Gå til innhold

Skal kjøpe Cerwin Vega annlegg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det avhenger litt av budsjett og hvilke høyttalere du har/skal kjøpe.

 

Men generellt vil jeg anbefale en NAd C372 og en NAD C272 som effekrforsterker dersom C372 ikke blir nok.

 

C372 er egentlig bare en C272 med integrert forforsterker, så kjøper du en av hver kan du brokoble hver av de slik at de yter 1 x 350W, noe som bør være plenty uansett.

Lenke til kommentar

Såpass ja, de er det trøkk i ;)

Jeg antar det er inkludert høyttalere?

 

Der ville jeg nok kjørt på med C372 + C272.

Jeg er ganske sikker på at det vil spiller bra nok, men du kan godt høre med HiFi Klubben selv først.

Det er like godt at de finner noe passende til deg som at jeg eller noen andre her på forumet gjør det.

Lenke til kommentar

Må bare si at Cerwin Vega er noen av de verste høytalerene som kan kjøpest i dag.

Det var en gang CV leverte kvalitet, det var da de fikk sitt gode rykte, ett par velholdte USA produserte AL-1000er er f.eks. et fantastiskt bruktkjøp i dag. Men etter at de flyttet fabrikken til Polen og begynte å levere høytalerene i PLAST har det hele gått til h******.

 

Stikk til HiFiCenter kjeden og se på JBL elsn isteden.

Lenke til kommentar
Må bare si at Cerwin Vega er noen av de verste høytalerene som kan kjøpest i dag.

Det var en gang CV leverte kvalitet, det var da de fikk sitt gode rykte, ett par velholdte USA produserte AL-1000er er f.eks. et fantastiskt bruktkjøp i dag. Men etter at de flyttet fabrikken til Polen og begynte å levere høytalerene i PLAST har det hele gått til h******.

 

Stikk til HiFiCenter kjeden og se på JBL elsn isteden.

 

Nå sjønner jeg ikke helt hva du mener her.. Jeg har et par Ve-15 her, og de er ikke laget av plast.

 

Eller mener du at de er pakket inn i plast når du får de tilsendt?

Lenke til kommentar

Er også eier av Cerwin vega, av nyere klasse, og de er ikke plast, ikke noe dårlige men heller ikke så bra som de gamle AL-1000, men legg merke til at prisen på disse ny var over 10 000. De jeg har nå koster knappe 5. Det sier meg en del ja, fordi noe til dobbelte avprisen BØR jo være en del bedre, right?

OT: Kjøp heller to av de største effektforsterkerene til cerwin vega, og en NAD forforsterker til 3000. Alt fåes på HIFIKLUBBEN, og kommer nok på under 30 000 :)

Lenke til kommentar

Er ikke noe problem! De spiller helt rått ;) HAVE FUN WITH EM NEW CERWIN VEGAS YOU SOON WILL HAVE! :D skal forresen gå til innkjøp av noen gamle AL-er senere i livet mitt :) Evt noe søte små Dc 1515. Men eneste grunnen til at jeg skal kjøpe noen gamle, er for å få et intrykk av hvordan cerwin vega var for noen år siden , og for å sjekke om disse slår de nye ;)

Lenke til kommentar

Med så stort budsjett kan eg ikkje anbefale Cerwin Vega. Det er sjølvsagt opp til kvar enkelt, men for all del, tenk deg godt om før du bretter ut 20-30 000. Cerwin Vega kan kanskje brukast som PA-anlegg og riste ned alt serviset i huset, men kva er poenget med det?

 

Kjøp heller eit merke som utpregar seg for sine egenskapar til dine bruksområder.

 

Først av alt må du finne ut om du skal ha surround eller stereo, deretter må du informere om kva bruksområder du har. Er det mest film eller musikk, i så fall, kva musikksjanger?

