Gå til innhold

Skal du drikke i kveld?


Kakestykke

Anbefalte innlegg

Man må da kunne ha det gøy uten å være beruset av alkohol. Det finnes ekte rus også. Nordmenn flest har en dritkjedelig start på året. Ligge med bakrus i senga hele 1. januar. Jeg er glad jeg slipper det der.

Er ikke alle som ligger med bakrus i senga.

 

Går fint ann å drikke seg drita og ha det morro og være helt fin dagen etterpå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man må da kunne ha det gøy uten å være beruset av alkohol. Det finnes ekte rus også. Nordmenn flest har en dritkjedelig start på året. Ligge med bakrus i senga hele 1. januar. Jeg er glad jeg slipper det der.

Er ikke alle som ligger med bakrus i senga.

 

Går fint ann å drikke seg drita og ha det morro og være helt fin dagen etterpå.

 

For noen kanskje. Flertallet blir dårlige dagen derpå.

 

Og hva er vitsen med å drikke seg drita? Har folk et så kjedelig liv at de må rømme inn i en kunstig tilstand for å kunne ha det gøy på fest?

Endret av Kakestykke
Lenke til kommentar
Man må da kunne ha det gøy uten å være beruset av alkohol. Det finnes ekte rus også. Nordmenn flest har en dritkjedelig start på året. Ligge med bakrus i senga hele 1. januar. Jeg er glad jeg slipper det der.

Det kan man jo selvfølgelig! Men du har det veldig gøy når du e full, på en annen måte en når du er edru.. Det kan diskuteres om hvor riktig det er, hvor teit det er osv, men ingen kan komme å si at det å drikke ikke er morsomt! Er ikke et must å drikke for å ha det gøy, men du verden hvor morsomt det er når du drikker! Jeg påstår ikke noe, men jeg får et inntrykk av at du ikke har vært skikkelig full? Om jeg tar feil beklager jeg! :)

 

Legg også merke til at jeg sier full, ikke bevistløs.. ;)

 

Edit: Lagt til quote, siden mangen posta mens jeg skrev, samt redigeret innlegg pga at kakestykke hadde forandre på det jeg quotet! :p

Endret av DarkerGlow
Lenke til kommentar
Det kan man jo selvfølgelig! Men du har det veldig gøy når du e full, på en annen måte en når du er edru.. Det kan diskuteres om hvor riktig det er, hvor teit det er osv, men ingen kan komme å si at det å drikke ikke er morsomt! Er ikke et must å drikke for å ha det gøy, men du verden hvor morsomt det er når du drikker!

 

Legg merke til at jeg sier full, ikke bevistløs.. ;)

 

Jeg synes det er et sykdomstegn i samfunnet.

Lenke til kommentar
Det er det at det er en forutsetning for å kunne ha det moro som er det største problemet synes jeg. Hvorfor ikke samle noen venner (eller bare én for den saks skyld) og ha en film- eller spillekveld?

 

Eller hva med å gjøre litt av hvert? Man kan både ha det gøy med venner uten å drikke, og ha det gøy med venner og drikke. Men jeg tror nok at hadde alkohol kommet som en ny ting idag hadde det helt sikkert vært forbudt på samme linje som hasj.

Lenke til kommentar
Det er det at det er en forutsetning for å kunne ha det moro som er det største problemet synes jeg. Hvorfor ikke samle noen venner (eller bare én for den saks skyld) og ha en film- eller spillekveld?

 

Eller hva med å gjøre litt av hvert? Man kan både ha det gøy med venner uten å drikke, og ha det gøy med venner og drikke. Men jeg tror nok at hadde alkohol kommet som en ny ting idag hadde det helt sikkert vært forbudt på samme linje som hasj.

 

Helt enig. Det viser bare hvor hjernevasket vi er av samfunnet. Hadde alkohol kommet i dag, ville det vært ulovlig. Garantert. Derfor bør det også ulovliggjøres.

Lenke til kommentar
Det er det at det er en forutsetning for å kunne ha det moro som er det største problemet synes jeg. Hvorfor ikke samle noen venner (eller bare én for den saks skyld) og ha en film- eller spillekveld?

Vi har veldig ofte spillekvelder og filmkvelder i min vennegjeng.. Vi samler ofte mangen og stikker på kino, spiser ute og finner på andre diverse aktiviterer. Samtidig som vi drikker å stikker på byen i helgene.. Det er ikke et must å drikke, men når vi drikker er det morsomt. Slik som Kakestykke uttaler seg blir bare tåpelig! Han får det til å høres ut som om det er enten eller. Det å drikke seg full i godt selskap er morsomt uansett hvordan du vender og vrir på det! :)

Lenke til kommentar
Det er det at det er en forutsetning for å kunne ha det moro som er det største problemet synes jeg. Hvorfor ikke samle noen venner (eller bare én for den saks skyld) og ha en film- eller spillekveld?

