Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor har jenter jomfruhinne?


Pasient

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Muslimene gjør faktisk ikke det, ivertfall ikke de i midtøsten. Muslimene i Afrika derimot er litt mer strenge når det gjelder akkurat det. De sjekker det, mens de midtøsten er mer sånn at de ikke vil ha henne når de finner ut at dama har hatt sex (for den kan jo sprekke når du gjør andre ting). Hvorfor det er sånn er mest pågrunn av at de ikke har utvikla seg noe særlig fra oldtiden hvor Guds ord var alt. Ja, er født muslim så jeg vet litt hva jeg snakker om. Der blir man sett ned på hvis man ikke tror på Gud, så det er sånn gruppepress effekt på gang. Derfor er det med å ikke ha sex før man er gift veldig viktig der nede eller ha jomfruhinna inntakt (for muslimene i afrika).

 

Personlig så tror jeg den bare er der for å vise at dama er jomfru.

Endret av Saykin
Lenke til kommentar
Personlig så tror jeg den bare er der for å vise at dama er jomfru.

Hvorfor i all verden har gud/Allah/det-store-spaghettimonsteret laget den slik at den kan briste ved trening da?

Nei det er sant, nå begynner jeg å lure selv :p er ikke muslim selvom jeg er født muslim da, hehe. Ikke at jeg tror på gud, men det kan være sånn evolusjons greie. Folk ville jo vite for lenge lenge lenge siden om dama var jomfru eller ikke. Nå som sex begynner å bli mer og mer normalt i en tidlig alder så kan det hende at den blir bare borte, sånn poff, om noen tiår. For det var vel ikke så altfor normalt for jenter å trene på den tida.

 

Nå bare rabler jeg om masse greier, hehe. Ikke ta det altfor seriøst.

Lenke til kommentar
Personlig så tror jeg den bare er der for å vise at dama er jomfru.

Hvorfor i all verden har gud/Allah/det-store-spaghettimonsteret laget den slik at den kan briste ved trening da?

Nå som sex begynner å bli mer og mer normalt i en tidlig alder så kan det hende at den blir bare borte, sånn poff, om noen tiår.

 

Hva i all verden er det du prater om? kl mi slår 04.44 nå, om du er oppe, legg deg, du trenger søvnen visstnok..

 

Hypotese: Kroppen har naturlig skavank : blindtarm ( tror det er "skavank" ) ,er det da ikke mulig at det finnes flere "feil" med kroppen? Som feks jomfruhinne?

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar
Nei det er sant, nå begynner jeg å lure selv :p er ikke muslim selvom jeg er født muslim da, hehe. Ikke at jeg tror på gud, men det kan være sånn evolusjons greie. Folk ville jo vite for lenge lenge lenge siden om dama var jomfru eller ikke. Nå som sex begynner å bli mer og mer normalt i en tidlig alder så kan det hende at den blir bare borte, sånn poff, om noen tiår. For det var vel ikke så altfor normalt for jenter å trene på den tida.

 

Nå bare rabler jeg om masse greier, hehe. Ikke ta det altfor seriøst.

Nå skjønner jeg ikke hva du snakker om. For at en utvikling skal gå videre så må man ha en fordel med forandringene som kommer. Jeg ser verken fordeler eller ulemper med jomfruhinnen. At sex blir vanlig i yngre alder har jo ingenting med denne hinnen å gjøre...

 

Ser forsåvidt også poenget til JD_Scrubs om blindtarmen. Kanskje det rett og slett er en "defekt"

Lenke til kommentar
Dette spørsmålet ble stilt 17.12.2007 og ble besvart 18.12.2007.

 

Spøsmål:

Hei!

 

Hvorfor er jomfruhinna til? Den skal jo sprekkes alikevell da.

 

Takker for svar!

 

(Jomfru)

 

Svar

Hei.

 

Jomfruhinnen er en hinne som delvis eller helt dekker skjedeinngangen. Den har i seg selv ingen funksjon, men er der allikevel.

 

Hilsen helsesøster

Litt google -> Klara Klok :)

Lenke til kommentar
Ser forsåvidt også poenget til JD_Scrubs om blindtarmen. Kanskje det rett og slett er en "defekt"

 

Blindtarmen hadde en funksjon før, for lenge lenge siden! Da var den der for å fordøye gress og lignende planter..

 

Javel, det forklarer blindtarmen, men har "vi" hatt bruk for jomfruhinnen tidligere?

Blindtarmen har en funksjon i dag også, den er en del av immunforsvaret. Ser dere ikke på Q.I. :D

Lenke til kommentar
Nå er jeg ute og svømmer, men det kan jo selvfølgelig være en form for beskyttelse mot skitt, bakterier o.l.? For noen hundretusen år siden var ikke dr.Greve og daglig dusjing så vanlig at det gjorde noe. :p

 

Du er nok ikke så langt utpå vidda, har hørt det samme før. At den visstnok skal/skulle beskytte mot dritt som eventuelt kan komme opp der... Uansett en jævlig dårlig løsning da, ettersom den forsvinner ved sex, tamponger, trening, younameit...

Lenke til kommentar
Nå er jeg ute og svømmer, men det kan jo selvfølgelig være en form for beskyttelse mot skitt, bakterier o.l.? For noen hundretusen år siden var ikke dr.Greve og daglig dusjing så vanlig at det gjorde noe. :p

 

Du er nok ikke så langt utpå vidda, har hørt det samme før. At den visstnok skal/skulle beskytte mot dritt som eventuelt kan komme opp der... Uansett en jævlig dårlig løsning da, ettersom den forsvinner ved sex, tamponger, trening, younameit...

Kunne jo ha vært mest for små unger eller no som ikke hadde et fullt utvikla immunsystem? Vet ikke, brainstormer litt her.

Lenke til kommentar
Dette spørsmålet ble stilt 17.12.2007 og ble besvart 18.12.2007.

 

Spøsmål:

Hei!

 

Hvorfor er jomfruhinna til? Den skal jo sprekkes alikevell da.

 

Takker for svar!

 

(Jomfru)

 

Svar

Hei.

 

Jomfruhinnen er en hinne som delvis eller helt dekker skjedeinngangen. Den har i seg selv ingen funksjon, men er der allikevel.

 

Hilsen helsesøster

Litt google -> Klara Klok :)

Det der gir jo absolutt ikke noe svar da:P

Lenke til kommentar
Jo, det at den ikke hadde noen funksjon. (Klara Klok er ikke helt å stole på alltid)

 

Men personlig, så synes jeg forslaget om at den skal beskytte yngre jenter med nedsatt immunforsvar virker habil.

Det er nok riktig. På nyfødte er jomfruhinnen så vidt jeg har forstått både mer robust og lengre ute i åpningen. Utover barndommen og mot puberteten blir jomfruhinnen strukket og forflytter seg og blir en tynn hinne som lett sprekker.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...