Gå til innhold

Tippeligaen 2008: Status: [22.Runde]


Raste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Uff, Iskoboys = Diskoboys! TGB er vel like ille dem også...

 

Spør hva du legger i ordet ille. De liker å ta seg en dans, om det er det du mener. For meg kan de banke hverandre blå. Men jeg har ei heller ingenting i mot om et par ryker i arresten og slagsmålet ender etter 1. min pga. stormende politi - og hele kvelden deres blir ødelagt.

 

Synd at nykjøpte Lacostesko, Stone Island frakker og Burberry capser skal måtte lide pga. dette!

Lenke til kommentar
Uff, Iskoboys = Diskoboys! TGB er vel like ille dem også...

 

Spør hva du legger i ordet ille. De liker å ta seg en dans, om det er det du mener. For meg kan de banke hverandre blå. Men jeg har ei heller ingenting i mot om et par ryker i arresten og slagsmålet ender etter 1. min pga. stormende politi - og hele kvelden deres blir ødelagt.

 

Synd at nykjøpte Lacostesko, Stone Island frakker og Burberry capser skal måtte lide pga. dette!

Forsåvidt enig. For meg kan de gjerne slåss til krampa tar dem, så lenge de ikke kuker det til for meg. Problemet er at idiotene ofte lar det gå lengre og lager kvalm for den menige supporter.

Lenke til kommentar

Etter det jeg har lest på andre fora, så har ihvertfall en del casuals, angripet såkalte "juletrær". Om det er TGB eller Diskoboys veit jeg ikke. Men det er jo totalt uforskammelig. Men vil si at de som er Causals nå, ødelegger mye av livet sitt, tenker da egentlig mest på Enga Yngre. Her er det jo mange som er helt nede i 17-18 års alderen. Ser ikke spesielt bra ut på vandelet det.

Lenke til kommentar
Etter det jeg har lest på andre fora, så har ihvertfall en del casuals, angripet såkalte "juletrær". Om det er TGB eller Diskoboys veit jeg ikke. Men det er jo totalt uforskammelig. Men vil si at de som er Causals nå, ødelegger mye av livet sitt, tenker da egentlig mest på Enga Yngre. Her er det jo mange som er helt nede i 17-18 års alderen. Ser ikke spesielt bra ut på vandelet det.

 

Det er meget sjeldent at fans kledd i supporterutstyr blir banket opp av casuals uten grunn. Men når stupfulle juletrær begynner å provosere, så kan det jo fort skje saker og ting. Var blant annet noe tull på puben i Bærum, Onkel Blaa, der det var en del som sang "Hater, hater, hater casuals!" Helt håpløst selvfølgelig, å synge slik til medsupportere tross deres usportslige aktiviteter, selv om jeg over hodet ikke har sympati for de pentkledde. Det er isåfall i slike situasjoner at det kan oppstå bråk mellom casuals og vanlige supportere. Ellers er det organiserte slosskamper det går i. Det, og så å oppsøke journalister og true både kone og barn..

Lenke til kommentar

Var nettopp den saken jeg hadde fått med meg, hvor det ble bråk på puben. Men til en annen ting, synes de norske casualsene er veldig wannabe de engelske. Godt mulig alle er det, side det har sitt opphav der ifra. Det med journalistene minner meg veldig mye om england, siden der har Hooliganisme en helt annen effekt en her til lands.

Lenke til kommentar

Dette med å kle seg i tradisjonsrike merkeklær startet jo i England da fansen kom hjem igjen etter å ha nærmest plyndret butikker i Europa, og tatt med seg fine Italienske merkeklær hjem til England. Videre begynte hooligansene å kle seg "sivil" når de skulle ut å danse, og det er derfra "casual" uttrykket oppsto. Så tradisjonelt sett kommer det fra England, men vi ser jo fenomenet i mange andre plasser i Europa. Bl. a. Sverige og Danmark har jo et betydelig større problem med casuals enn det vi har.

Lenke til kommentar

De kledde seg vel i casual for at ikke purken skulle tro de skulle gjøre kvalm. Synes det er latterlig med norske hooligans, når de bare er en liten gruppe og tror de er jævla tøffe, siden de ypper seg med en annen gruppe fjortisser. Har veldig lite med fotball og gjøre.

 

Uansett, det er slik en 16. mai kamp skal feires på tribunen. Les og lær.

 

http://www.rbkweb.no/vis/6032

Lenke til kommentar

Kjernen er bare en helt latterlige. Så ufattelig lite kreativt, trommer, megafon, chalala Josenborg chalala. Ikke for å provosere, men det er bare helt latterlig å høre Kjernen tromme i veg på Lerkendal. Dere er ikke i nærheten av å skape det samme trøkket som vi har på Brann Stadion, og ja, jeg skal innrømme det - Ullevål når Vålerenga spiller. Hos dere vil det bare bli litt flaggvifting, tromming, litt hopping og "sjalalalala ååå Rosenborg".

 

Hvorfor bruker de megafon? Slik at en kar kan stå med trynet snudd mot banen og få supporterne til å synge med, uavhengig av hva som skjer på banen. Samtidig er det ikke nok med mannsrøster i Trondheim, de vil som kjent ha trommer og megafon.

