Gå til innhold

Går det mot slutten for PC-spill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å gi litt lyd fra meg kommer jeg med noen synspunkter :new_woot:

Vi har vel egentlig kommet fram til at PC-spill aldri vil dø ut. I værste fall kommer vel færre utviklere til å satse på PC-spill framfor konsoll. Vi vil sikkert få fler nisjespill til PC. MMOs forblir vel like populært, RPG, strategispill og liknende vil vel kanskje også holde seg mest til PC. Utviklere som er veldig opptatt av high-tech grafikk osv. som Crytec vil vel foretrekke PC uansett på grunn av at en bra PC er kraftigere enn konsollene rent teknisk.

FPS-spill er jeg litt usikker på.. Populære FPSer selger visst nok dårligere til PC om dagen enn til konsoller. Utviklere som vil tjene mest mulig penger vil vel lage FPSer til konsoll. (Personlig kan jeg ikke fordra FPS på konsoll, men det er tydligvis mange som liker det..) Blir helt sikkert en del spill etter hvert som blir porta fra konsoll til PC også.

Jeg mener konsoll-spilling er mer utbredt enn PC-spilling. Blir vel mer de "hardcore" gamerene som spiller på PC. Konsoll kan hvem som helst spille. Bestemor skjønner til og med hvordan Wii funker. Partyspill som guitar hero, singstar, buzz osv. gjør at konsoller når et bredt publikum, og dermed blir mer populært. Selv om de fleste har en PC i huset spiller de heller på konsollen.

Folk som ikke har peiling på PC velger sikkert også heller en konsoll for å slippe alt man må gjøre i tillegg med en PC. Oppgradere hardware, mekke drivere + diverse andre ting som må gjøres. På konsoller holder det bare å putte i CDen, også kan man spille i vei. Mange gidder sikkert ikke ta seg bryet med å få en PC til å funke perfekt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg tenker på hvem titler som har kommet ut i år, og hvem som kom ut for 5 år siden....hmmm...jeg er ikke akkurat bekymret for hva som kommer ut om 5 år

PC mister nok noen titler, men det kommer til å være nok av spill som dekker behoved mitt vertfall...

Skrevet
Jeg elsket konsollene før, men har nå hoppet over til PC.

Grunnen jeg valgte konsoller før var at det er enkelt og greit. Man stapper inn i en DVD i spilleren, lener seg tilbake i sofaen og styrer alt sammen fra en liten kontroller en har i hånden.

Men etter en tid var det enkle litt for enkelt. Jeg ville ha mus og tastatur.

Da jeg bestemte meg for å skaffe en PC ville jeg fortsatt ha den luksusen med å lene meg tilbake i sofaen, ville ikke sitte på en stol og PC pult.

Siden jeg har konsoller og TV så ville jeg ha PC på samme sted. Kjøpte først en stasjonær PC jeg satte ved siden av TV og konsollene, men ville ha noe mere mobilt så jeg solgte den og skaffet meg en av de råeste bærbare en får i dag på markedet.

Har nesten ikke rørt konsollene etter jeg fikk den i hus. Alt jeg trenger har jeg på fanget, eller koblet den opp til plasmaen med HDMI i stua.

Konsoller er bra, men PC er noe eget. Etter mange år som konsoll spiller, er jeg glad for at jeg spiller på PC.

Så kommer jo Duke :)

Duke kommer og til konsoller viss du viste det da.... Postet det i ett svar i denne tråden her enn plass trodde jeg

Bra jeg sitter med konsollene og ikke en pc som ikke drar ett jævla spill på en maskin til 7500kr

Jeg fikk HDTV, PS3 og 360 for 5000kr, denger nok pcer det ja

Solgte dem gamle ps2en, gamecube og xbox og fikk som sagt råd til dem 3 der pluss en gratis Wii på kjøpet :D

Men så er det problemet med pc er man må oppgradere og ingen killerapps, det har konsoller, og mangen sier til meg att mine konsoller kan kun spill, langt derifra, msn, internetbrowsere, og mye annet, Blu-Ray og annet snacks

Så jeg blir for alltid konsollgamer siden pcer koster altfor mye i drift....

Skrevet

3personspill takler jeg ikke på pc, bare se på devil may cry 3, mye dårligere enn til PS2

Hadde ikke klart god of war til pc og ikke ninja gaiden, og ihvertfall ikke GTA!!!!

Konsoller er evig best på 3personsspill synes jeg

Mye lettere kontroll enn A,W,D,r for reload osv.......

Spilte mot folk som hadde tastatur på UT 3 til ps3, hvem var det som satt der med håndkontroll og vant hmmmm meg!!!

