Gå til innhold

Beta: Om designet på HW


jakja83

Anbefalte innlegg

Ved første øyekast synes jeg designet virket friskt og pent. Linjen med siste nytt --> nettbutikker er grei, litt kronglete.

 

Layouten nedover synes jeg er uoversiktlig, variasjon i størrelsen på ingressen til hver artikkel er litt forvirrende, litt mange kolonner og reklamer på kryss og tvers.

 

Kommer heller tilbake med mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes det nye designet var altfor uoversiktlig. Det gamle designet hadde veldig tydelig grenser mellom hva som var nyheter/oppdatering og hva som var "siste fra forum", siste fra bruktmarked ol. Det er mye lettere å orientere seg om det har kommet noe nytt på det gamle designet. Mye rot med forskjellige font-størrelser...

Lenke til kommentar

Sier meg enig med post nr 1 og 2. Det nye designet var for uoversiktlig og alt for likt ITAvisen. Dersom HW går for dette designet slutter jeg å lese HW fra dag 1, akkurat slik som med ITAvisen. Ser ikke helt problemet med det gamle designet. En liten oppdatering kunne kansje vært gjort på menyene feks, men resten var bare elendig. Sorry Hardware, her har dere bommet.

Lenke til kommentar

Som viiite sier, syntes jeg også dette designet til Hw.no har fått et "itavisen-preg".

 

Mer konkret, jeg personlig foretrekker én nyhet per linje. Nå er det ganske rotete med noen nyheter som kommer på en linje alene, og noen som deler slik at vi får to nyheter per linje.

 

Ellers syntes jeg den midterste kolonnen er for stor (bl.a. der I Fokus Nå) står, i forhold til hovedkolonnen med nyhetene der.

 

Og er det meningen å fjerne "underoverskriftene"? Nå er det bare Overskrift og preview av innhold,før var det overskrift, underoverskrift og preview av innhold. (Har ikke gjort meg opp en mening om jeg liker dette ennå, så får bruke siden litt mer først).

Lenke til kommentar

enig med dere. uoversiktlig! ITavisen-look :S

 

hvis dere skal begynne å priortere nyheter, må dere ha en liste med nye nyheter. hvis denne "i fokus nå" er det må den bli lenger. 5 saker passer kanskje

 

evt. kan man jo alltids bruke den her som startsside hvis dere svikter

 

http://beta.hardware.no/artikler/

 

+ flott med det liste av tester ;)

- nytt på foumet må markeres mer

+ headeren var bra inkl. menyen

- bruker erfaringene må flytes ut på høyresiden som før

- flytt speedometer til toppen

+ flott layout på testene og artikler

- fjernet rutene på sidene

 

Adblock er ikke fjerner ikke alt og det blir hvite mellomrom der den har aksjonert.

 

men det gamle designet eier fortsatt.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har ikke gjort meg opp ei mening om hvorvidt jeg liker dette eller ikke. Synes ved første øyekast midtkolonna er litt for bred/dominerende. Feilene med reklamebannerene ødelegger helhetsinntrykket, får prøve Opera. Synes på ingen måte sammenligningen med rotet borte hos IT-avisa er fortjent. Nyhetene fra andre i HW-nettverket i midtkolonna er bra. Det samme er Linux-seksjonen, men hvor er "andres nyheter"?

Savner også "artikkelarkivet" (mulig det er der, bare jeg som er litt blind).

Lenke til kommentar

Savner det at siden ikke automatisk strekker seg ut over hele skjermen for oss som har stor oppløsning og widescreen.

Får nesten halve skjermen med bare hvit, en tykk linje på hver side selv om jeg velger hardware.no dynamisk, for også hvite sider på beta.hw.no.

 

Synes også det ble litt uoversiktlig i det nye designet, men likte godt der man kunne velge tester, artikler, guider. Mye mer oversiktlig og mange flere på hver side +++++

 

Likte også det nye utseende til prisguiden og at det hele ligger under hw.no og ikke sin egen seperate side.

 

Har ikke tatt en titt på amobil eller akam ennå.

 

Edit: vet ikke om dette har noe med det at det nye designet har kommet, emn får heletiden at jeg ikke har tilatelse til å svare i den og den tråden.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
frikkesvartul0.jpg
Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Hardware.no

 

Flashy og pent forsåvidt, men hvor blir det av oversikten?

 

Annonsene har altfor mye blikkfang i forhold til innhold. Bra for annonsør, dårlig for leser. Hadde nyhetene fremmet mer oversikt, så hadde det vært klart hva som er annonseoverskrift, og nyhetsoverskrift uten at det går i hverandre.

 

Grafisk er det litt som overgang fra windows xp til vista, bare at vista er befengt med adware!

Lenke til kommentar

Enig i mye av det som skrives her. Det er litt mer rotete i forhold til den gamle siden.

 

På den gamle kan man lese seg nedover, mens her på den nye må man lese seg nedover, samtidig som man må forholde seg til kanskje to, tre felt på sidene også.

 

Regner med at dette er noe man bare må blir vant til, eller?

 

Ellers synes jeg det var veldig pent, liker feltet øverst på siden "data" "foto" og søk, kjempefint å ha de så lett tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Regner med at dette er noe man bare må blir vant til, eller?

