Gå til innhold

Beta: Om designet på HW


jakja83

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er enig med flere av dem som sier at designet har blitt rotete. De tre kolonnene er ikke godt nok atskilt, og flyter litt i hverandre - det gjedler særlig bilder, som ikke ser ut til å ha den samme marginen mot skillene som tekst har.

 

I tillegg havner de små bildene i overskriften ofte nærmere overskriften/artikkelen til høyre, enn artikkelen/overskriften bildet egentlig hører til. Gir meg litt VG-nett-følelsen egentlig.

 

Ellers virker teksten noe merkelig flere steder. Jeg sitter på en annen maskin nå som har stilt opp dpi-størrelsen på skjermen, og det virker som om teksten får litt større plass enn den egentlig burde noen steder.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
For øvrig: Synes dere todelingen av kolonne 1 fungerer like dårlig på amobil, eller fungerer det godt der? Det er klart at det er et alternativ å bruke enda strammere ingresser hvis dette kan hjelpe på roen i layouten.
Skal det gå utover ingresser og titler at dere lager et design hvor skriften er stor og at det er satt av for liten plass i bredden til ingress og tittel der det er todelt? Spesielt Gamer.no har i alle år hatt spesielt gode ingresser til sine saker, jeg ønsker ikke å høre dere si til gamer.no. "Hei, gutta. Nå må dere gjøre ingressene deres mindre og mer konsise for de ødelegger flyten på sidene!" dette vil føre til dårligere ingresser, mindre humor, ingen flere små oppsummeringer, ei heller flere språklige bilder som et tillegg til anmeldelsen før den starter. Kvaliteten over ingressene på spesielt gamer.no på omtaler er noe jeg liker, og jeg synes ikke at dere som styrer med designet skal ødelegge kosen det ofte er for meg å lese gode velformulerte gjennomtenkte ingresser. Og ikke kom her og fortell at det kan puttes i brødteksten for det er overraskende mye du ikke kan finne på å skrive annet sted enn i inngresser.
Lenke til kommentar

Mange som fortsatt er plaget over uoversiktligheten til det nye designet ser jeg. Er ikke dette tatt med i betraktning eller? Jeg føler at det ikke har blitt gjort store endringer siden oss betafolk fikk tilgang til sidene. Er vel mer feil i linker og diverse som har blitt retta. Eller tar jeg helt feil nå?!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...