Gå til innhold

Microsoft slår tilbake


Anbefalte innlegg

Husk at Opera kjemper på kundenes side for bedre valgfrihet (inkludert konkurrenter), billigere og bedre nettsteder, mindre reklame og raskere utvikling av nye ting vi kunder ønsker oss. Så med mindre du har mange aksjer i Microsoft så dolker du deg selv i ryggen ved å klenge deg fast til Microsoft.

 

Haha, dagens glorifisering!!!

 

Opera kjemper for for sin egen kake og inntjening, de er ikke en ideel organisasjon som feks FF.

Kapitalistsvin de også som enkelte ville si=)

Men det er da Microsoft de her slåss mot så da kan vi vel "glorifisere" litt=)

 

Reklameblokkering er Opera veldig dårlig på, hvorfor det tror du?

Jeg mener å ha lest at Opera tjener penger per "redirect" til Google. Det vil si, masse, masse deilige penger i kassa hvis de får EU til å presse gjennom en bundlet Opera-versjon med Windows!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

[quote name='Punkin Penguin' post='10141392' date='17/12-2007 :

Tuner? Langt ifra. Opera fungerer lynraskt for meg. Jeg åpner gjerne 15 vinduer på en gang, og de er klare på få sekunder.

 

Du har stadig ikke svart på hvilken versjon du testet med.

 

Har testet alle versjonene, nå sist beta av 9.5.

Av positivt kan jeg vel si at reklameblokkering fungerer litt bedre i 9.5, men fremdeles er det store tomme felter der reklamen har vært.

Men har latt meg fortelle at det er de andre nettleserne\reklameblokkerne som viser sidene "feil", siden de ikke har store tomme hvite felter der reklamen har vært.

Stort sett alt jeg plages med i Opera har blitt bortforklart med at de andre nettleserne "egentlig" viser feil iflg standarer.

Vel, det er kun Opera som viser sidene feil hos meg, så vet ikke hvilker standarer Opera følger sånn helt egentlig?

Jeg er fornøyd med de som følger de standarene som sørger for at innholdet vises rett hos meg, altså IE og FF, der FF er den foretrukne=)

Endret av sony123
Lenke til kommentar
Reklameblokkering er Opera veldig dårlig på, hvorfor det tror du?

 

 

På hvilken måte er den dårlig?

Jeg har ikke noe imot reklameblokkeren til Opera, men det ser ut til at det ikke er mulig/enkelt å blokkere hele rammer, noe jeg antar er mulig med adblock+-utvidelsen til firefox.

 

 

Helt korrekt, sidene ser ut som f.. når man tar reklameblokkering i bruk, undres på hvorfor de ikke fikser dette???

Sidene ser jo bedre ut MED reklame, men det er nok meningen.

Opera er jo avhengig av å tjene pernger de å=)

Lenke til kommentar
Jeg mener å ha lest at Opera tjener penger per "redirect" til Google. Det vil si, masse, masse deilige penger i kassa hvis de får EU til å presse gjennom en bundlet Opera-versjon med Windows!

 

 

Nettopp, å her er årsaken til Operas kamp, grådighet.

Å aldeles ikke noen slags nettets "folkets frigjøringshær"..

 

Helt utrolig man kan påstå at ett børsnotert selskap kjemper for brukernes beste?

Der er det kun en ting som gjelder, klingende mynt i kassen.

Men seff, motparten er jo Microsoft da....

Lenke til kommentar
Helt utrolig man kan påstå at ett børsnotert selskap kjemper for brukernes beste?

Der er det kun en ting som gjelder, klingende mynt i kassen.

Men seff, motparten er jo Microsoft da....

 

Ja, det er ingen tvil om at Opera gjør dette for å kunne tjene mere penger, men hvis de skulle vinne denne saken vil det også gagne Firefox/Safari etc..

 

Det vil også gjøre ting enklere og bedre for folk som lager websider, og oss brukere.