 

Eg har aldri hatt eit CV-anlegg, men har høyrt ein del og angra ikkje på at eg kjøpte Klipsch. Kjøpte stereoanlegg til 20 000 i byrjinga på desember og er ekstremt nøgd. Ikkje vær redd for at det manglar trøkk heller, du får krystallklar lyd og meir enn nøk trøkk om du guffer på litt, sjølv på låge frekvensområder til film. Må sjølvsagt ha ein god forsterkar til anlegget.

 

Les på forumet det du finn om anlegg i denne klassen og gå rundt i butikkar for å prøvelytte, det blir ikkje heilt det same som heime hos deg, men du får eit visst inntrykk. Ta med deg øyrene på hifi-handel!

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Slapp av jeg skal kjøpe andre anlegg senere etter CV.

Men må bare prøve ut på noen bass områder.

Har jeg råd skal jeg kjøpe Dali Helicon 7.1.

Liten sjans for at jeg for penger til det men det er klart noe som ikke kan måle seg med CV.

Ok nå eller.

Men jeg skal kjøpe Dali Concept en 5.1 en gang ihvertfall:)

http://hifiklubben.no/produkter/hoeyttaler...talersystem.htm

jeg lover at dette blir bra.

Kommer til å få gåsehud når det spilles piano og sånt hehe.

For eksemple har du hørt den ene snoop doog låten kommer det en skarp lyd.

Det er bare så sinnsyk å høre hehe. :dribble:

Lenke til kommentar

Skjønner godt det er vanskelig å endre mening om noe du har lyst på.

 

Hvis noen av dine kamerater har CV ville jeg gått bort til dem og hørt meg mett på rølpebass og røde kantoppheng. For 30k kan du få mange ting, men hvis vi ser på sakene svart/hvitt:

 

1. Et "CV anlegg"

 

CV anlegget tilfredsstiller sikkert lydkrav på fest, er skikkelig kult med masse bass, ting som klirrer, store elementer, følelsen av å bli slått i magen med en slegge er sikkert moro. Siden du har 30 laken til rådighet så burde ikke for LITE forsterkerkraft ødelegge høyttalerne derimot, et lite pluss her.

 

Du kommer til å bli møkka lei av bass, CV, røde kantoppheng og alt som har med PA å gjøre etter, tja, ca 2-3 år hvis jeg er snill og antar at du faktisk er interessert i HiFi og ikke naboklager. Bruktverdien for nye CV i dag synker som bare det, og hvis du investerer alle 30 laknene så sitter du kansje igjen med mindre enn halvparten etter du har solgt monstrene. Nå vil du ha deg et skikkelig anlegg, men saken er at du ikke har råd til annet en det vanlige og utrolig stereotypiske NAD+B&W/Dali greiene.

 

2. Et "skikkelig anlegg"

 

For 30 laken på bruktmarkedet kan du få tak i masse godsaker fra for eksempel Electrocompaniet, Krell, Bladelius, Naim, Lyngdorf, Creek, Dynamic Precision, Hegel, Sonus Faber, B&W 7-800 serie, Usher, Infinity Kappa 9.2i (absolutte verstinghøyttalere, CV har nubbekjangs forresten), Klipsh, Patos, KEF, Jamo, you name it.

 

Anlegg du kan ha helt til du blir 45 år og din sønn vil ha ditt anlegg, så du må gå til innkjøp av et nytt.

 

---

 

Er du klar over mulighetene dine, eller vil du bare ha CV?

Lenke til kommentar
Ok - skjønner.

har blitt fortalt det før men jeg elsker cv:)

Har du hørt Klipsch, JBL, Infinity osv?

Personlig syns jeg det blir så dumt å handler bare fordi det er det merket...

Man må vite hva annet man kan få i prisklassen og høre på det.

Det blir som å kjøpe en overpriset og stygg bukse bare fordi det er Hugo Boss.

 

EDIT: Kappa 9.2i til 11laken :dribble: Krever mye krefter, men det er en en super høyttaler.

Kjenner en som har 6.1 og der er det mye og bra bass! Tør nesten ikke tenke på hvordan det er på 9.2!

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...