Gå til innhold

Støtter dere eller er imot et angrep på Iran?


Anbefalte innlegg

men jeg er rett og slett ikke villig til "vente å se hva som skjer".

 

Enig. Menneskeheten bør utryddes. Man vet aldri hva vi kan finne på, men vi vet det neppe er noe bra. Det tryggeste valget er å fjerne muligheten for en trussel ved å drepe alle. Som art har vi alle muligheter til å gjøre ende på det, og forvandle jorden til en livløs stein i verdensrommet. Det tryggeste alternativet.

Endret av freke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men jeg er rett og slett ikke villig til "vente å se hva som skjer".

 

Enig. Menneskeheten bør utryddes. Man vet aldri hva vi kan finne på, men vi vet det neppe er noe bra. Det tryggeste valget er å fjerne muligheten for en trussel ved å drepe alle. Som art har vi alle muligheter til å gjøre ende på det, og forvandle jorden til en livløs stein i verdensrommet. Det tryggeste alternativet.

 

Men neppe det alternativet som vil bli tatt i bruk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg tror NATO eller Israel kommer til å angripe Iran. Israel har jo sagt at de vil ikke stå tilbake hvis USA ikke gjør noe. Finner ikke kilden, men det var statsministeren dems som sa det. Hvis jeg skal tro noe så angriper USA og Israel Iran mellom aug-sep 2008. De kommer til å bruke fly under angrepet, og kommer ikke til å invandere. Det tar Israel seg av.

 

Da får vi se om det stemmer :thumbup:

Endret av FairCaptain
Lenke til kommentar
får da i såfal håpe at iran tar seg noen saftige bombetokter over israel

 

Flyvåpenet til Israel eier Iran sitt uten store vanskelighetene ;)

 

Det betyr ikke at Iran ikke kan sende bombefly og raketter over Israel. De har alt sagt at de vil gjøre det hvis de blir angrepet av Israel.

Lenke til kommentar

Nei, da var jo det flott. Kan ikke bare angripe et land fordi man tror (og i noens tilfelle håper) at et land har tenkt å utslette et annet.

 

Men så at guardianpegasus skrev: "Afghanistan ble invandert flere måneder ETTER at det angrep USA. Irak og USA har vært i krig i over 15 år."

Når angrep Afghanistan USA?

Lenke til kommentar

Aha, jeg kunne ikke helt forstå når Afghanistan som nasjon hadde gjort noe mot USA i USA.

 

Så, hvis en svensk kompis av meg slår meg i hodet, har Sverige da altså gått til krig mot Norge. Hehe. Men da var den saken ute av verden i hvert fall. Takk for oppklaringer! :)

Lenke til kommentar

"A military strike against Iran would be unlikely to succeed and would only inflame tensions in the Middle East, an influential group of British MPs warned on Sunday.

 

The House of Commons Foreign Affairs Select Committee also recommended that British ministers urge their American counterparts to begin direct negotiations with Iran and consider offering it a security guarantee if it provides "credible and verifiable" assurances it will not manufacture nuclear weapons."

 

http://www.spacewar.com/2006/080302000236.1rn99bbj.html

Lenke til kommentar
Vel, Al-Quaida var i Afghanistan, er tydeligvis Afghanistan = Al-Quaida for enkelte.

 

Så 9/11 er det vel han refererer til.

 

Dem gikk vel til krig mot Taliban som regjerte landet og ga opphold til Al-Qaida. Godt er det hvertfall at Taliban ikke styrer landet lengere. Det er du vel enig i R?

 

 

Tror ikke vi vil se noen krig mot Iran på en god stund, uansett om dem lager atomvåpenet eller ikke. Derfor tror jeg vi får være forbered på å velkomme en ny atomvåpennasjon og en mer utrygg verden.

Hvilken nasjon tror dere blir neste som vil prøve seg på atomlykken?

Endret av Myagos
Lenke til kommentar
Derfor tror jeg vi får være forbered på å velkomme en ny atomvåpennasjon og en mer utrygg verden.

 

selv usa har vel gjentatte ganger konkludert med at det ikke lages atom våpen, men hvis det gjør det tror jeg ikke det blir noe sælig mere utrykt i verden. men at de får en tryggere hverdag selv med en terror balanse og en buffer mot usa og israel

Lenke til kommentar
Raketter kommer seg kanskje igjennom, men bombefly har nok ikke en sjans i havet.

 

Fordi? Hvorfor har ikke bombefly en sjanse?

Som nevnt har israelerne et overlegent flyvåpen, som ikke skulle hatt større problemer med å skyte ned iranske bombefly.

Lenke til kommentar
Vel, Al-Quaida var i Afghanistan, er tydeligvis Afghanistan = Al-Quaida for enkelte.

 

Så 9/11 er det vel han refererer til.

 

Dem gikk vel til krig mot Taliban som regjerte landet og ga opphold til Al-Qaida. Godt er det hvertfall at Taliban ikke styrer landet lengere. Det er du vel enig i R?

 

 

Tror ikke vi vil se noen krig mot Iran på en god stund, uansett om dem lager atomvåpenet eller ikke. Derfor tror jeg vi får være forbered på å velkomme en ny atomvåpennasjon og en mer utrygg verden.

Hvilken nasjon tror dere blir neste som vil prøve seg på atomlykken?

 

Indeed, jeg er veldig glad for at Taliban er blitt veltet. Bare måten det ble gjort på som ikke sitter så pent hos meg.

Hvis ikke Iran er neste som hoster opp atomvåpen. Så er det ikke umulig at det er noen i regionen der som kanskje også ønsker det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...