Lenke til kommentar
Jeg mener å ha lest at Opera tjener penger per "redirect" til Google. Det vil si, masse, masse deilige penger i kassa hvis de får EU til å presse gjennom en bundlet Opera-versjon med Windows!

 

 

Nettopp, å her er årsaken til Operas kamp, grådighet.

Å aldeles ikke noen slags nettets "folkets frigjøringshær"..

 

Helt utrolig man kan påstå at ett børsnotert selskap kjemper for brukernes beste?

Der er det kun en ting som gjelder, klingende mynt i kassen.

Men seff, motparten er jo Microsoft da....

 

Til syvende og sist er det for ditt eget beste jo, uansett hvor "griske" Opera er med sin temmlig så godt stadardiserte nettleser. De jobber tross alt for bedre standarder som mange utviklere på markedet følger, noe MS bevisst ikke gjør.

 

Off topic i skogen her:

Har EU fått igjennom kravene sine for en mer "strippet" versjone av Vista, da den disuskusjonen var i gang? Spør med tanke på hvilke punkter de kunne fått igjennom for denne saken..

Endret av nollie
Lenke til kommentar

Først: jeg er ingen MS hater. De sørger for mitt daglige levebrød. Vår største leverandør av produkter bygger kun MS teknologi så jeg er i høyeste grad avhengig av dem og føler ikke at jeg lider under det. Jeg er også blant de som mener at MS har betydd utrolig mye for utviklingen av det datasamfunnet vi har i dag. Deres markedsmakt var det som trengtes når alle kun var opptatt av å lage sine proprietære løsninger.

Men makt korumperer og det er litt sjokkerende å lese mange av meldingene her. At folk kan være så historieløse og uvitende om Microsofts manipulering og massive missbruk av markedsmakt trodde jeg var komplett umulig. At deres browsere historisk har trenert standarder er heller ikke noe som skulle behøve å diskutere, det er da et veletablert faktum. IE skaper en helvetes mye ekstra-arbeid [punktum]

Det er akkurat lite udiskutabelt som at deres bruk av markedmakten glatt faller innunder lover i USA, EU og Norge. Dette finnes det nå dommer på hos de to store, og Norges lover ble vel nylig harmonisert med EU's lover på dette området (Rett før granskningen av sas tok til) så å diskutere dette er da bare å sparke en død hest.

Lenke til kommentar
Først: jeg er ingen MS hater. De sørger for mitt daglige levebrød. Vår største leverandør av produkter bygger kun MS teknologi så jeg er i høyeste grad avhengig av dem og føler ikke at jeg lider under det. Jeg er også blant de som mener at MS har betydd utrolig mye for utviklingen av det datasamfunnet vi har i dag. Deres markedsmakt var det som trengtes når alle kun var opptatt av å lage sine proprietære løsninger.

Men makt korumperer og det er litt sjokkerende å lese mange av meldingene her. At folk kan være så historieløse og uvitende om Microsofts manipulering og massive missbruk av markedsmakt trodde jeg var komplett umulig. At deres browsere historisk har trenert standarder er heller ikke noe som skulle behøve å diskutere, det er da et veletablert faktum. IE skaper en helvetes mye ekstra-arbeid [punktum]

Det er akkurat lite udiskutabelt som at deres bruk av markedmakten glatt faller innunder lover i USA, EU og Norge. Dette finnes det nå dommer på hos de to store, og Norges lover ble vel nylig harmonisert med EU's lover på dette området (Rett før granskningen av sas tok til) så å diskutere dette er da bare å sparke en død hest.

 

Så løsningen er å tvinge Microsoft til å fjerne IE ifra sine operativsystem og legge ved FF, Safari el Opera?

Hva med Apple og Safari da?

 

Løsningen må vel være å tvinge MS til og følge "standarer"??

 

Men klart, det tjener jo ikke Opera på....

Endret av sony123
Lenke til kommentar
Løsningen må vel være å tvinge MS til og følge "standarer"??

