Gå til innhold

TEST: Asus GeForce 8800 GTS 512 MB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette kortet klokker utrolig bra, har testet det en stund på 750 - 2140 (lenger går ikke smartdoctor programmet som følger med).

 

U-klokket fikk jeg ca samme score som mitt OC GTX som da måtte stå med ekstra vifte (625 - 1003), på klokken over for jeg ca 800 poeng mer. Dette gjelder 3dmark 06.

 

ASUS GTS har aldri vært over 56 grader så tror det er enda mer å gå på her, av det jeg har testet til nå yter GTS generelt litt bedre en GTX (begge kort på nevnte klokk på systemet dere kan se i profilen min)

 

Det kan jo nevnes at 2 stk Radeon HD 3850 i Crossfire er både billigere og raskere enn et geforce 8800 GTS 512MB. I tillegg er det mindre kresent på hovedkort: Det kan kjøres på både Intels og AMDs populære brikkesett.

 

Veldig til ATI Crossfire promotering det var på deg i dag ;) (aldri så lite innlegg i forsinkelse tråden til ATI også)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Nå har jo 3850/3870 vært i salg en tid.

I motsetning til 8800GT&GTS(G92) er de lette å få tak i. Og det er *klart* billigere (og bedre mtp strømforbruk)

Så her må det mer testing til. :)

 

Å sammenlikne Nvidia kort mot hverandre gjør testen litt "verdiløs" for andre enn de som evt sverger til Nvidia.

Lenke til kommentar
Denne testen er jo helt bortkastet så lenge dere ikke får presentert resultater fra en uklokket 8800GT, evt så måtte dere representert tall fra en overklokker 8800GTS for og få en god sammenligning..

Ja der ble jeg og litt forundret, burde vært ett uklokket GT-kort.

 

Forøverig leste jeg nylig en test hvor nye gts klokka inn til kjerne: 820mhz, Minne: 2234mhz. (mener å huske det var xfx)

Her:

Core: 820Mhz

Memory: 2234Mhz (DDR)

 

One thing is for sure: these 65nm G92 cores can overclock like the no one’s business. These overclocks represent what was done on the standard heatsink and represent a 170Mhz overclock on the core and a 290Mhz overclock on the memory (or 21% and 13% respectively for those keeping track at home). I was a bit disappointed at a 13% memory overclock but considering the Qimonda GDDR3 modules are rated at 2000Mhz, I guess this was to be expected.

 

So, let’s see how these overclocks perform

http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardw...-review-11.html

Er her også testet sammen med ATI Radeon HD3870 512MB (Stock)

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar
Det kan jo nevnes at 2 stk Radeon HD 3850 i Crossfire er både billigere og raskere enn et geforce 8800 GTS 512MB. I tillegg er det mindre kresent på hovedkort: Det kan kjøres på både Intels og AMDs populære brikkesett.

 

Så det hadde vært interessant å sett en test av Radeon 3850 i CF i nær fremtid for å få mer info om hvor mye bedre det er enn et 8800 GTS.

 

2x 3850= 2300

1x 8800GTS= 2300

Raskest= 8800GTS, blir slått i enkelte spill, men jevnt ja: http://www.tweaktown.com/articles/1246/1/p...tion/index.html

Minst strøm: 8800GTS

Minst lyd: 8800GTS

Og 8800GTS funker da så vidt jeg vet på alle hovedkort :hmm:

 

Ikke at ATikortene er dårlige, tvert imot. Og ja, vi vil ha mer tester, av alt :D

 

Ellers så må dere integrere overklokkdelen i en og samme artikkel :o

Lenke til kommentar

Denne artikkelen er bortkastet...

Som dere nevner flere ganger har 8800GT kommer som knuser dette kortet nedi støvla,

så jeg forstår liksom ikke helt poenget med den.

 

8800GT er bedre. Punktum.

 

Kan noen gi meg link som viser at GT faktisk slår GTX på spilltester ?

Jeg har sett en god del tester før jeg kjøpte GT selv, men ingen der GT har slått GTX, så det hadde vært artig og se :)

 

God jul (snart), forresten!

 

-X-

Lenke til kommentar

Tror 8800GT er et meget fornuftig valg. Ingen tvil om at ytelsen på GTS kortet kan klokkes ganske bra, kanskje enda mer med bedre kjøleløsninger. Men prisen kontra GT er litt høy synes jeg. GT kan klokkes ganske godt det også, og da yter det bedre enn GTS. Denne GTS'en kom litt for sent mener nå jeg...

 

Så kan man bare spekulerer i hva en evnt ny toppmodell kommer til å yte.. De har jo temmelig god tid på seg siden AMDATI ikke fikser å lansere noe i tide...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...