Gå til innhold

Samsung 226BW fra netshop. er det samsung panel i dem?


Zepticon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

piet, du må bruke det såkallte "hidden menu" trikset, fordi det har vist seg at man alene ikke kan stole på hva etiketter/labels sier.

 

"Therefore, you have to take this a step further and have the screen itself to display its identity. You don’t need a screwdriver, but rather an odd combination of keys displays the info via a hidden menu. In other words, this is something that no one could have guessed, and it was probably kindly disclosed by a Samsung technician. Here it is:

 

- Set contrast and brightness to 0

- Press the « Menu » button

- Press the « Source » button for 5 seconds (the second one on the right)

A hidden ''Service Function'' menu will appear including Panel Info on the bottom which clearly indicates the panel’s origin and reference."

 

post-10740-1200178517_thumb.jpg

eller

post-10740-1200179009_thumb.jpg

 

http://www.behardware.com/articles/667-1/s...-s-verdict.html

 

dessverre har jeg hørt at ikke alle får frem denne menyen. Men skulle du lykkes er vissnok dette nøkkelen til å avgjøre hva slags panel man har;

 

* X-xxxxxxxAx-xxxx: Samsung panel.

* X-xxxxxxxLx-xxxx: AU Optronics panel.

* X-xxxxxxxDx-xxxx: CMO panel.

* X-xxxxxxxIx-xxxx: CPT panel.

 

(med forbehold om feil) :)

Lenke til kommentar
Explorer: mener du å skru opp hele greia?

 

Jepp, ønsker du å vite hvilket panel du har så må du skru opp bakdekslet på skjermen.

Her er en guide som forklarer det ganske greit.

Er ingen forseglinger eller slikt som blir brutt av å åpne den, og det vises ikke på skjermen, om du gjør det rett. :whistle:

 

 

*snip*

 

Vet faktisk ikke hvor mange ganger jeg har sagt dette i forskjellige tråder, men det "trikset" der funker ikke lengre.

Service-menyen er fortsatt å finne slik du skriver, men informasjon om panelet står ikke i den menyen lengre.

Lenke til kommentar

OK, folkens:

 

Dette står på en sticker inne i skjermen:

 

LTM220M1-L01

 

Forteller det noe? I artikkelen som Explorer henviser til virker det som om dette er det nummeret jeg skal se etter - men ellers henviser han til nettet for videre tolkning. Får dere noe ut av dette?

 

P.

Lenke til kommentar

Prøvde ikke den servicemeny-greia, siden det var så usikkert om den ville fortelle noe. Det tok meg 5 min å sjekke panelet, så det var lett nok. Dilemmaet kunne jo blitt hvis det hadde vært et annet panel der. En stund angret jeg på at jeg ikke enkelt og greit valgte Asus-skjermen. Men nå skulle det være greit :)

Lenke til kommentar

Eg har nettopp fått i hus min 226BW, kjøpt fra netshop.

Har fått opp den service menyen og utifra Mekanicus sin metode har eg konkludert med at det er en S panel.

 

Men sikker er eg ikkje, for når eg setter min gamle Samsung BF730 opp ved sida av, har den VELDIG masse bedre fargar. Så lurte på om den service menyen som blir omtalt her viser feil?

 

Og vil garantien forsvinne om eg åpner den for å sjekke?

Endret av PanzerLoco
Lenke til kommentar
Snodig at en så oppskryt skjerm er såpass dårlig på farger iforhold til en 2 år eldre modell...

 

Noken som har tips om fargeoppsett på sine S-Paneler?

 

Det er en veldig grei skjerm du har for å være 4ms etc.

http://www.hardwarezone.com/articles/view....;cid=5&pg=5

Det kan nok være skjermen som spiller deg ett puss? Det er 6bits dithering i effekt

på den skjermen, du kan lese mer om det i det reviewet.

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller er Samsung rett og slett tapt seg ved å faktisk selge forskjellig kvalitet til sine kunder under samme modellnavn uten å opplyse dette. Spør du meg er det rett og slett elendig! :thumbdown: De burde heller solgt skjermene under forskjellige modellnavn. Så jeg kommer mest sansynlig til å velge et annet merke ved kjøp av skjerm, vurderer Asus VW222U som virker som et godt alternativ :)

Endret av Christian83
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...