Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe, har du testa selve testen da;) ? Mange runder fikk du til slutt ? Sist jeg løp løp jeg 34,5 runder =)

Oi!

 

Nei. Har ikke testet den enda. Løypa jeg løper er 525 meter lang, i hovedsak opp og ned (lysløype-bit). Men klarer jeg 1-2 poeng på den, burde jeg vel kanskje ligge nogenlunde godt an.

 

p.s. Jeg kan sammenlignes litt med et tog: Rask opp i fart og trenger lang strekke for å stoppe :p

Lenke til kommentar

Man kan vel telle på en eller to hender hvor mange som klarer å hoppe til karakter 1 i løpet av et opptak.

 

Men det viktigste er god teknikk.

- Begynn med å strekke deg godt tilbake, med svai i ryggen.

- Pust godt inn.

- Gå dypt ned i knærna (ser mange som nesten ikke har bøyde knær).

- Finn et punkt et stykke foran foran deg, noen meter opp. Hit skal du.

- Pust ut (brøl gjerne) og guts på!

- Husk å løfte beina :)

 

Ellers; ikke gru dere! Det er hardt, men det er gøy å pushe seg selv litt. Husk at dere gjør noe samtlige av landets politifolk har gjort før dere, det er fellesskap i det :)

Endret av Eircag
Lenke til kommentar
Hvilke av de fysiske testene på opptaket gruer dere mest til? Må si løpetesten og pullupsa er mine værste utfordringer.

Gruer meg til alt :) Har en egen evne til å drite meg ut "i plenum". Men men. Får ta det som det kommer.

 

Ellers; ikke gru dere! Det er hardt, men det er gøy å pushe seg selv litt. Husk at dere gjør noe samtlige av landets politifolk har gjort før dere, det er fellesskap i det :)

Vel... må innrømme at jeg har vanskelig å tro det, når man ser på noen av de gamle her nede :p

Lenke til kommentar

prøvde meg på løpetesten for første gang i dag.. gikk kjempebra :D

 

så lurer jeg på om det er noen som skal på opptak i Bergen (Håkonsvern) som har sett bassenget der? fikk høre av en som pleier å svømme der at det var et 12,5m basseng. er dette riktig? i så fall vil det si flere vendinger som betyr kortere lengdetider.

Lenke til kommentar

Herregud, politidirektøren fremstår bare mer og mer som en kunnskapsløs struts som ignorerer alle problemer, stikker hodet i sanden og fraskriver seg ansvar:

 

http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/147287

 

Bortforklaringer, bortforklaringer, bortforklaringer.

 

Hvordan er det politifolk og politistudenter ser på henne egentlig?

 

Virker som hun fikk jobben mer pga. hvem hun kjente enn pga. kvalifikasjoner.

Lenke til kommentar
Viss opptaket er på en fredag, når blir da intervjuet? På fredagen eller mandag?

 

Hvis opptaket er på fredag kan det hende at dere får intervjuet på mandag. Eller kanskje t.o.m på fredagen? Er så mye nytt at jeg er usikker. Men du får nok info om det på opptaksdagen.

 

Edit: Det har vært vanlig at intervjuet kommer dagen etter. Tror nok det er fordi nemnda skal kunne forberede seg med tanke på din egenerklæring, og hvordan de skal tilnærme seg intervjuobjektet dagen etter. :p

Endret av politistudent
Lenke til kommentar

Takk for svar Politistudent!

 

Må få lov å si at jeg er rimelig forbanna over at phs ikke holder opptak på litt mindre steder. Ikke ETT opptakssted mellom Bergen og Trondheim, det synes jeg er svakt. Når politiet babler i vei om å få inn folk med distrikstilknyttning, så må jo d f** klare å holde opptakene litt distriktstilknyttet også. Når de attpåtil legger hallen der opptaket skal skje godt utenfor byen, slik at det blir stokk umulig for vi som ikke er kjent i byen å finne frem, ja det holder ikke. Og med et oppmøte kl 08.00 om morgenen, så blir sikkerhetsmarginen alt for lav med tanke på å finne frem om morgenen. Jeg må ta med pappa og GPS på dette sirkuset her!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...