Gå til innhold

Tippeligaen 2008: Status: [22.Runde]


Raste

Anbefalte innlegg

Pelu-saken fortjener å bli nevnt så ofte som mulig.

 

Og så klart var det ikke straffe til Bakke. Det innrømmer jo også Bakke selv når han sier at "man får noen sånne, og man taper noen sånne". Lyn-spilleren gjør jo ingenting annet enn å være i nærheten av Bakke. Som Bakke sier, urutinert av ham, ettersom det å være i nærheten av en spiller innenfor 16-meteren er livsfarlig i dagens fotball. Bakke bare legger seg fint inn mot Lyn-spilleren, samtidig som han drar ham i trøya og trekker han med seg samtidig som han gjør et lite hopp, og vips, så var han i bakken. Langt ifra straffe, langt mer frispark til Lyn for holdingen til Bakke.

 

Og du syntes straffen er håpløs fordi du heier på fotball der alt dømmes 110% rett, eller fordi du er fra Stavanger og heier på Viking? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Straffen var ikke håpløs, men når Bakke sier selv at det ikke var straffe skulle han jo ha sagt ifra til dommeren og fått straffen annulert. Nå bør karentenene HAGLE!

 

Neida, akkurat nå har alle journalister som dekker Tippeliga i Norge slått opp telt utenfor Ullevaal og sitter og venter med blokkene klare til noe rabalder fra Lyn-kontorene kommer. Hadde det vært litt mer profil på kampen hadde det kanskje blitt noe bråk.

Spiller ingen rolle. Uten Helstad er Brann shait!

Lenke til kommentar

Akkurat som RBK var "shait" i sin storhetsperiode uten Brattbakk?

 

At laget er klart svekket uten Norges mest målfarlige spiller er jo soleklart. Men et godt lag er det nå uansett og selv før Brann reddet Helstad fra de mindre kompetente i RBK som ikke helt visste hva de satt på så var Brann et godt og solid lag. Men jokeren er ute av spill, så de må bruke de vanlige kortene. Men det er nå uansett en ganske god hånd de sitter med. Akkurat som RBK ikke var "shait" uten Brattbakk så er ikke Brann "shait" uten Helstad :)

Lenke til kommentar
Hehe, ingen fryd er bedre enn skadefryd?

Utrolig hvor kjapt disse RBK-supporterne glemmer at deres lag var i omtrent samme situasjon for noen serierunder siden, menmen, selektiv hukommelse er det vel få supportere som ikke har...

 

Tuller du eller? RBK lå aldri på delt sisteplass med 9 poeng. Samtidig er det kanskje litt drøyt å dømme en hel supporterskare ut fra det jeg skriver på et forum. Men ja, jeg koser meg med sørgelige Lillestrøm. Akkurat nå virker det som at de har godt av et år med trening i 1.div..

Hvordan hadde ting sett ut for RBK om de hadde tapt kampen den 16 mai?

 

For all del, jeg koser meg også med LSKs stødige kurs mot vikarligaen, men er enda mere kos å få jekket ned et par eplekjekke trøndere i samme slengen :p

 

Ellers er jeg helt enig i at laget i mitt hjerte er ganske tam uten Helstad. Straffen i går er en 50-50. Noen ganger får en straffe, noen ganger ikke. Etter straffen RBK fikk mot Brann, som var grei den men passerer 9 av 10 ganger, så ser det ut som om det fortsatt er litt rettferdighet. Bakke er rutinert og går for straffe, Soko går 5 på og dermed blir det som det blir. Begge holder, men Bakke går forbi på utsiden og blir deretter hindret og bruker ikke ekstra krefter på å holde seg på bena videre. Å sammenligne dette med en spiller som faller straks etter å ha kommet seg inn i straffefeltet og uten noen motspiller i 5 meters omkrets blir for dumt.

Lenke til kommentar

Ser man reprisen forfra ser man at Lyn-spilleren tar takk rundt Bakke lenge før Bakke griper skjorten, i tillegg til å sette kneet foran. Forseelsen har alt funnet sted, det lukter desperasjon når man sammenligner det med Pelu som datt uten at noen holdt rundt han eller satt foten foran. Se gjerne reprisen forfra. :)

 

Bakke gjør slik en spiller skal i den posisjonen, skjære inn. Han ville falt uansett. Det skjer alltid i slike situasjoner med mindre motspilleren trekker seg, eller klarer å få en fot på ballen. Klart Bakke skulle hatt straffe. Ikke det at jeg anser den karen som noen inspirasjonskilde, jeg har vel sagt klart fra om hva jeg mener om han tidligere. Men straffen er det lite å si på, dommeren gjorde riktig.

