Gå til innhold

Skal kjøpe Cerwin Vega annlegg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg satte sammen dette anlegget for å få omptimal ytelse av CV:

http://hifiklubben.no/produkter/stereo/for...terker_sort.htm

Bro Koble dem til hver høyttaler.

http://hifiklubben.no/produkter/hoeyttaler...talere_sort.htm

Siden det er snakk om tusen watt så da for å få optimal ytelse sørger jeg for mer kraft i forsterker enn høyttaler. Ok?

http://hifiklubben.no/produkter/stereo/for...ker_grafitt.htm

Da skulle det bli ca 23.000.

Dermed til en prisklasse av 20-30.000

Endret av PhoenixHunter
Lenke til kommentar

Jaja, hvis du vil bruke så mye penger på ett så kjipt anlegg så er det ditt valg.

Her kunne du ha fått så mye bra for pengene, men velger å kjøpe dette.

Men hvis det er ant watt og hvor store høyttalerene er som er hovedpunktene så kjør på.

Syns bare det er synd at når folk faktisk har ett budsjett hvor man kan kjøpe mye bra ender opp med noe sånt...

 

PS: Hvor gammel er du?

Lenke til kommentar

Hva er da definisjonen på et "GODT" anlegg? Det dyreste cv-anlegget kan for mange være det "beste" anlegget, for dem. Derfor syns jeg at vi skal respektere hva han vil ha, og gi han tips og anbefalinger til det han VIL ha. Jeg synes personlig at CLS-serien spiller mere enn godt nok. Har Ve nå, og syns de er laget for dårlig. Ikke noe bra "kompinasjon" av diskant, mellomtone og bass. Det er noe cls har. :)

Lenke til kommentar
Hva er da definisjonen på et "GODT" anlegg? Det dyreste cv-anlegget kan for mange være det "beste" anlegget, for dem. Derfor syns jeg at vi skal respektere hva han vil ha, og gi han tips og anbefalinger til det han VIL ha. Jeg synes personlig at CLS-serien spiller mere enn godt nok. Har Ve nå, og syns de er laget for dårlig. Ikke noe bra "kompinasjon" av diskant, mellomtone og bass. Det er noe cls har. :)

Jeg kan ikke anbefale noe bare fordi han vil ha det når jeg ikke syns det er noe å bruke penger på.

Men jeg skjønner hva du mener. Hvis han blir fornøyd er det jo fint for han, men det er jo litt kjipt å tenke på at han kanskje ville hatt det mye bedre med ett annet oppsett. Det er jo derfor man skriver i en slik tråd.

Jeg syns også han burde dratt å hørt på noen Klipsch høyttalere feks når han skal bruke såpass mye penger.

 

Men så klart er det jo han som selv må bestemme. Det er jo hans penger.

Lenke til kommentar

For all del, kva folk brukar pengane sine på er ikkje mitt problem, men folk her hjelper etter beste evne, og då må personlege preferanser spele inn.

 

Eg kan ikkje gjere meir enn å anbefale Klipsch over CV any day, men trådstarter skal sjølvsagt få kjøpe akkurat det han vil.

Lenke til kommentar
Har hørt Klipsch spiller både mye bass og legger vekt på mellom tone og diskant:)

Mine Klipsch-høgtalere har fabelaktig god diskant, det er den eg legg mest merke til ved samanlikning med andre anlegg. Det betyr ikkje at mellomtone er dårleg, tvert imot, eg er nøgd med heile lydbiletet, og får dei servert kraftig bass, ja då får du kraftig bass. Det er klart at enkelte høgtalere gjer meir fysisk trykk enn andre, men det er noko eg føretrekk på film, og der fungerer mitt anlegg supert.

 

Til dagleg, med musikk på halvlågt volum er ikkje bassen så aktiv og då blir alt svært behageleg. Skrur eg opp volumet og set på noko med heftig bass så funker det til tusen.

 

Edit:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Slapp av jeg skal kjøpe andre anlegg senere etter CV.

Men må bare prøve ut på noen bass områder.

Har jeg råd skal jeg kjøpe Dali Helicon 7.1.

Liten sjans for at jeg for penger til det men det er klart noe som ikke kan måle seg med CV.

Ok nå eller.

Men jeg skal kjøpe Dali Concept en 5.1 en gang ihvertfall:)

http://hifiklubben.no/produkter/hoeyttaler...talersystem.htm

jeg lover at dette blir bra.

Kommer til å få gåsehud når det spilles piano og sånt hehe.

For eksemple har du hørt den ene snoop doog låten kommer det en skarp lyd.

Det er bare så sinnsyk å høre hehe. :dribble:

Du har tenkt å bruke 30 000 på eit midlertidig anlegg for å prøve ut nokre bassområder?

 

Du nevner piano og skarpe lydar, dei er som oftast høgare oppe på frekvensstigen, eit område der Klipsch er glimrande og CV manglar ein del.

 

Skal du "prøve nokre bassområder" så ta ein tur til butikken, ta med ein CD og prøv eit CV-anlegg til 30 000 også kjøper du eit anlegg som gjer deg gåsehud når det blir spelt piano (for eksempel Klipsch). ;)

 

Eit lydanlegg bør velgast ut frå kva egenskapar det har, ikkje kva du har høyrt er bra. Eg har faktisk ikkje sett deg skrive kva du skal bruke anlegget til, det er jo fundamentalt viktig å få eit anlegg som er tilpassa det du skal servere det med. Film, musikk? I så fall kva musikk?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Har selv cv, dog med litt lite krefter enn hva jeg skulle ønske jeg hadde:P Men syns 12" bass er tight og leverer tungt nok. ENeste problemet jeg har er att en basser klarer ikke både sub og bass slaga i de øvre regionene bra alene. Derfor har jeg planer om å skifte ut cv og gå for et litt mindre anlegg med 2 12" suber og enten 8" eller 6" bass i frontene. Tror du ville fått mer for penga om du kjører høy lyd på frontene så de slipper stresse med sub bassen, og heller jevne ut med suber:P Er jo sub til cv og om du absolutt må ha cv :!:

Endret av darkz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...