekunder og svarte "Neeii... det var kanskje ikke så lett". Deretter gikk hun opp og la seg igjen, og måtte vekke henne for utsjekking.

Lenke til kommentar
hello politistudent :)

 

 

Ser dem noe på fraværet det året man søker inn?

 

så på phs.no at man trengte 3 i Norsk. betyr det at jeg kan ha 2'ere på resten (ikke at jeg har det alltså :p )?

 

Du kan ha toer på resten. Men i realiteten må du minst ha ca 4 i snitt da konkurransepoengene for å komme inn tidligere har ligget på rundt 50 poeng.

 

Edit: Sorry hvis jeg "stjal" spørsmålet ditt politistudent haha :)

Endret av Chaalex
Lenke til kommentar
Hahaha noen som ikke kom inn og var litt bitter ja^^

 

Godt å høre du syns det (At fulle folk er utrolig slitsomme) :p Jeg drikker jo ikke selv så, slitsom noen ganger :p

 

Jeg skjønner godt at folk liker å prate med politiet. Men bare ikke gjør det når dere er fulle.

Da er det ikke alltid fornuftige ting det blir samtalet om. :p

 

Skal servere en siste morsom historie før jeg hopper i dusjen:

 

Det var en kald februardag. Hadde nettopp fullført hospitering og fullført utrykningskurset. Etter 3 måneders avbrekk fra ordenstjenesten var jeg endelig tilbake.

 

Det var en lørdagskveld og fest i "byen". Denne gangen gikk jeg fotpatrulje med noen andre, ettersom veiledern min var borte. Det var kaldt og vi sto og hutret litt.

 

Plutselig kjente jeg to varme hender, som nærmest gravde seg inn i rompeballene mine. Min reaksjon var:

"Aaaaah..." (Ikke Aaaah som i skriking, men som en reaksjon på at jeg ble overrasket).

Jeg snudde meg og så en nett liten dame som var pyntet til fest, ca 40 års aldern.

 

Da jeg snudde meg hadde hun fortsatt henda på rompa mi, sto foroverbøyd og tittet opp på ansiktet mitt.

Jeg sa ingenting men bare måpet, og kjeven nesten i bakken.

 

"Du var så skjønn at jeg måtte ta på deg!"

 

Hva skjedde så fra min side?

JO!

 

Hun fikk en klem og gikk videre. Det var kanskje ikke så kaldt allikevel, den sene lørdagsnatten i februar. :D

Lenke til kommentar
Om jeg har oppfattet det riktig ser det ut som jenter her inne må en lete lenge etter . :)... eller tar jeg feil?

 

*waves*

 

Finner nok en del flere jenter på polititråden på kvinneguiden.no, selvom jeg vet det er en del menn med identitetsproblemer som stikker innom der rett som det er! Eller hva Rune? -Jada følger med der jeg å haha!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...