 

Ellers, Helstad ser ut til å kunne være tilbake fortere enn antatt. Mister mest sannsynlig neste kamp men kan være klar til møtet mot FFK. Brann er i posisjon til å ta kontroll nå, etter å ha berget et poeng borte mot Lyn. Brann bør seriøst være med i gullkampen til målstreken med det kampprogrammet de har. De har det, på papiret, langt lettere enn f.eks. Stabkæk

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
BRANN - Aalesund

Fredrikstad - BRANN

BRANN - HamKam

Strømsgodset - BRANN

BRANN - Rosenborg

Bodø/Glimt - BRANN

BRANN - Viking

Lillestrøm - BRANN

BRANN - Lyn

Molde - BRANN

BRANN - Stabæk

BRANN - Tromsø

Vålerenga - BRANN

Lenke til kommentar

Det er jo Bakke som river i skjorta til Sokolowski. Nå skal det sies at Bakke ikke ser ut til å ha noen form for medtanke for motspillere. På Lerkendal klarer han å få en albue i nakken på Sapara uten og være i nærheten av ballen. I går så vi at han klarte å stemple en Lyn-spiller på låret får å vinne tilbake ballen og sparke en annen Lyn-spiller i foten like etterpå når han skyte. Er vel ikke mye tvil om hvem som har lært opp Brann-kapteinen.

Lenke til kommentar
Det er jo Bakke som river i skjorta til Sokolowski. Nå skal det sies at Bakke ikke ser ut til å ha noen form for medtanke for motspillere. På Lerkendal klarer han å få en albue i nakken på Sapara uten og være i nærheten av ballen. I går så vi at han klarte å stemple en Lyn-spiller på låret får å vinne tilbake ballen og sparke en annen Lyn-spiller i foten like etterpå når han skyte. Er vel ikke mye tvil om hvem som har lært opp Brann-kapteinen.

Vidar Riseth? Eller noen andre av de hardtkjempende klysene fra fordums RBK-årgang? En ting skal Bakke ha, han gir og tar uten å syte. Værre er det med feks Demidov som gir enormt mye juling, men faller som en potetsekk umiddelbart når han mottar noe som helst.

Lenke til kommentar
Det er jo Bakke som river i skjorta til Sokolowski.

 

Du kan umulig ha sett reprisene forfra. Nå funker det ikke å ta skjermbilde av TV2sumo her, blir bare svart. Men der vil du se at kneet til Lyn-spilleren, samt hans arm rundt Bakke er plassert der god tid før han griper fatt i skjorten (på et tidspunkt Bakke uansett er på vei ned). Se gjerne reprisen så vil du se at overtredelsen til Lyn-spilleren alt har funnet sted når skjortetaket finner sted.

 

Bakke skal ha det at han aldri syter og klager over at folk tar han, det er jo få som får mer juling enn Bakke i kamp og han sier kun at "slik er det". Så han tåler absolutt steken (og aksepterer den) når han er med på leken. Men det unnskylder ikke mange av hans grisete taklinger, selv om det virker som om han ikke er like ille som i fjor. Men en grisespiller er Bakke og det er synd.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Og du syntes straffen er håpløs fordi du heier på fotball der alt dømmes 110% rett, eller fordi du er fra Stavanger og heier på Viking? :)

Jeg synes straffen er håpløs fordi det ikke er straffe, ganske så enkelt. :)

 

Jeg har egentlig ikke noe forhold til Brann selv om jeg er Viking-gutt, det er resten av Hordene og Stavanger som absolutt hater Brann og Bergen. For meg betyr dere ikke noe annet enn alle andre lag.

Lenke til kommentar

Bakke har sammen med Helstad og Karadas vært Brann sin beste spiller i år. Han har i mine øyne prestert bedre enn hva Andresen gjorde for Brann i fjor. Han ville vært bedre om han spilte tøft på en fair måte og ikke en grisete måte.

 

Han løper i hvert fall ikke rundt og sutrer. Noen av de mest grisete taklingene og hendelsene i årets tippeliga er tross alt mot Bakke og ikke av han. Det er vel heller ikke uten grunn.

 

Bakke har kun 2 gule kort i år. Bak Karadas, Sigurdsson, Einarsson og Solli.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...