Så jeg vil ikke si att konsoller uegner seg til FPSspill

Skrevet (endret)

Solgte dem gamle ps2en, gamecube og xbox og fikk som sagt råd til dem 3 der pluss en gratis Wii på kjøpet :D

Alltid fint å kjøpe(bytte) fra folk som ikke har peiling på hva ting er verdt :p

Endret av Bruktbilen
Skrevet (endret)

Alltid fint å kjøpe(bytte) fra folk som ikke har peiling på hva ting er verdt :p

Haha, dem gamle konsollene var mine, og jeg solgte dem langt over 1100kr pr stk, solgte og PSP og DS, bare dem 2 fikk jeg ca 3000kr for :p

Kjøpte 2 wiier fikk den ene for 3500kr....

Og solgte kansje 10 til 15 spill får å få 360 PS3 og HDTV

Og ja dem er alle nye, ikke noe bytte eller noe annet tulleri :p

HDTV som er ganske grei med 8 ms, 720p, Samsung 26"

Så jeg har nok hatt en billig next generation gaming til nu!!!!

Endret av Toman85
Skrevet

Da hadde jeg følt at jeg hadde svindlet de.

Skrevet

Jeg tror nedlasting av spill har veldig mye å si i denne saken... Folk ødelegger jo bare for seg selv å laste ned spill, de tenker som så "Jaha, da fikk jeg meg enda et gratis spill" Men det blir jo ikke gratis etter min mening. Det går jo utover seg selv at spillprodusentene ikke får nok penger til å lage enda bedre spill, eller lage flere bra spill. Så slutt å last ned spill folkens, kjøp heller spillene sånn spillprodusentene får penger til å lage enda bedre spill. :)

Høye systemkrav har nok også mye å si. Mange har ikke kraftig nok PC til å kjøre eks Crysis. Mens Call of Duty 4 til PC tror jeg har solgt mye mer enn Crysis, mye pga den gode MP-funksjonen, og ikke har så veldig høye systemkrav.

Skrevet

Om det blir ferre pc-spill, så synes jeg ikke det gjør så mye. Jeg har litt for mange spill på listen over spill som skal spilles. Når man innser at grafikk ikke er alt, så fins det veldig mye moro for en billig penge der ute. For tiden spiller jeg nesten bare blodball og det er gratis.

• 1 måned senere...
Skrevet

For å motvirke denne "ødeleggende" piratkopieringen, hvorfor kan ikke utviklerne opprette en slags server hvor privat personer må registrere spillet sitt for å klare å spille det? Slik at en nøkkelkode kan bare bli brukt en gang, som WoW.

Skrevet
For å motvirke denne "ødeleggende" piratkopieringen, hvorfor kan ikke utviklerne opprette en slags server hvor privat personer må registrere spillet sitt for å klare å spille det? Slik at en nøkkelkode kan bare bli brukt en gang, som WoW.

Det er jo plenty av folk som spiller wow på crackede servere da.. Hadde det vært noen mirakeløsning mot piratkopiering(som ikke blir cracket dagen etter) hadde det nok vært brukt.

Skrevet (endret)

Det er jo plenty av folk som spiller wow på crackede servere da.. Hadde det vært noen mirakeløsning mot piratkopiering(som ikke blir cracket dagen etter) hadde det nok vært brukt.

Dessuten så er det vel mange med pc som ikke har internett også. De hadde jo ikke hatt sjanse til og spille spill på PC-en da.

Endret av RougeAlien
Skrevet

Siden crackede servere tar vekk litt av vitsen med å spille et MMO er ikke dette så stort slag for omsetningen til firmaene. Jeg tror ikke PC gaming er klar for døden enda, mye takket være MMO markedet. Når det gjelder cross plattform spill går det veldig nedover dessverre.

Det sier seg jo selv at utviklerne vil lage spill til de plattformene hvor de tjener mest penger. Det har nesten blitt en slags trøsteutgivelse for oss stakkars PC gamere i det siste når de store slagerne har kommet ut. CoD4 solgte jo nesten ingenting på PC, og det er jo ikke rart når man har valget å betale eller å spille det gratis uten å måtte rive og røske i PC-en for å få dette til.

Skrevet

PC-spill industrien er vel den delen av gaming industrien som drar inn mest penger , ta feks onlinespilling , WoW alene knuser vel alt av konsoll når det gjelder inntjening .

En grunn til at "alle" skal lage onlinespill for tiden .

La konsoll få disse arcadespilla , tekniske spill/rpg og fps vil alltid være best på pc .

Skrevet

Er lenge siden PC sluttet å være topp plattformen for FPS spill, det har Microsoft sørget for med Xbox360. Skulle ønske det fremdeles var det da jeg foretrekker klart PC fremfor konsoll.

Skrevet
Er lenge siden PC sluttet å være topp plattformen for FPS spill, det har Microsoft sørget for med Xbox360. Skulle ønske det fremdeles var det da jeg foretrekker klart PC fremfor konsoll.

Den vil jeg gjerne ha litt mer begrunnelse for. Når startet xbox å slå en god gammel pc med mus og tastatur når det kommer til fps?

Og hvilke "killer" spill er xbox only?

Skrevet (endret)

hæ? Jeg trenger vel virkelig ikke å ramse opp alle de ekstremt populære fps'ene til pc? xbox har halo... og ehh so what? :)

Endret av Crossfire

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...