Gå til innhold

Skal kjøpe Cerwin Vega annlegg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg sier er at da er det bedre å begynne med Helicon nå som du har så mye penger. Ellers blir det veldig masse sløst bort, om du bestemmer deg for Helicon om 2 år. ;)

 

Har selv Cv, men jeg hører mest på hip-hop og trance/techno og rock. Ikke de sjangrene som trenger mest mellomtone.

 

Edit: Ta en titt på nerdebulen i signaturen min. De høytalerne duger veldig bra, men er ikke akkuratt de beste når det kommer til mellomtone.

Endret av rublings
Lenke til kommentar

For eksempel:

Dali Helicon 300 MK2 - 22 000,-

Thule Spirit IA100 - 6400,-

Totalt: 28 400 + kabler

 

Og skulle du savne bass så har du jo alltids mulighet for å kjøpe en litt billigere forsterker og en XTZ 99 W12 subwoofer for ca 4000 kroner. (mulighet for å spare en del hundrelapper om du bestiller og henter i Sverige).

En NAD C352 vil gi deg ganske mye godlyd den også, og da har du råd til sub uten å overstige 30 000.

 

Men du skal ikek se bort i fra at du får litt avslag i prisen om du kjøper Helicon 300 MK2 og IA100. 27 000 inklusive kabler er nok ingen usansynlighet hvis du støter på riktig selger ...

Lenke til kommentar
For eksempel:

Dali Helicon 300 MK2 - 22 000,-

Thule Spirit IA100 - 6400,-

Totalt: 28 400 + kabler

 

Og skulle du savne bass så har du jo alltids mulighet for å kjøpe en litt billigere forsterker og en XTZ 99 W12 subwoofer for ca 4000 kroner. (mulighet for å spare en del hundrelapper om du bestiller og henter i Sverige).

En NAD C352 vil gi deg ganske mye godlyd den også, og da har du råd til sub uten å overstige 30 000.

 

Men du skal ikek se bort i fra at du får litt avslag i prisen om du kjøper Helicon 300 MK2 og IA100. 27 000 inklusive kabler er nok ingen usansynlighet hvis du støter på riktig selger ...

 

Takk:)

 

Det jeg sier er at da er det bedre å begynne med Helicon nå som du har så mye penger. Ellers blir det veldig masse sløst bort, om du bestemmer deg for Helicon om 2 år. ;)

 

Har selv Cv, men jeg hører mest på hip-hop og trance/techno og rock. Ikke de sjangrene som trenger mest mellomtone.

 

Edit: Ta en titt på nerdebulen i signaturen min. De høytalerne duger veldig bra, men er ikke akkuratt de beste når det kommer til mellomtone.

 

Ok.

Lenke til kommentar

Får jeg spørre hvorfor akkurat Helicon? Du får en del andre Dalier og B&Wer som spiller veldig(om en ikke like) fint, men med mye mye bedre bass (tenker på bass bare fordi du tenker hovedsaklig på cv :) ). Da får du bedre forsterkerkraft og råd til alt du trenger til under 30 000. Dessuten vil ikke stativhøytalere spille like høyt(?). i alle fall det jeg har erfart, men jeg kan ikke kalle meg så veldig erfaren heller da.

Lenke til kommentar

Infinity Kappa 9.2i til 10 lapper her. To 12-tommere i hver. Kostet over 30 lapper på slutten av 90-tallet. Dette er høyttalere som både har enorme krefter og en lyd som tilfredsstiller kresne hifientusiaster. De er beryktet for å kreve veldig mye forsterkerkraft, men det har du jo masse penger igjen til!

Lenke til kommentar

Mitt yndlingsoppsett for tiden er:

B&W 604 S3 Front

Onkyo Reciever husker ikke akkurat nr :p Men har 7x100 watt og 2x140 watt i "pure audio stereo" (Spiller veldig veldig pent!)

B&W ASW6 aktiv subwoofer, 400 watts forsterker

 

Dette her spiller så sinnsykt bra i forhold til prisen at jeg omtrent får orgasme! :love:

604 S3 spiller alle detaljer strålende og med en veldig god mellombass.

ASW6en tar all bassen som ikke frontene klarer, og vi klarte rett og slett ikke å "bånne" den. Jeg og pappa satt i stuen fra kl 10 i går til kl halv 5 og hørte igjennom alt fra det råeste hardmetall til de roligste sangene fra Ani Difranco og The knife. Etter den opplevelsen må jeg bare innse at Cvene skal vekk så snart jeg flytter ut :) Det oppsettet spilte med over lydnivået av det mine cver klarer, og med mye mere og bedre bass. Jeg har tho cv på et 17 kvm rom hjemme da, og her var det på et 50+kvm rom :)

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...