Gå til innhold

Skal kjøpe Cerwin Vega annlegg


Anbefalte innlegg

Du kommer til å bli møkka lei av bass, CV, røde kantoppheng og alt som har med PA å gjøre etter, tja, ca 2-3 år hvis jeg er snill og antar at du faktisk er interessert i HiFi og ikke naboklager.

 

Det er vel i utgangspunktet ikke noe galt med PA så lenge man holder seg til seriøse produsenter.

 

Frode

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kommer til å bli møkka lei av bass, CV, røde kantoppheng og alt som har med PA å gjøre etter, tja, ca 2-3 år hvis jeg er snill og antar at du faktisk er interessert i HiFi og ikke naboklager.

 

Det er vel i utgangspunktet ikke noe galt med PA så lenge man holder seg til seriøse produsenter.

 

Frode

Han mener nok at man blir fort lei av lyden fra slike høyttalere.

Det kan jeg skrive under på, har gjort det selv.

Lenke til kommentar
Du kommer til å bli møkka lei av bass, CV, røde kantoppheng og alt som har med PA å gjøre etter, tja, ca 2-3 år hvis jeg er snill og antar at du faktisk er interessert i HiFi og ikke naboklager.

 

Det er vel i utgangspunktet ikke noe galt med PA så lenge man holder seg til seriøse produsenter.

 

Frode

Han mener nok at man blir fort lei av lyden fra slike høyttalere.

Det kan jeg skrive under på, har gjort det selv.

 

Jeg skjønte det, men poenget mitt er at det blir feil å sammenligne CV med "alt som har med å PA å gjøre". De CV modellene som diskutere her, er faktisk ikke PA i det hele tatt, men hjemmemodeller.

 

Frode

Lenke til kommentar

Klart jeg har hørt om dem.

Jeg kan litt Hi Fi.

Jeg er veldig sær.

Nå har jeg Dali Concept 1.

Med Denon Reciever.

Den som er anbefalt på pakken de har laget på hifiklubben:http://hifiklubben.no/produkter/stereo/stereosystem/denon_dm-33,_dali_concept_1__.htm

Jeg driver stadig og hører etter de minste detaljer som for eks dette. Se på bilde under.

Dette klippet er fra Final Fantasy VII Advent Children Tidenes beste CGI film.

Disse japsene kan også det med godt bilde.

Disse japsene kan lage bra lyd.

Så denne dråpa lager sinnsyk lyd i anlegget.

En sånn skarp dryppetone hehe.

Fordi disse høytalerne legger vekt på lyse og mellom toner.

Ikke for å skryte av anlegget mitt men må bare fortelle dere dette.

post-148712-1199371170.png

post-148712-1199371178.png

post-148712-1199371339_thumb.png

Lenke til kommentar

Dette blir så teit at det blir bare dumt å svare seriøst. For det første, grunnen til at CV høres høyt ut er jo fordi det spiller urent til tusen. Å gå fra Concept 1 med en stakkars liten receiver til CV med effektforsterkere og det hele høres bare helt på tryne ut. Men for all del, CV var det store i gata her og sånn tilbake til ungdomstiden. Men å helt seriøst legge ut 30 000,- for ett CV anlegg ville jeg aldri gjort, det er bare helt idiotisk.

 

Det du bør gjøre, stikk til hifiklubben og lån med deg hjem 2 forskjellige anlegg. Prøv å få med deg en NAD forsterker og ett par mindre CV høytalere. Så tar du med deg ett par Dali/B&W(finnes mange flotte høytalere, men disse merkene er det nok enklest å få med seg, hjem på lytting). Og for all del, spør gutta i butikken, de vil nok fortelle deg at CV til 30 000,- er å kaste penger ut vinduet.

Lenke til kommentar
Dette blir så teit at det blir bare dumt å svare seriøst. For det første, grunnen til at CV høres høyt ut er jo fordi det spiller urent til tusen. Å gå fra Concept 1 med en stakkars liten receiver til CV med effektforsterkere og det hele høres bare helt på tryne ut. Men for all del, CV var det store i gata her og sånn tilbake til ungdomstiden. Men å helt seriøst legge ut 30 000,- for ett CV anlegg ville jeg aldri gjort, det er bare helt idiotisk.

 

Det du bør gjøre, stikk til hifiklubben og lån med deg hjem 2 forskjellige anlegg. Prøv å få med deg en NAD forsterker og ett par mindre CV høytalere. Så tar du med deg ett par Dali/B&W(finnes mange flotte høytalere, men disse merkene er det nok enklest å få med seg, hjem på lytting). Og for all del, spør gutta i butikken, de vil nok fortelle deg at CV til 30 000,- er å kaste penger ut vinduet.

Digg å se noen skrive det jeg har tengt hver gang jeg har lest/sett på denne tråden :)

Lenke til kommentar

Vis du er ute etter å høre detaljer er ikke cv veien å gå. Da er b&w/dali veien å gå. For 30 000 får du de største concept høytalerene, og de spiller minst like gøyt som cv :) dobble 10" en gooood og fyldig mellomtone samt en detaljert diskant.

"Er du på jakt etter en høyttaler som kan spille tordnende høyt og med skikkelig bass? Vil du samtidig ha en høyttaler som også låter detaljert, balansert og behagelig? Da er Concept 10 den du skal se nærmere på!" hehe. Eller så har du jo B&W DM683 til noenlunde samme prisen.

Finnes mye annet en cv ute i verden ;) Kanskje du skal se på JBL/Klipsch! De minner om cv på en måte. Mye bass og dynamikk men også en fantastisk mellomtone :p

Lenke til kommentar
Pris Klasse: Ca 20-30.000 :thumbup:

De største:http://www.hifiklubben.no/produkter/hoeyttalere/gulvfront/cerwin-vega_cls-215_hoeyttalere_sort.htm

 

Er den prisen inkludert høytallere eller ikke?

 

Å kjøpe forsterker kraft for 20-30 tusen for CV høytallere er å kaste bort penger. Man kjøper ikke fin vin til grandiosa.

 

Hvis du skal ha høytallere, kjøp noe skikkelig, og ikke ungdomshøytallere som kun kan spille høyt. Kjøp noe med kvalitet. Skal du ha trøkk, kjøp Klipsch. Skal du uansett til Hifi Klubben, kjøpt Dali Mentor 6, og forsterkere for resten. Da mangedobbler du kvaliteten på lyden i forhold til CV.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...