Men klart, det tjener jo ikke Opera på....

 

Jo, da kan alle lage websider som kan vises av alle browsere, og brukerne kan velge fritt hvilken de vil bruke. (Altså blir det flere Opera-brukere = større fortjeneste)

 

Brukerne, altså vi kan fritt velge idag.

Vi er ikke tvunget til å bruke IE.

 

Det er helt latterlig å kreve at MS skal kutte ut IE og levere med andres nettleser.

Brukerne vil tydeligvis ikke ha Opera, siden de ikke har større markedsandel enn de har.

Hvordan forklarer du FFs vekst på bekostning av IE??

 

Det er helt Kina, brukerne er for dumme til å bestemme selv, så derfor må andre gjøre det...

Lenke til kommentar

Jeg må si det er ganske latterlig å høre Linux misjonærene argumentere i denne saken. Det er den samme suppa hele tiden, i tråd etter tråd, og den samme håndfull med personer.

 

Når fandens navn, Microsoft, påkalles, er det nemlig deres plikt å drive aktiv misjonering for at folket ikke skal henfalle til synd.

 

Linus Benedict Torvalds' hellige krigere er nemlig de eneste som vet hva som er det eneste rette for hele befolkningen, og velger å tale på vegne av dem mot "tyranniet".

 

I deres verden er alle Microsoft produkter samfunnsfiendtlige, og egentlig burde Djevelens verktøy, Windows, vært forbudt fordi den fremmer den hedenske ideologien kjent som Kapitalisme.

 

All programvare skal nemlig være Open Source og GPLifisert, og alle har plikt til å dele fra seg av kildekoden som man måtte velge å produsere. Man skal nemlig ikke holde hemmeligheter, for det er det bare slemme mennesker som gjør.

 

Hvis man ikke følger de hellige lovene nedfelt på steintavler i W3C, skal man latterliggjøres, og eksponeres som den late døgenikten man er. Det er nemlig deres plikt å sutre som små barn, og sende linker til obskure blogger og wikisider som forteller hvor fæle Microsoft er.

 

Hvis noen forfekter disse moralske retningslinjene er det fordi man er ond, eller bare dum og ikke vet bedre. Det er over 97% av verdens befolkning som skal omvendes, så det er viktig at man deltar i samtlige diskusjoner for å fremme budskapet.

 

 

***

 

Det er kanskje enkelte som eventuelt måtte føle seg truffet av dette, men selv om jeg overdriver, så er det langt på vei slik dere fremstår; like irriterende som om det Jehovas vitnet som ringer på døra di og fortelle deg hvordan verden egentlig fungerer.

 

Tror dere virkelig at dere har et balansert syn i denne konflikten mellom Opera og Microsoft, og hva som egentlig er best for kundene?

Lenke til kommentar
IE fungerer helt greit, men ja, det burdevære 100% mulig å fjerne det totalt for bruk av tredjepartsvare som Opera, slik som med wmplayer. Men da burde de ikke lage en egen versjon som heter "N", men heller gjøre endringene i den ordinære utgaven. Og for oss som ikke har 'den' utgaven, lage en patch som lastes ned via windows update slik at vi også kan avinstallere ie:P
Jeg synes Microsoft kunne lage en versjon som kommer med Internet Explorer, men at de lager en mulighet for å ikke installere "skiten" under selve OS installasjonen.

 

Jeg har hatt en del mystiske krasj med Internet Explorer 6.0. Med de samme websidene så har Firefox 2.0.9 klart brasene mye bedre faktisk. En nettleser bør ikke krasje i hytt og "gevær".

Lenke til kommentar
Jeg er Windows-bruker, og jeg hater IE.

 

JEg hater IE pga. minnebruk, pga. standarder, pga. nettsider og fordi Microsoft krever det for mange ting.

 

Så derfor legitimt å tvinge MS til å fjerne IE??

