Gå til innhold

Tippeligaen 2008: Status: [22.Runde]


Raste

Anbefalte innlegg

Makskapasiteten er den samme i Tromsø for tiden siden de bygger flere sitteplasser nå.

 

Ellers blir det en veldig spennende kamp mellom Glimt og Tromsø. Begge har jo prestert bedre enn det som var forventet i forkant. Men uansett lever denne kampen sin eget liv mellom de to lagene og sånn har det alltid vært uansett hvem som har prestert best det året. Selv tror jeg fint på seier om Moldskred og Rush føler seg i god nok målform. Bakover er jeg veldig sikker på at det er kontroll.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
7400 faktisk. Så maks publikumskapasitet på Aspmyra ligger langt nede på de fleste klubbers gjennomsnittstall.

 

Men, det skal utvides!

 

Jeg er ikke så sikker på at Tromsø vil ha full kontroll på Glimt, hva forsvaret gjelder. Glimt har en erfaren midtbane som kanskje er av den mer pasningssikre i TL. Dessuten er friske, unge Olsen sammen med lure og erfarne Sørensen, på topp en fin kombinasjon. Martins er farlig uansett hvor på banen han befinner seg.

 

Men, som du sier, så blir kampen å leve sitt eget liv, som disse kampene alltid gjør.

Lenke til kommentar

Verken Brann,Rosenborg eller VIF har gode midtbaner?Ikke Molde heller for den saks skyld?

 

Olsen vil bli godt passet på av tidligere Glimtspiller Tom Høgli. Han har i år vært en av de beste høyrebackene i Norge og det har også vist seg i avisene og TV2 hvor han har vært på rundens lag flere ganger. Har full tro på at han ikke vil få mere problemer med Olsen enn Vaagan Moen og Fredheim Holm allerede har prøvd uten å lykkes. Sørensen kan bli verre,får se om Yndestad klarer å følge med på løpene. Martins kan bli veldig farlig, veldig viktig at Koppinen er fort oppi han og holder han under press.

Lenke til kommentar

Nå begynner Brann-spillerne å komme tilbake i trening (det har vært virus på gang i et par uker). I tillegg er Huseklepp tilbake i trening etter benbruddet. Ser brått langt lysere ut nå, får håpe Huseklepp kan vise hvilket lag det er som har best midtbane. Der er det så langt Bakke på Brann som har imponert.

 

Tror Brann kan kjøre igang et høyere nivå nå som de igjen kan fylle opp benken med spillere som ville vært fast på de fleste andre lag. I tillegg er ikke Oppdal lenger plaget av knærne og har vært en matchvinner igjen de siste par kampene. Det ser unektelig lysere ut for oss bergensere nå.

Lenke til kommentar
Verken Brann,Rosenborg eller VIF har gode midtbaner?Ikke Molde heller for den saks skyld?

 

Jo, det har de! Både Brann, RBK og VIF har alle bedre midtbaner enn Glimt, men ikke alle er like erfarne. Jeg sier ikke at det blir avgjørende, men alle faktorer spiller inn.

 

(Molde er et lag jeg prinsipielt misliker sterkt, så jeg skal la være å uttale meg.)

Lenke til kommentar

Liker dem ikke noe bedre men jeg tør ikke late som jeg ikke skjønner at Berg Hestad, Holm og Hoseth skaper en veldig god midtbane som også er stappet med erfaring. Glimt har ikke en gang fått midtbanen til å sitte, har jo vært eksperimentert fra kamp til kamp og (om jeg så rett) har det vært Runar og Christian Berg som har vært faste mens tre andre har fått to kamper hver. Tromsø på sin side har satset sterkt på duoen Knarvik/Haugen og lykkes veldig godt med dette. De utfyller til sammen alle egenskapene en god midtbane krever både defensivt og offensivt.

Lenke til kommentar
Liker dem ikke noe bedre men jeg tør ikke late som jeg ikke skjønner at Berg Hestad, Holm og Hoseth skaper en veldig god midtbane som også er stappet med erfaring. Glimt har ikke en gang fått midtbanen til å sitte, har jo vært eksperimentert fra kamp til kamp og (om jeg så rett) har det vært Runar og Christian Berg som har vært faste mens tre andre har fått to kamper hver. Tromsø på sin side har satset sterkt på duoen Knarvik/Haugen og lykkes veldig godt med dette. De utfyller til sammen alle egenskapene en god midtbane krever både defensivt og offensivt.

 

Jo, Glimts midtbane fungerer veldig godt, hvis man tar til hensyn at de spiller oftest spiller 3 mot 4.

Lenke til kommentar
Ta til hensyn at de spiller med tre på midten? Det er jo like ulogisk som at jeg skal si at Tromsøs målmangel kan unnskyldes med at de kun har to spisser og spiller mot fire forsvarene hver kamp.

 

Alright, mente bare at det ikke er lett å spille 3 mot fire, når du er underdog.

Endret av MetroN
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jaja, her i Trondheim er det kun solen som skinner.

 

Det eneste som kan redde sesongen er en svensk Messias i Armani-dress. La oss bare håpe at idiotkulturen på Brakka ikke korrupterer han.

 

Ja, dere har jo slett ingen spillerstall som kan klare det. Så da foreslår jeg at svensken strippes og blir ikledt en Eggensk tvangstrøye bestående av utsvettet grilldress!

 

Tror egoet til sittende styre bør lobotomeres med ekte svette, og det en lang stund, siden de virker å ha litt tungt for ting.

 

:whistle:

Lenke til kommentar

Åkeby har tatt ut et merkelig Aafk-lag mot FFK. I en slags skeiv 4-2-3-1 starter Noonan på høyrekanten, Pimpong på venstrekanten og Aarøy som relativt enslig spiss. Parr og Silva starter på benken. Spennende, men er usikker på hva som er planen.

 

Blir uansett spennende å se unge Lie mellom stengene.

Lenke til kommentar
Og Mjelde har signert en kontrakt med Brann som strekker seg ut 2010 sesongen. :)

 

Tipper det er en del blandende følelser, men sånn er det jo alltid når Brann ikke presterer mot sitt beste. Da går de fleste til angrep mot Mjelde.

 

Konge når de presterer

Drittsekk når de ikke presterer

 

De fleste Mjelde kritikerene fikk seg en smell i fjor høst, ja. Alle jeg har snakket med er glad for denne nyheten. På forumene har jeg ei heller merket noen "FAEN I HELVETE, ALTSÅ" aka. "drittsekk"- kommentarer som du henviser til, sålangt.

Lenke til kommentar
Bare vent til august måned...

 

Ja, hehehe for da ligger liksom Brann på 9. plass og greier ikke sant ass hehe. Nei, jeg tror ikke det, du. Forøvrig ryktes det at Isko Boys drar med seg "venner" fra Nederland og Stavanger for å sloss mot TGB (Branns Casualgruppe) i morgen. Håper politiet ødelegger kvelden for dem. Skal bli en spennende kveld i Bergen i morgen, i allefall.

Lenke til kommentar
Bare vent til august måned...

 

Ja, hehehe for da ligger liksom Brann på 9. plass og greier ikke sant ass hehe. Nei, jeg tror ikke det, du. Forøvrig ryktes det at Isko Boys drar med seg "venner" fra Nederland og Stavanger for å sloss mot TGB (Branns Casualgruppe) i morgen. Håper politiet ødelegger kvelden for dem. Skal bli en spennende kveld i Bergen i morgen, i allefall.

Håper apekattene holder seg borte fra Fotballpuben, jeg har en annen kamp jeg skal se :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...