Jepp, det er den samme reaksjonen ved hvert designskifte, forrige gang var det noen hundre klager og protester om hvor forferdelig alt var, og at man ikke burde endre ting. Gode vaner er et herk å endre.

 

Forøvrig:

Designet vi hadde før:

http://web.archive.org/web/20030324211653/hardware.no/

 

Og det vi hadde en kort periode:

http://web.archive.org/web/20050122093144/...ww.hardware.no/

 

Før vi gikk til dagens

 

Før alt dette igjen hadde vi:

http://web.archive.org/web/20010202140200/...://hardware.no/

Lenke til kommentar

Jeg er uenig, jeg synes layouten som er nå rent funksjonsmessig er bedre enn betaen er per idag. Reklamene kutter jo innholdet flere steder og blir mye mer blikkfang. Slik som det er når rammer de mer innholdet inne og er lettere å overse, men greie å se hvis man har lyst til å se hva som er på tilbud osv...

 

Ting er for mye oppstykket innholdmessig, og jeg savner prisguiden/søkefunksjonen helt oppe til høyre.

 

Why fix something that ain`t broken? Kan dere ikke helle sprite opp siden dere har?

Lenke til kommentar
Regner med at dette er noe man bare må blir vant til, eller?

Jepp, det er den samme reaksjonen ved hvert designskifte, forrige gang var det noen hundre klager og protester om hvor forferdelig alt var, og at man ikke burde endre ting. Gode vaner er et herk å endre.

 

Forøvrig:

Designet vi hadde før:

http://web.archive.org/web/20030324211653/hardware.no/

 

Og det vi hadde en kort periode:

http://web.archive.org/web/20050122093144/...ww.hardware.no/

 

Før vi gikk til dagens

 

Før alt dette igjen hadde vi:

http://web.archive.org/web/20010202140200/...://hardware.no/

 

en ting som går igjen på de designene er hovedside i midten og to spalter på siden da

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Tok ikke lang tid før jeg likte hw.no ganske godt. Men syns kanskje overskriftene er litt store.

Den gamle siden er litt bedre på å utnytte plassen. Blir litt mye tomrom nå. (Slik ser det ut på min skjerm):

post-22560-1197726432_thumb.jpg

 

Why fix something that ain`t broken? Kan dere ikke helle sprite opp siden dere har?

Ting må gå fremover, slik er det bare. Alt nytt er uvant i starten.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke sikker på om vi har funnet den optimale blandingen av lesbarhet og friste-leseren-opplevelse på hardware enda, men la meg spørre dere et par utdypende spørsmål:

 

- Er det lettere/mer ryddig å lese hardware sammenliknet med amobil?

- Hvordan ville dere forandret på layouten for å gjøre den mer ryddig?

 

Ellers takk for alle tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar

Personlig syns jeg at det nye designet er for uoversiktetlig. Jeg likte godt det at de nyeste artikklene lå alene øvert på siden slik at det ikke var noe problem å vite hva som var den nyeste. Det gamle designet var også mye mindre "skrikende" mest på grunn av reklamen (selv om det var reklame på det gamle designet). I det nye beta designet synes jeg at det er for mange ting som konkurrer om å tiltrekke seg blikket.

 

Edit: Føyde til noe jeg glemte.

Endret av Runarbs
Lenke til kommentar

Klassene .legacy .articleImageCenter/Left/Right er innrammet med en grå border og bakgrunn. Denne flyter inn under 468x100-annonsen øverst i artikler, og jeg vet heller ikke om hvor ideelt jeg mener det er at den grå bakgrunnen i det hele tatt eksisterer.

 

Datoen i artikler er formattert på engelsk språk, (eks: 14. Dec. 2007).

 

Det virker som om datoen for når en artikkel ble sist endret (med klokkeslett) har forsvunnet.

 

Det blir for mange forumkommentarer nedover i artikler, som igjen skaper en del tomrom på høyre side. Jeg tror det ville vært bedre å kutte disse til 5stk, for så å tilby en lenke til forumtråden.

 

Ellers savner jeg litt mer blikkfang for artiklene under /artikler. Her er det kun opplistet overskrift, ingressbilde og publiseringsdato. Jeg tror dette kan fikses ved å inkludere ingressen under hver sak.

Lenke til kommentar
Personlig syns jeg at det nye designet er for uoversiktetlig. Jeg likte godt det at de nyeste artikklene lå alene øvert på siden slik at det ikke var noe problem å vite hva som var den nyeste. Det gamle designet var også mye mindre "skrikende" I det nye beta designet synes jeg at det er for mange ting som konkurrer om å tiltrekke seg blikket.

Må si meg delvis enig i denne. Dere har heldigvis ikke tatt den helt ut slik som andre har gjort noen ganger når de kommer med nye desig. Savner nyhetsfeeden på venstre side, men dette kommer vel senere?

 

Jeg synes ikke det var altfor skrikende egentlig men kan kanskje lagt til dato og klokkeslett på artiklene slik at det er lettere å sortere ut hva man har sett før.

 

Je stiller meg positiv til å ha forskjellige temaer nedover på høyreside, men her kunne man kuttet ut en del bilder for å få et renere design IMHO

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...