Gå til innhold

Går det mot slutten for PC-spill?


Anbefalte innlegg

Jeg elsker pc-spill og håper aldri det dør ut. Jeg kunne godt tenke meg en av de nye konsollene men da for alt annet enn fps, strategi og rpg. Jeg savner brettspillene og arcadespillene på konsoller. Noen adventure og horrorspill også. Men er det de førstnevnte kategoriene så er det pc som er tingen gitt. At man hadde fått flere OS med full spillkompatibilitet hadde derimot hvert kult. Men inntil videre holder jeg meg til Windows XP.

Endret av RougeAlien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er en lykkelig eier av BioShock og Orange Box via Steam :). Lenge leve PCen som spill plattform :D !!

Begge spill er jo på xbox da og bioshock er bedre optimalisert til gamepad (synes jeg).

Og en liten ting som jeg synes var litt rart: jeg syntes det var mye lettere å spille gjennom half life 2 på 360 enn på PC (begge på hard). Ikke det at spillet var spesielt vanskelig uansett plattform, men den lille autoaimen jeg fikk ødela ikke spillet for meg ihvertfall.

Lenke til kommentar
Jeg er en lykkelig eier av BioShock og Orange Box via Steam :). Lenge leve PCen som spill plattform :D !!

Begge spill er jo på xbox da og bioshock er bedre optimalisert til gamepad (synes jeg).

Og en liten ting som jeg synes var litt rart: jeg syntes det var mye lettere å spille gjennom half life 2 på 360 enn på PC (begge på hard). Ikke det at spillet var spesielt vanskelig uansett plattform, men den lille autoaimen jeg fikk ødela ikke spillet for meg ihvertfall.

 

Det er vel ikke rart hvis det var lettere å spille på 360 hvis du hadde autoaim vel ?

Her har vi noe av problemet til konsoll , ALTFOR arcadepreget for meg .

Lenke til kommentar
Den vil jeg gjerne ha litt mer begrunnelse for. Når startet xbox å slå en god gammel pc med mus og tastatur når det kommer til fps?

Og hvilke "killer" spill er xbox only?

hæ? Jeg trenger vel virkelig ikke å ramse opp alle de ekstremt populære fps'ene til pc? xbox har halo... og ehh so what? :)

 

Har dere sett salgstallene til Xbox360 versionene av de populære FPS spillene i forhold til PC? I rest my case. For ikke å nevne Halo 3 som også er ekstremt populært og Xbo360 exclusive. Dette er ikke noe argument for at konsoll er BRA for FPS, jeg hater å spille det på den måten. Det gjør meg trist at utviklingen har gått i denne retningen, men sånn har det bare blitt.

 

Dette er ikke en diskusjon om hvor det er best å spille FPS spill, for i min og mange andres bok er PC totalt dominerende på det området. Dette er derimot spørsmålet om PC gaming går mot slutten. Alt peker til at dette stemmer når det kommer til FPS spill. Hvem vil lage spill til en plattform som det er umulig å stoppe piratkopieringen til, og har mye mindre spillerbase enn konsollene.

Endret av Jext
Lenke til kommentar

Tror ikke det går mot slutten for PC-spill i det hele tatt. Det er mange små selskaper nå, som lager veldig bra spill, og tjener penger. Tenk om disse spillene kunne fått litt oppmerksomhet. At de "største" titlene går dårlig på PC er kanskje ikke så rart, siden det stort sett er oppgulp av tidligere spill med bedre grafikk. PC-spillere har generelt andre preferanser enn konsollspillere når det gjelder hva slags spill de spiller.

 

Det er for lett å skylde på piratkopiering. Lag bedre spill. Så enkelt er det. (Er selvsagt noen som kopierer uansett hva som kommer ut)

 

Det er veldig mange PC-spill jeg har lyst på i år. :)

Lenke til kommentar
Den vil jeg gjerne ha litt mer begrunnelse for. Når startet xbox å slå en god gammel pc med mus og tastatur når det kommer til fps?

Og hvilke "killer" spill er xbox only?

hæ? Jeg trenger vel virkelig ikke å ramse opp alle de ekstremt populære fps'ene til pc? xbox har halo... og ehh so what? :)

 

Har dere sett salgstallene til Xbox360 versionene av de populære FPS spillene i forhold til PC? I rest my case. For ikke å nevne Halo 3 som også er ekstremt populært og Xbo360 exclusive. Dette er ikke noe argument for at konsoll er BRA for FPS, jeg hater å spille det på den måten. Det gjør meg trist at utviklingen har gått i denne retningen, men sånn har det bare blitt.

 

Dette er ikke en diskusjon om hvor det er best å spille FPS spill, for i min og mange andres bok er PC totalt dominerende på det området. Dette er derimot spørsmålet om PC gaming går mot slutten. Alt peker til at dette stemmer når det kommer til FPS spill. Hvem vil lage spill til en plattform som det er umulig å stoppe piratkopieringen til, og har mye mindre spillerbase enn konsollene.

