Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Hehehe, nei, ting skal ikke være lett innimellom.

 

Alle vil nok ha opptaket på sitt eget hjemsted, så det er nok lettere å heller be folk komme til byen. Men dette ordner seg skal du se.

 

Dere må nok sjekke kjøreruten allerede nå tror jeg. Uansett så finner man alltid fram til slutt, og da blir det nok en god gjennomføring fra din side. :D Men jeg ser at det er kjipt å få så tidlig oppmøte på et sted man ikke kjenner til så godt.

 

Sånt sett var jeg heldig da jeg hadde opptaket på phs i Oslo.

 

Uansett, lykke til så mye på opptak i hvertfall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sliter med svømminga, har aldri vært særlig flink til å svømme. Jeg har rett og slett ikke teknikk, det går for tregt fremover. Trenger noen støttende ord her. Skal sta å svømme i morgen, så skal det komme en liten oppdatering om hvordan det gikk. :)

Lenke til kommentar

Må si jeg er glad det ikke er noe minimumskrav på stille lengde. For der får jeg en 6.poenger uten tvil.

På benk greier jeg ett peong så det utligner litt.

 

Med noen uker igjen å trene så har jeg også mer å ta igjen på kondisen. Prøvde meg på den kondistesten idag og greide 27 runder. Med andre ord: ikke bestått. Det skal tas med at dette skjedde etter en hard fotballtrening så skal nok greie en 3.poenger innen de neste to ukene.

 

Alt i alt så tror jeg at jeg havne på rundt 15.poeng...blir uansett en thriller for de fleste av oss.

Lenke til kommentar
Jeg sliter med svømminga, har aldri vært særlig flink til å svømme. Jeg har rett og slett ikke teknikk, det går for tregt fremover. Trenger noen støttende ord her. Skal sta å svømme i morgen, så skal det komme en liten oppdatering om hvordan det gikk. :)

 

 

Få til en svømmeøkt hver dag, inkludert etter en styrkeøkt. Det du trenger er mengdetrening, da kommer det seg...

Endret av politistudent
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Jeg sliter med svømminga, har aldri vært særlig flink til å svømme. Jeg har rett og slett ikke teknikk, det går for tregt fremover. Trenger noen støttende ord her. Skal sta å svømme i morgen, så skal det komme en liten oppdatering om hvordan det gikk. :)

Samme greiene med meg. For lite fremdrift! Meeen det skal nok trenes opp, vær du sikker, så kan jeg klare det, kan du klare det :)

 

Må si jeg er glad det ikke er noe minimumskrav på stille lengde. For der får jeg en 6.poenger uten tvil.

Hvor har du dette fra? Sist jeg sjekket måtte man da hoppe minst 2,09 eller noe lignende.

 

Siste 25m skal vel gå med en annen svømmeart? Var det ikke noe i den duren?

Jepp, du skal svømme på rygg.

Endret av Slettet+432
Lenke til kommentar
Politistudent: I hvilken rekkefølge gjennomføres de fysiskte testene under opptaket?

 

 

Slik som jeg forsto, rett meg hvis jeg tar feil... :

 

Svømming, løping, deretter styrketestene...

Svømming, styrke/spenst og løpinga til slutt er dn korrekte rekkefølgen folkens ;)

Lenke til kommentar

Svømmedelen og løping er dt som må bestås, også kan man ikke ha mer enn 10p sammenlagt på styrkedelen=)

Dermed kan man få en 6 på lengdehopp, og man kan få 5 på benk og chins, men da har man en del å ta igjen på svømming og løping ;)

Sliter selv med svømming, men satser på at litt ekstra guts på opptaket kan få meg til å bestå !

Lenke til kommentar
å så utrolig digg. dro med fire ølbokser ut på en parkeringsplass og tok løpetesten der. 31 runder :D

virkelig et slit, men god følelse etterpå.

 

 

Kanskje det var øl'en som hjalp? :p

 

hehe, nei.

 

ang. legetestene tror jeg ikke de tar seg tid til nye prøver. blir vel bare urinprøve for å sjekke eventuelle ulovligheter, og diskusjon/vurdering rundt testene og legeerklæringen som du sendte inn.

Lenke til kommentar
Må si jeg er glad det ikke er noe minimumskrav på stille lengde. For der får jeg en 6.poenger uten tvil.

Hvor har du dette fra? Sist jeg sjekket måtte man da hoppe minst 2,09 eller noe lignende.

 

Det er bare løping, svømming og dykking som man kan få "ikke bestått" på. Dermed stryk.

På resten av styrkeøvelsene får man bare 6.poeng som dårligste resultat.

 

å så utrolig digg. dro med fire ølbokser ut på en parkeringsplass og tok løpetesten der. 31 runder :D

virkelig et slit, men god følelse etterpå.

 

Hvordan greier du å holde tellinga når du løper?

Når jeg løper selv er jeg så sliten i kropp og hodet at jeg ikke har sjans til å telle alle rundene korrekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...