 

Sorry, kom til å glemme den ufattelige kule Pippi Langstrømpe sangen. Den er jo også in!

Endret av Ispep
Lenke til kommentar

Jeg har egentlig ikke så mye til overs for supporterklubber da jeg overhodet ikke klarer å identifisere meg med medlemmene deres. Personlig så er jeg relativt fornøyd med RBKs supportere, da de klarer å oppføre seg nogenlunde sivilisert. Har utrolig lite til overs for apene som fyller (nesten i allefall, det er vel kun RBK og Aalesund som kan skryte av oppmøtet på kampene) de andre tribunene i resten av Norge.

Lenke til kommentar

Grunnen til trommene er å holde takten. Pluss at de setter igang synginga. Megafonene er der for å holde feltet samstemt. Kjernen-feltet er langt og tynt, så synginga hadde en tendens til å komme ut av sync. Har ikke tenkt til å uttale meg om hvordan dere har det i Bergen og på Ullevaal siden jeg ikke har vært der, så med mindre du har stått i Kjernen-feltet selv, så kan du spare meg for det usaklige pjattet ditt. Ikke døm ut ifra bildene og lyd ifra tv'n. Ta heller turen når vi senker klubber fra Spania..

Lenke til kommentar
Det er vel kun RBK og Aalesund som kan skryte av oppmøtet på kampene) de andre tribunene i resten av Norge.

 

 

Det er det dummeste jeg har hørt. Det er litt mindre enn et døgn igjen til kampen, og det er rundt 700 billetter ledig for allment salg til 16. mai kampen. Brann Stadion ble solgt ut på 20 minutter. Ja, dere har et par tusen mer i kapasitet, men det vil Brann også få i høst etter utbyggingen. (Vi vil da være oppe i 21500 plasser)

 

Jeg antar at du sikter til pensjonerte, barnefamilier og investorer da, resten (bortsett i fra Kjernen, selvfølgelig!) er bare noen apekatter?

Lenke til kommentar
Ta heller turen når vi senker klubber fra Spania..

 

Så du innrømmer at dere er best i medgang også, altså? Slik som vi i Bergen?

 

Jeg skjønner ikke hva du mener med usaklig pjatt, selv om jeg muligens har sittet noe på spissen. Kjernen har som 90% av de andre klubbenes supportere kjørt den "sydeuropeiske" stilen med monotom tromming igjennom hele kampen. Hvor mange klubber i Europa og Norge er det ikke som bruker f. eks "Pippi Langstrøm" sangen? Eller "Shalalalalalala åå Rosenborg" osv.

 

Brann fansen og Vålerenga fansen har vagt å holde på den gamle tribunekulturen, den britiske. Mye mer innlevelse i kampen, et vanvittig trøkk på sangene og så videre. Nå sier jeg ikke at vi er fantastiske i motgang, for det er vi ikke.

 

Poenget mitt er bare at Kjernen har fulgt resten av denne sydeuropeiske stilen som har lagt seg over Norge de siste 5- 10 årene. Når de i tillegg kommer med megafon blir det, for meg, for dumt.

 

Hører du forskjellen?

 

Blir forsåvidt ikke enkelt å høre hvem som synger hva på Lerkendal i morgen. :) Blir nesten mer tromming enn på 17. mai i Bergen!

Endret av Ispep
Lenke til kommentar

Faktisk enig med Ispep.

 

Se på Lillestrøm, Rosenborg, Aafk, Fredrikstad. Her har vi de som tror at de er i syden. Skjønner ikke hvorfor supportere vil synge de samme sangene... Synes det er flaut når lag som dette bruker "Horto Magiko" melodien.

 

Brann Stadion og Lerkendal kan ikke sammenlignes... Brann Stadion er det full trøkk uansett åssen kamp det er, lenge siden jeg har sett Brann stadion vært stille.

 

Senest jeg så Lerkendal i begravelse-modus var hjemmekampen mot Tromsø, kom et par megafonbrøl, noen Pippe Langstrømper. Hvorfor i helvete synge Rosenborg Samba?

Lenke til kommentar

Er vel ingen hemmelighet at det er bedre trøkk på stadion når man spiller mot Chelski og Valencia, i forhold til Ham-Kam og Sandefjord. Uansett så er trommer bedre enn skarring på tribunen. Nuff said..

 

Skal dedikerene en "La oss nå hoppe.." til alle sørlendinger som sitter på ræva i morra..

Lenke til kommentar
Er vel ingen hemmelighet at det er bedre trøkk på stadion når man spiller mot Chelski og Valencia, i forhold til Ham-Kam og Sandefjord. Uansett så er trommer bedre enn skarring på tribunen. Nuff said..

 

Skal dedikerene en "La oss nå hoppe.." til alle sørlendinger som sitter på ræva i morra..

 

Og du anklager meg for ikke å holde meg saklig? Latterlig.

 

Ja, hopping, dansing, tromming, forsche allez, ole ole ole ole ole og litt pianospilling på tribunen er dritfett! :)

Lenke til kommentar

Var på Brann-stadion og såg Brann-Godset. Ikkje spesielt imponert over "trøkket" på stadion under den kampen. Det var litt i starten av kampen, men utover vart det nesten kjedelig. Som en engelsk kommentator sa under heimekampen mot Everton " you should not think they had paid money to be here"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...