Gå til innhold

Nytt spill som skal overgå MGS-serien under utvikling


Løve

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nye franchiser er selvfølgelig velkommen til gamerverdene, men vokt dere for skuffelsen for dette sier da stort sett hver eneste utvikler om sitt spill. Kojima vet jeg kan lage spill jeg elsker så jeg er rimelig trygg på MGS4. Det er godt mulig å ikke like MGS spillene, men det å si at spillene er dårlige er bare tøv. Det blir som å si at Ringenes Herre filmene er dårlige laget. Spillet har en dyp historie som er basert på den verden vi faktisk lever i. Cutscenene er i filmkvalitet, lyden er top notch og musikken er genial. Gameplayet var en revolusjon når MGS kom ut, og dette har de forbedret stort i tiden etterpå.

 

Har spilt gjennom ett par splinter cell spill, men aldri har verken gameplayet eller historien fenget slik MGS har. Historien har vi hørt x antall ganger før i andre skyte action spill, og gameplayet var ingen revolusjon slik MGS var. Et helt greit spill er det derimot.

Lenke til kommentar

thadon: Om du ikke har noe fornuftig å komme med er det bare å la være å poste. Rapportert.

 

Synes veldig mange bruker ordet "dårlig" meget feil når man snakker om spill, filmer osv osv. Jeg har spilt halo 1 og 2 på pc, og syntes ikke særlig om spillet. Average fps, men dårlig? Nei selvfølgelig ikke.

 

Bioshock kjøpte jeg på steam, og det er ett godt spill. God grafikk, god historie osv.

 

Assassins creed er ett godt eksempel. Man skriker ut hvor dritt dårlig det er osv osv. Okey, om assassins creed er dritt dårlig? Hva i H**** er Supermann 64 da? (Eller uansett annet faktisk dårlig spill)

 

Super duper mega dritt dårlig kanskje? Jeg har spilt uttallige bilspill på pc, n64, ps2, ps3, atari, NES, SNES, MEGADRIVE og annet og har kommet over mange dårlige bilspill. Men også mange gode, selv om at jeg spilte det i 1 time for så å aldri spille det igjen. Hvorfor? Kanskje det var dritt dårlig? eller kanskje det bare ikke passet meg?

Lenke til kommentar
Nye franchiser er selvfølgelig velkommen til gamerverdene, men vokt dere for skuffelsen for dette sier da stort sett hver eneste utvikler om sitt spill. Kojima vet jeg kan lage spill jeg elsker så jeg er rimelig trygg på MGS4. Det er godt mulig å ikke like MGS spillene, men det å si at spillene er dårlige er bare tøv. Det blir som å si at Ringenes Herre filmene er dårlige laget. Spillet har en dyp historie som er basert på den verden vi faktisk lever i. Cutscenene er i filmkvalitet, lyden er top notch og musikken er genial. Gameplayet var en revolusjon når MGS kom ut, og dette har de forbedret stort i tiden etterpå.

 

Har spilt gjennom ett par splinter cell spill, men aldri har verken gameplayet eller historien fenget slik MGS har. Historien har vi hørt x antall ganger før i andre skyte action spill, og gameplayet var ingen revolusjon slik MGS var. Et helt greit spill er det derimot.

 

Alt det du klarer å hoste opp her er det ultimate game i dine øyne, men så var det men saken hva andre syntes da. For meg så er MGS serien så mye verdt att jeg ville latt katta pisse på det. Elendig er bare betegnelsen jeg bruker om spillet men så har jeg ett totalt annet syn en deg om hva som er bra og hva som er dårlig.

Lenke til kommentar

MGS er sett på hos de fleste som en av tidenes beste spillserier og Hideo Kojima er blant verdens eliten av spillutviklere. Hvis dere noegang har vært på en E3 messe så hadde dere visst hvor stor respekt denne mannen har.

MGS er den type spill hvor folk kjøper konsollen bare for spillet, det er en av de virkelige store Playstation titler og Hideo er en mester på å utnytte Playstation til sitt beste.

