Gå til innhold

Skal kjøpe Cerwin Vega annlegg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 8 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Jeg har faktisk lyst til å kaste bort masse penger bare fordi jeg er så sta med å ha ett cv anlegg. Men det blir værtfall ikke første priori. Nå skal jeg kjøpe ett par til concept 6 høytalere koble til en effekt forsterker til 5000 så driver den fronten. Det vil funke det eller? Jeg har både a og b på front tilkobling og pre out front. Men blir det noe bra? Vil tingene fungere skikkelig?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

jeg har lest en god del av alt det dere har skrivi jeg selv har CERWIN-VEGA CLS-215 de største hi fi kluben selger 4 15tommere og jeg vil si jeg er inponert over hvor klar og fin lyd de gir når man spiller laft med de. disse er ikke akkurat bergent til og ha i stua hjemme hos folk de er mere begnet på samfunds hus for at når du skrur de lit opp og setter på lit bass forsterknig flytter disse virkelig luften i romet. jeg har hatt en del fester med det anlegge her og det er helt topp til fester det blir dit bra steving og man trenger ikke og ha på høy lyd for at man skal kjende at man har et stort anlegg som man må på de fleste andre anlegg, men det som virkelig inponerte meg var at når jeg spilte på veldig høyt så var lyden forsat utrolig bra den var helt kloke klar. og ikke nok med det jeg har også koblet det til tven og det ga en kino følese når jeg så på tven noe jeg aldrig har fått av noen som helst av surnad anlegene jeg har hørt på.

en ting jeg vil si alle vet at 15" ikke er noen bra høytalere når det kommer til og spille laft og pent men disse inponerer du må høre det anlegge her før du vet hva jeg snakker om det er en opplevelse og høre det spille spesilet hvis du har en equalizer som er riktig instilt, da er det nydelig og høre på uanset hvor høyt eller laft du spiller.

 

og for dere som vireklig vil ha et anlegg som slår ann så kjøp 2 CERWIN-VEGA A2.6KW2 ende forsterkere og brukoble de + en nad forsterker til diskantene og en ekstern equalizer og er dere enda ikke fornøy slå til med CERWIN-VEGA CLS-15SX som er en ekstra 15" basser det vil få naboen til og vurdere og flytte. det er verdt og bruke pengene på det.

er dere ikke fornøyde da må dere vireklig begyne og vurdere 19". for stua de skal være enormt stor hvis ikke det der skal gi noen lav frikrent lys;)

Lenke til kommentar

en ting til til alle dere som elsker de så kalte bra surand anelgene vil jeg bare si ingen ting som kan målse seg med kasse høytalere. og ha 7 bitte små høytalere som som gir fra seg høyfrikente lyder som ikke er noe bra i det hele tatt så er det mye bedre med høytalere som greier og blande bassen og diskente i en kloke klar mix og gi deg den perfekte ovegangen mellom diskant og bass. surand anlegg med små høtalere uten noe bass kommer til og dø ut for lyd kveliteten på de er ikke så bra som onklige anlegg si hva dere vil men en prøv og spill et vanlig sterjonalegg som koster lit ved siden av et dyrt surand anlegg og du vil merke at det er myyye mere fyldig lyd av et sterjonalg

Lenke til kommentar

onkelen min har surand anlegg til 450 000 jeg kan ikke påstå at jeg er inponert hvis anlegge hadde kosta 30 lapper ja kansje jeg haadde vært det under tvil. det som er med sterioanlegg er at når du spiller med de så hjelper basserene på diskante i luft bevegelse som gir en helt anna lyd. og en ting surand anlegg ble ikke finni opp for og være bra de ble finni opp for at det tokk veldig liten plass og skulle kunde gi en "kino" følese hjemme i stua. og det sier seg selv når elemente ikke har en gang en liter i refleks kasse at det må bli dårlig og i tilegg er de fleste lagd av plasst som enda en gang gjør så du ser virkelige kvaliteten på det. greit du har surnad anlegg som er svin dyre som er av tre og tar lit stor plass og sånt men da er lit av vitsen borte igjen. det fins ingen ting som kan slå et sterjonalegg med elp plater i lydkvalitet og jeg tviler på at det noen gang blir finni opp noe som slår det. hvis du ikke har hørt et nonklig sterijonalg med elp burde du ikke si noe i mot. for du vet virkelig ikke hva du har gått glipp av;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Vær så snill; les over innlegget ditt og skriv det ordentlig. Her på forumet skriver vi norsk og vi prøver å være korrekte. Det du har prestert er ingen av delene. Stor bokstav, tegnsetting og grei flyt i settningene er da virkelig ikke for mye å kreve. Hvis ikke, kommer ingen til å ta deg seriøst, noen gang.

 

Velkommen til forumet! :)

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

greit nok men sån at du vet jeg har dyseleksi på som er ganske kraftig så det jeg skriver må jeg konsentrere meg veldig om for og få så riktig som jeg har fått det. så jeg må bare beklage det at jeg har problemer med skrive ferdighetene mine så de som vil ta det serijøst før gjøre det og de andre skal få slippe og gjøre. hvis det er noen som skjøner det jeg skriver =)

Lenke til kommentar

Mitt surround anlegg har kostet meg ca 12 000, jeg vil ikke akkurat kalle det svindyrt.

 

Jeg har hørt stereoanlegg med LP-plater ved flere anledninger, forresten.

 

Jeg skal være enig i at et stereoanlegg gir mer lydkvalitet i forhold til prisen, men et surroundanlegg gir en mer komplett filmopplevelse enn et stereoanlegg, når begge anleggene har like god lydkvalitet.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...