 

Så vidt meg bekjent er det kun til Windows Update MS krever IE?

Og i Vista trenger du ikke IE for Windows Update, så klarer ikke helt se problemet ditt?

Lenke til kommentar
Brukerne, altså vi kan fritt velge idag.

Vi er ikke tvunget til å bruke IE.

 

Nei, jeg bruker selv Opera til alt (nå, som endelig youtube funker i fullscreen bl.a) og det er mulig at alle vanlige websider som tidligere krevde IE nå er fikset. Uansett kan jeg fortsatt ikke lese intranett i Opera på jobb..

 

edit: og ikke i Firefox heller..

Endret av frohmage
Lenke til kommentar
IE fungerer helt greit, men ja, det burdevære 100% mulig å fjerne det totalt for bruk av tredjepartsvare som Opera, slik som med wmplayer. Men da burde de ikke lage en egen versjon som heter "N", men heller gjøre endringene i den ordinære utgaven. Og for oss som ikke har 'den' utgaven, lage en patch som lastes ned via windows update slik at vi også kan avinstallere ie:P
Jeg synes Microsoft kunne lage en versjon som kommer med Internet Explorer, men at de lager en mulighet for å ikke installere "skiten" under selve OS installasjonen.

 

Jeg har hatt en del mystiske krasj med Internet Explorer 6.0. Med de samme websidene så har Firefox 2.0.9 klart brasene mye bedre faktisk. En nettleser bør ikke krasje i hytt og "gevær".

 

 

Samme problemene i IE7?

Lenke til kommentar
Jeg må si det er ganske latterlig å høre Linux misjonærene argumentere i denne saken. Det er den samme suppa hele tiden, i tråd etter tråd, og den samme håndfull med personer.

 

Når fandens navn, Microsoft, påkalles, er det nemlig deres plikt å drive aktiv misjonering for at folket ikke skal henfalle til synd.

 

Linus Benedict Torvalds' hellige krigere er nemlig de eneste som vet hva som er det eneste rette for hele befolkningen, og velger å tale på vegne av dem mot "tyranniet".

 

I deres verden er alle Microsoft produkter samfunnsfiendtlige, og egentlig burde Djevelens verktøy, Windows, vært forbudt fordi den fremmer den hedenske ideologien kjent som Kapitalisme.

 

All programvare skal nemlig være Open Source og GPLifisert, og alle har plikt til å dele fra seg av kildekoden som man måtte velge å produsere. Man skal nemlig ikke holde hemmeligheter, for det er det bare slemme mennesker som gjør.

 

Hvis man ikke følger de hellige lovene nedfelt på steintavler i W3C, skal man latterliggjøres, og eksponeres som den late døgenikten man er. Det er nemlig deres plikt å sutre som små barn, og sende linker til obskure blogger og wikisider som forteller hvor fæle Microsoft er.

 

Hvis noen forfekter disse moralske retningslinjene er det fordi man er ond, eller bare dum og ikke vet bedre. Det er over 97% av verdens befolkning som skal omvendes, så det er viktig at man deltar i samtlige diskusjoner for å fremme budskapet.

 

 

***

 

Det er kanskje enkelte som eventuelt måtte føle seg truffet av dette, men selv om jeg overdriver, så er det langt på vei slik dere fremstår; like irriterende som om det Jehovas vitnet som ringer på døra di og fortelle deg hvordan verden egentlig fungerer.

 

Tror dere virkelig at dere har et balansert syn i denne konflikten mellom Opera og Microsoft, og hva som egentlig er best for kundene?

 

 

Kunne ikke vært mer enig!!

 

Får følelsen av å være i "demokratier" ala Kina når man hører på hvordan noen skal styre oss dumme brukere som ikke forstår vårt eget beste til å bruke de produktene de definerer som best for oss.

Vi skal med makt tvinges, vi skal ikke kunne velge i annet enn det de definerer som bra for oss, resten skal forbys-

Endret av sony123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...