 

At noen skal overgå denne serien er en fin tanke men det er så liten sjanse for at det kommer til å skje. Solid Snake har blitt historie innen spillverdenen, ingen kommer til å glemme han. Han har blitt en spill legende og nå kommer det en film om han også. :wub:

Lenke til kommentar
At noen skal overgå denne serien er en fin tanke men det er så liten sjanse for at det kommer til å skje. Solid Snake har blitt historie innen spillverdenen, ingen kommer til å glemme han. Han har blitt en spill legende og nå kommer det en film om han også. :wub:

 

Denne tanken det ble overgått lenge før Solid Snake var påtenkt, for meg så er det en liten rørlegger med navn Mario som knuser alt annet selv om det også har kommet andre bra spiller skikkelser i ettertid, kan jo nevne........ Masterchief, Jak, Ratchet, Kratos bare for å nevne ett knippe som for meg er mye bedre en det Solid Snake noensinne kommer til å bli

Lenke til kommentar

Ok greit at folk kan si at de ikke syns mgs er bra, men dere kan ikke nekte for at det sprenger grenser og gjør mye for spill verdenen og er ganske så mye mer revolusjonerende enn andre spill..

 

jeg syns ikke halo er bra som et eksempel, men sier ikke at det er dårlig laget fordi..

Lenke til kommentar

Så WhackedOrange: Da mener du altså at jeg og alle andre godt kan kalle PGR 3, PGR 4, Forza 2, Mass Effect, Blue Dragon, Eternal Sonata, Bioshock og Halo3 for dårlige spill? Nei, selvfølgelig kan jeg ikke det, ikke i mine øyne. For ett spill er ikke dårlig eller bra utifra bare min personlige mening. Jeg kan ofte spille spill som jeg skjønner er bra på så utrolig mange måter, men om ikke spillet passer meg så gidder jeg ikke spille det. Har ikke alle sammen diverse små kriterier som man bedømmer spill ut fra?

 

Om man bryter ett spill ned i 4 kategorier:

 

Bilde

Lyd

Gameplay

Lenge

 

Ett spill kan gjerne få toppkarakter på både lyd, bilde og lenge, men så lenge at ikke gameplayet fenger meg, så spiller jeg det ikke. Er det ett dritt spill? Nei synes ikke det, det er rett å slett ikke noe for meg. Sammen så kan gameplay, lenge og lyd vært av toppkarakter, men dårlig atmosfære og grafikk gjør at spillet blir uspiselig for meg. Dårlig spill? Nei, bare ikke noe for meg. Men for all del, finnes mange mange spill som fortjener tittelen ett dårlig spill, men at MGS spillene og de jeg nevnte over skulle være blant disse blir bare helt feil i mine øyne

 

Men dere går vel også rundt å sier at Porsche lager bare dårlige biler, for pappan min kjører merce... Man har alle sine favoritter, men man bør ikke bli så blendet at man kaller alt man ikke liker ved første øyekast for dritt.

 

Men for all del, dette er da bare min mening, og dere skal få fortsette å kalle MGS for ett dårlig spill. Hvem bryr seg.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Anmeldelser og salgsatall betyr ikke shit.

Bestemmer anmeldelsene og salgstallene hva slags følelser jeg sitter igjen med etter å ha spilt det?

Greit nok, mange millioner andre digger det, betyr det at jeg også må?

 

Jeg driter i om Hideo Kojima er en stor og respektert mann innenfor spillverdenen, det er jo ikke akkurat som om han kommer og banker på døre mi og vil være med å spille.

Og jeg driter også i om MGS er det største spillet PS noensinne har hatt, og at det kommer en film om det sier heller ikke stort. Se på hvilken som helst andre filmer som har komemt fra spill så skjønner dere hvorfor.

 

Det eneste jeg bryr meg om er hvordan spillet jeg til slutt sitter med i stua er og spille.

Selv likte jeg MGS 1, men nå i det siste har det blitt for mye Japansk stil for min smak med nullgravitasjons-slosskamper osv.

 

Solid Snake er spillhistorie? Det er Master Chief også, men alikevel sier halve forumet her at Halo ikke er et beste av det beste innen FPS.

Det kan vel ikke tenkes at noe likt kunne skje med MGS? ¤ironisk grøss¤

Lenke til kommentar

Nei nettopp Lakus! Sier ikke at du skal like det, sier bare det at å kalle det for ett dårlig spill blir feil. Å like eller ikke like har vel ikke egentlig noen med om spillet er dårlig eller ikke. Selv de dårligste spillene i verden har mange fans som liker det. Selv om mange ikke liker Halo 3 så er det vel de ferreste som sier at dem ikke liker det.

