Gå til innhold

Programtips: Alernative PDF-lesere


Anbefalte innlegg

Men til dere som ikke er helt fornøyd med Foxit, kan dere utdype litt nærmere hva dere er misfornøyd med?

 

Jeg har hatt problemer med at Foxit rendra noen av de vektorbaserte bildene svarte. Det har bare skjedd et par ganger, men nok til å få meg til å bruke Acrobat Reader igjen (særlig da de rendra dem feil på hovedoppgaven min). Fint at ting går fort, men ikke når går utover kvaliteten på rendringa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med PDF-leserne du finner i linux? Flesteparten er i mine øyne mange ganger bedre enn Adobe Acrobat, da de er raskere, enklere og mindre bloated. :)
Personlig har jeg forkjærlighet for xpdf. Den har rendert alt jeg har slengt til den perfekt (i mine øyne ihvertfall) helt tilbake til versjonen i RHEL3, med full pdf-funksjonalitet. Med de siste versjonene har også kpdf kommet på høyden i funksjonalitet og rendering, og den har alt stasjet noen kanskje liker i adobe reader.

 

Jeg tok en kjapp test på oppstartstid her (2GHz Merom):

Adobe reader 8.1 ca.7 sek kaldstart, 2 sek cachet

Kpdf ca. 2 sek kaldstart, knapt sekund cachet

xpdf instantan på kaldstart

 

Når attpåtil xpdf veier inn med 2MB ukomprimert (adobe veier inn med 124MB), og legger beslag på under 1MB RAM når den kjører, har jeg min favoritt.

Lenke til kommentar

Er det noen pdfreadere som har støtte for bookmarking? Er ufattelig irriterende å lese pdffiler på pcen da jeg somregel glemmer hvilken side jeg var på og må lese ekstra for å komme dit jeg var sist.

 

Leser man vanlige bøker slenger man alltid inn noe imellom sidene slik at man vet hvor man skal begynne å lese fra.

Endret av discostu
Lenke til kommentar

Kan man ikke det med alle som åpner i nettleser da discostu?

 

Kan i alle fall lagre som vanlig favoritter her med Foxitreader og IE7.

 

Edit, men ved nærmere ettertanke mente du vel å lagre akkurat hvilken side internt i dokumentet du var på, så da vet jeg ikke helt...

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Merkelig at folk ikke oppdager gode alternativer før det kommer en artikkel om det. Vi som henger på forumet har jo oppdaget dette for lenge siden. (Med fare for en viss generalisering :p )

 

Mitt førsteinntrykk av Foxit var at det var lynraskt i forhold til det gamle og trege Adobe Reader. Førsteinntrykket har holdt seg siden og jeg er knallfornøyd.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...