Gå til innhold

TEST: Asus GeForce 8800 GTS 512 MB


Anbefalte innlegg

Det kortet som kommer med best tilbud i jula fom. i dag vil være det kortet jeg hopper på. Men det må ha min. 512MB minne.

 

Følger med på julekalendre etc. hver dag. Jeg ønsker uansett å gå for G100 eller R700 toppkortet så fort det har kommet ned mot 4500,-(kan variere med ATi som vi vet).

 

Dermed blir et å skaffe et GT/GTS eller 3870 som holder frem til den tid.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Plukket opp et Asus GTS 512 kort hos Digital Impuls i dag, jeg valgte også gts over gt mest grunnet støy/kjøleløsning, men selvfølgelig også pga tilgjengelighet. Ekstremt mye unødvendig emballasje på disse delene, forresten. Forventer liksom en fin bundle når man får en hel koffert med seg fra butikken, men akk, kun drivere.. Resten er bestilt og på vei, jippi :)

Lenke til kommentar
Da har jeg også kjøpt meg 8800GT, rakk ikke hente i kveld, men henter i morgen tidlig. Skal bli spennende å evalurere kjøleren.

 

Hvor kjøpte du det? :)

Kjøpte det siste kortet på Digital Impuls, har snakket med dem og det ligger og venter på meg. 1995,-

 

De hadde 5 stk igjen i går kveld og i dag tidlig, men de forsvant fort i dag. Andre webshops hadde kun GT kort til 2049,- ol. på lager så da kunne jeg liksågodt kjøpe der og hente selv og spare frakt og ventetid.

 

Kommer til å sammenligne kjøleren med inntrykkene jeg fikk av Sapphire X1950Pro 512MB kortet som også var nogenlunde samme design som GT.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

OK, takker for svar Theo343.

Greit å vite at jeg har fått kjøpt meg 2 stk 3850 til noe over prisen av ett 8800GT.

 

MPX.no har jo noen 256MB utgaver fra XFX som har vist bra ytelse i tester til rett over kr.1600.

Noe mer enn det er jeg ikke villig til å gi for ett 8800GT.

Lenke til kommentar
OK, takker for svar Theo343.

Greit å vite at jeg har fått kjøpt meg 2 stk 3850 til noe over prisen av ett 8800GT.

 

MPX.no har jo noen 256MB utgaver fra XFX som har vist bra ytelse i tester til rett over kr.1600.

Noe mer enn det er jeg ikke villig til å gi for ett 8800GT.

Hadde jeg ventet hadde jeg fått det billigere. Men vil man ha kort nå så må man betale litt ekstra. Jeg kunne bestilt fra nettbutikk billigere, men jeg ville ha kortet før jul. Ingen garanti på når kortene kommer i posten nå.

 

Jeg har sett GT 256/1400Mhz utgaver til ca. 1500,- men 256MB er ikke noe alternativ for meg og min skjerm. Ikke har jeg et HK som egner seg til CF heller. Jeg vurderte først 3870 512MB CF med kort fra PCutstyr til 1595,-(natt til i går). Sies også å være problemer med CF og spill(det gjelder også for SLI selvf).

 

Singlecard gir GT mest for pengene akkurat nå. Men valget tippet på at jeg kunne få det før jul. Ville jeg ventet til Januar hadde jeg nok fått et GT 512MB til 1700,-. 295,- spenn sløser jeg fort i en butikk uansett.

 

EDIT:

Fikk en weird dobbeltpost.

 

EDIT2:

Kjøpte meg akkurat et Logitech G25 ratt på Netshop sitt dagstilbud til 1750,-. De hadde samme tilbudet på Netshop Oslo, så da henter jeg det også på veien. A merry christmas its gonna be. Har siklet på dette rattet siden det kom ut.

 

EDIT3:

Digital impuls har nå 7 kort på lager. Mulig de har fått inn noen i dag.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...