Lenke til kommentar
Ok greit at folk kan si at de ikke syns mgs er bra, men dere kan ikke nekte for at det sprenger grenser og gjør mye for spill verdenen og er ganske så mye mer revolusjonerende enn andre spill..

 

jeg syns ikke halo er bra som et eksempel, men sier ikke at det er dårlig laget fordi..

 

MGS har vel ikke brutt noen grenser siden eneren på ps1 vel.

2`eren var vel både i historien og gameplayet lagt opp til å være en MGS1 kopi.

Og treeren var vel mye i samme linjene, bare med noen mer eller mindre menigsløse funskjoner lagt til (spise mat og kamuflasjen)

 

Jeg sier ikke at 2`eren og 3`eren er dårlige, jeg sier bare at de er dårlige i sammenligning med eneren, og er i seg selv bare midt på treet.

og Mye pga. hva folk her har trukket fram er at historien begynner å bli litt for japanisert.

 

Fanken heller, snake blir jo avslørt i treeren fordi generalen klår på k*ken hans, hva fanken har det å gjøre i et MGS spill??

Serien er rettogslett blit tullete etter eneren, og det ser ut som at fireren kommer bare til å fortsette denne idiotiske utviklingen enda mere.

 

Har lyst å spille det ja, men jeg vet at det kommer ikke til å bli noe stort noe for meg.

Fordi jeg vil ha en skikkelig oppfølger til hva som skjedde på Shadow Moses, og ikke dette tullet de har kommet med nå

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lest alle inleggene. Men jeg mener fortsatt at et spill som overgår MGS serien allerede har kommet. Nemlig Mass effect. Før jeg spilte Mass effect så synes jeg at MGS spillene var absolutt noe av det beste man kunne spille hvis man likte en knakende god historie som ble fortalt på en meget god måte. Men når jeg var ferdig med Mass effect så var MGS spillene for lengst glemt. Historien i Mass effect overgår historien i MGS spillene så til de grader, de er mye mer spennende og den er rett og slett så mye "mer" i mangel på bedre ord. Mass effect var så utrolig flink til å gripe fast i spilleren, ved å gjøre den store storyen ganske lett og forstå dersom man satt seg litt inn i den. Spillet er så flink til å forklare hvorfor ting er som de er, og hvordan det har skjedd, mens i MGS så er det vanskelig å helt skjønne alt som skjer, selvom det jo er litt av sjarmen til spillene, så det er vel kanskje til slutt litt opp til hver enkelt hva man liker. Men kort sagt, spillet som overgår MGS er allerede laget i mine øyne.

Lenke til kommentar

Nå skjønner jeg ikke helt sammenligningen mellom MGS og Mass Effect. Begge to meget gode spill er helt sikkert. Og at det finnes mange kjempe gode spill i de forskjellige sjangrene er helt klart. Men disse to spillene oppfyller vel forskjellige behov? Om jeg lengter etter Gran Turismo 5 så hjelper det ikke at jeg spiller MGS4. Vil jo fremdeles ha ett bra bilspill. Okey, glemmer kanskje GT5 en stund..

Lenke til kommentar

Ikke for å være slem mot noen og kanskje litt usaklig å si, men jeg mener at å ikke innse at MGS er en stor spillserie er å ha levd under en stein siste 10 årene her. Det første jeg tenker på når jeg tenker tilbake på STORE spill og da tenker jeg på STOORE spill som har blitt historie blant folket og som folk fortsatt snakker om så er MGS første jeg tenker på utenom Final Fantasy VII.

 

Lakus har gått glipp av mye av spilleraen og sikkert derfor han ikke skjønner hvorfor MGS er stort :) Du hadde ikke lært deg å gå når det først kom ut :)

Endret av Avean
Lenke til kommentar
MGS er sett på hos de fleste som en av tidenes beste spillserier

Har du noko grunnlag for den uttalelsen? Finnes det undersøkelser som støtter det?

 

Sjølvsagt kan det bli overgått, ingen spel er så gode at dei aldri blir overgått. Å være så gode at dei kan spelast om og om igjen er noko anna.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...