 

Eller hva med å gjøre litt av hvert? Man kan både ha det gøy med venner uten å drikke, og ha det gøy med venner og drikke. Men jeg tror nok at hadde alkohol kommet som en ny ting idag hadde det helt sikkert vært forbudt på samme linje som hasj.

 

Helt enig. Det viser bare hvor hjernevasket vi er av samfunnet. Hadde alkohol kommet i dag, ville det vært ulovlig. Garantert. Derfor bør det også ulovliggjøres.

 

Så om de sier at alkohol er livsfarlig og du som bor i norge ikke har lov å drikke det så er ikke det hjernevasking ?

Lenke til kommentar
Så om de sier at alkohol er livsfarlig og du som bor i norge ikke har lov å drikke det så er ikke det hjernevasking ?

 

Om man ser bort ifra "hjernevaskingen", men heller på skadene kroppen tar av de forskjellige stoffene, så er vel alkohol værre en hasj, er det ikke?

Lenke til kommentar
Det er det at det er en forutsetning for å kunne ha det moro som er det største problemet synes jeg. Hvorfor ikke samle noen venner (eller bare én for den saks skyld) og ha en film- eller spillekveld?

 

Eller hva med å gjøre litt av hvert? Man kan både ha det gøy med venner uten å drikke, og ha det gøy med venner og drikke. Men jeg tror nok at hadde alkohol kommet som en ny ting idag hadde det helt sikkert vært forbudt på samme linje som hasj.

 

Helt enig. Det viser bare hvor hjernevasket vi er av samfunnet. Hadde alkohol kommet i dag, ville det vært ulovlig. Garantert. Derfor bør det også ulovliggjøres.

 

Det har du rett i, men visste du også at alkohol har blitt gjort ulovlig i Norge? Husker ikke årstallet men uansett, det som skjedde var at alle begynte å brenne sprit hjemme. Og det er vel bedre med vanlig polsprit enn livsfarlig hjemmebrent du risikerer livet ved å lage og drikke.

 

Dokumentar om HB

Lenke til kommentar
Man må da kunne ha det gøy uten å være beruset av alkohol. Det finnes ekte rus også. Nordmenn flest har en dritkjedelig start på året. Ligge med bakrus i senga hele 1. januar. Jeg er glad jeg slipper det der.

Er ikke alle som ligger med bakrus i senga.

 

Går fint ann å drikke seg drita og ha det morro og være helt fin dagen etterpå.

 

For noen kanskje. Flertallet blir dårlige dagen derpå.

 

Og hva er vitsen med å drikke seg drita? Har folk et så kjedelig liv at de må rømme inn i en kunstig tilstand for å kunne ha det gøy på fest?

Ehm. Forskjellige meninger om dette da. Trenger ikke ha et kjedelig liv for å drikke da. Herregud.

Bedre å gå ut å drikke sammen med venner enn å sitte usosial forran pcen da.

Lenke til kommentar
Så om de sier at alkohol er livsfarlig og du som bor i norge ikke har lov å drikke det så er ikke det hjernevasking ?

 

Om man ser bort ifra "hjernevaskingen", men heller på skadene kroppen tar av de forskjellige stoffene, så er vel alkohol værre en hasj, er det ikke?

 

Det stemmer, linker til en dokumentar hvor de fremste norske rusmiddelekspertene fikk det ultimate spørsmål. Hvis alkohol hadde vært forbudt idag, og vi måtte innføre ett rusmiddel, hvilket skulle det blitt? Jepp, svaret til alle ble hasj.

 

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/53965

 

Det er jo ikke det som er problemstillingen. Hadde alkoholen kommet idag, og vært helt ny for alle, hadde det helt sikkert blitt forbudt.

 

Kommenterte bare Kakestykke's utsagn om at alkohol burde vært forbudt.

Lenke til kommentar

Trådens opprinnelige emne er utdatert. Selv om det sikkert er noen som skal drikke i kveld også, men vi trenger ikke noen samletråd om det. Diskusjonene om fyrverkeri har vi en egen tråd for i Politikk og Samfunn alt, og alkoholens skadevirkninger må dere gjerne også diskutere i en egen tråd.

 

Denne stenges. Reaksjoner og spørsmål tas som vanlig på PM.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...