 

Ser man på inntjening pc kontra hver enkelt konsollplattform , så leder PC . PC knuser alle plattformene hver for seg , som nevnt i en tidligere post i denne tråden.

PC kan levere en produkt som konsoll aldri kan være i nærheten av .

Lenke til kommentar
Hva tror du du får hvis du fjerner MMOspill da?

 

Hadde du fjernet de 2 største FPS titlene til 360 , så hadde inntjeningen vært lommerusk.

Hvis vi fjerner MMOs ? vel , siden PC plattformen er så UTROLIG bred og varierende i spill , så er det ikke sikkert det hadde gjort så mye , onlinespilla er ganske billige i innkjøp.

Lenke til kommentar

regner med at konsoll fanboyene som skriver hær bruker en pc for å skrive i forumet.

hvis dere hadde oppgrader pc for di tusenlappene dere har brukt på konsoll så ville dere hatt en kjempe spill maskin i stede for "leketøyet" som konsoller er.

dere kunne også ha spart opp di 200kr dere sparer med å kjøpe pc spill i stede for konsoll spill til framtidlige oppdateringer av pcen

Lenke til kommentar
Hva tror du du får hvis du fjerner MMOspill da?

 

Hadde du fjernet de 2 største FPS titlene til 360 , så hadde inntjeningen vært lommerusk.

Hvis vi fjerner MMOs ? vel , siden PC plattformen er så UTROLIG bred og varierende i spill , så er det ikke sikkert det hadde gjort så mye , onlinespilla er ganske billige i innkjøp.

Dette her var en diskusjon om hvor mye PC-spill selger. Trådstarter nevner stort sett ikke MMO-spill. Har du forresten no salgsstatistikk til hvor mye spill selger for å backe up påstanden din? Jeg er heller ikke enig i at PC plattformen har større variasjon enn andre plattformer, men det er en annen diskusjon.

 

Dem som spiller FPS på 360 er idioter... Da har du ikke lov å kalle deg gamer

For deg er vel gaming CS ene og alene. :whistle:

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Folk har valget mellom å hive 400kr ut av vinduet, eller å trykke "last ned". Folk flest er ikke dumme!

Først og fremst, vil eg berre seie meg djupt ueinig i påstanden om at folk flest ikkje er dumme. Deretter vil eg protestere på at du sett likheitsteikn mellom det vere redeleg, og det å vere dum.

 

Sånn, det var det heile. Beklagar off-topic.

 

Kay

Lenke til kommentar
Hvis vi fjerner MMOs ? vel , siden PC plattformen er så UTROLIG bred og varierende i spill , så er det ikke sikkert det hadde gjort så mye , onlinespilla er ganske billige i innkjøp.

Get real...det er en grunn til at flere og flere utviklere satser på onlinespill som krever at man betaler en månedlig avgift, det er rett og slett der det er mest penger å hente. Alt annet blir bare piratkopiert.

 

Og det sier seg vel også selv at når spill som World of Warcraft har ti millioner aktive spillere som hver betaler ca 70kr i måneden for å spille så kommer en STOR del av pengene som bransjen tjener på å lage pc-spill fra MMO'er.

 

Jeg så i mange år på pcen som den ultimate spillplatformen, men i fjor gikk jeg til innkjøp av både Wii og Playstation 3, rett og slett fordi jeg ikke er interessert i alle generiske FPS'er, MMO'er og Battlefield-kloner som dominerer pc-markedet i dag. Jeg tror ikke at pcen som spillplatform kommer til å dø ut, men den kommer sannsynligvis til å ende opp som en plattform for hovedsaklig onlinespill, rett og slett fordi det er så lett å piratkopiere pc-spill som ikke krever noen form for registrering.

Lenke til kommentar

Helt enig med Agg.

 

Det kommer til å bli onlinespill med betaling som blir hovedsjangeren for PC spill fremover. Derimot så klarte Bioshock seg bra mot piratkopieringen, i allefall en god stund, ved hjelp av det mye omstridte systemet deres med Steam registrering. Dette fikk jo krass kritikk siden det gav begrensninger til eierne av produktet.

 

Jeg ser ikke noe annen måte å gjøre det på, så det kan vel egentlig forsvares med at de har lyst til å faktisk selge produktet istedenfor å gi det bort gratis.

 

En stygg trend er og kommer sikkert til å fortsette i fremtiden at utviklere prøver å få månedlig betaling på produkter hvor det faktisk ikke er verdt pengene. Prima eksempel er Hellgate: London, men dette spillet døde vel nesten da det kom ut, så kan jo egentlig ikke regnes med. Kanskje de får patchet og fikset det opp, og jeg kommer gjerne til å spille det når det skjer.

 

La oss virkelig håpe at MMO'er etter WoW klarer å gjenskape suksessen slik at vi får flere gode produkter å velge mellom istedenfor monopol på markedet som det nesten er i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...