Gå til innhold

Half-Life: kommer det et spill som heter HL2 episode 3?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det stemmer ja.

 

Først kom HL2, så EP1 (Episode 1) og EP2 for kort tid sidan. Om eit år eller to kjem EP3 som eg meiner er det siste i HL2-serien. Eventuelle spel etter det vil ikkje gå under navnet "HL2", det er derfor naturleg å anta at det kan bli HL3.

 

Flytter samtidig tråden til riktig kategori.

Lenke til kommentar
Det stemmer ja.

 

Først kom HL2, så EP1 (Episode 1) og EP2 for kort tid sidan. Om eit år eller to kjem EP3 som eg meiner er det siste i HL2-serien. Eventuelle spel etter det vil ikkje gå under navnet "HL2", det er derfor naturleg å anta at det kan bli HL3.

 

Flytter samtidig tråden til riktig kategori.

 

 

 

Det blir HL3 Ja.

http://www.nettavisen.no/spillmagasinet/article1494478.ece

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Skulle tro den ikke var såååå langt unna. Opprinnelig var vel planen å release den før jul 2007: http://www.gamespot.com/pc/action/halflife...tml?sid=6151796

 

Today's gold announcement was the first official confirmation that a third Half-Life 2 episodic update is in development. Like Episode Two, Valve divulged little in the way of information about Episode Three, saying only that it was the last "in a trilogy...that will conclude by Christmas of 2007."
Lenke til kommentar
Skulle tro den ikke var såååå langt unna. Opprinnelig var vel planen å release den før jul 2007: http://www.gamespot.com/pc/action/halflife...tml?sid=6151796

 

Today's gold announcement was the first official confirmation that a third Half-Life 2 episodic update is in development. Like Episode Two, Valve divulged little in the way of information about Episode Three, saying only that it was the last "in a trilogy...that will conclude by Christmas of 2007."

Slutten av 2007?

 

det er jo 2008 nå og det har enda ikke komt ut

Lenke til kommentar
Tviler på en Source Engine 2, tror de bare videreutvikler den originale motoren...

Source er en spesiell motor. Den er designet med tanke på oppgraderinger. Valve har invistert flere titalls millioner dollar på den, slik at de kan bruke den på deres kommende titler.

 

Valve vil introdusere noen større nyheter for spillmotoren for hver HL-tittel. Episode 3 blir ikke et unntak. Source vil ikke får et direkte versjonsnummer grunnet dette, da de kan oppgradere hver komponent i motoren, ulikt mange andre motorer.

 

Episode 3 blir nok annonsert innen sommeren i år, og trolig få en lansering rundt våren 2009 (bare gjetting).

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Tviler på en Source Engine 2, tror de bare videreutvikler den originale motoren...

Source er en spesiell motor. Den er designet med tanke på oppgraderinger. Valve har invistert flere titalls millioner dollar på den, slik at de kan bruke den på deres kommende titler.

 

Valve vil introdusere noen større nyheter for spillmotoren for hver HL-tittel. Episode 3 blir ikke et unntak. Source vil ikke får et direkte versjonsnummer grunnet dette, da de kan oppgradere hver komponent i motoren, ulikt mange andre motorer.

 

Episode 3 blir nok annonsert innen sommeren i år, og trolig få en lansering rundt våren 2009 (bare gjetting).

 

Nå har jo vi allerede sett noe av det som kommer med EP3 . i og med "Lost Cost" HDR techdemoen som ligger ute.

Antar at de dytter inn noen andre bits også , men HDR kommer nok til å være et viktig "selling point" for EP3.

 

Ellers angående rykteflomen rundt HL3 og hvilken historie vi kommer til å følge der.

Jeg liker tanken på å fortsette der Portal sluttet. Altså man ligger utenfor Aperture labs med to stykk portal kanoner klare til aksjon :) Hvis det ryktet stemmer så ser jeg muligheten for masse gøy med combine soldater som ikke helt fatter hva som skjer :D

Lenke til kommentar

Hvordan i all verden skal Portal-gønneren kunne bli implementert i et Half-Life spill? Det våpenet ville gjøre det nærmest umulig for spillutviklere å lage en utfordrende og god spillverden. Det eneste jeg kan se for meg er at vi får leke med våpenet i et begrenset innendørsområde. Det er jo en grunn til at den derre übersterke Gravity-gunnen kun ble introdusert helt på slutten i HL2. Våpenet blir rett og slett for mektig.

 

Uansett tror jeg vi får vente til HL 2: Ep 3's slutt før vi begynner å spekulere i hva HL3 kan handle om.

Lenke til kommentar
Hvordan i all verden skal Portal-gønneren kunne bli implementert i et Half-Life spill? Det våpenet ville gjøre det nærmest umulig for spillutviklere å lage en utfordrende og god spillverden. Det eneste jeg kan se for meg er at vi får leke med våpenet i et begrenset innendørsområde. Det er jo en grunn til at den derre übersterke Gravity-gunnen kun ble introdusert helt på slutten i HL2. Våpenet blir rett og slett for mektig.

 

Du er inne på noe. Jeg tror det samme selv...

Lenke til kommentar
Hvordan i all verden skal Portal-gønneren kunne bli implementert i et Half-Life spill? Det våpenet ville gjøre det nærmest umulig for spillutviklere å lage en utfordrende og god spillverden. Det eneste jeg kan se for meg er at vi får leke med våpenet i et begrenset innendørsområde. Det er jo en grunn til at den derre übersterke Gravity-gunnen kun ble introdusert helt på slutten i HL2. Våpenet blir rett og slett for mektig.

 

Uansett tror jeg vi får vente til HL 2: Ep 3's slutt før vi begynner å spekulere i hva HL3 kan handle om.

 

Vel nå foregår jo Portal i HL verdenen, så helt vilt er det jo ikke. Men, ja antar at denne bare vil kunne brukes i noen miljøer. alla super Gravity Gun saken. En eller annen form for strømkilde/ammo må den jo ha. og igjen man vil jo være bundet mot de samme reglene som i Portal med at ikke alle flater kan holde et portal åpent.

 

Og ellers forbeholder jeg meg retten til å vilt spekulere i hvordan HL3 kommer til å se ut. :p

Lenke til kommentar

Tar jeg ikke feil så kommer det vel episode 1 og 2 på Hl3 også

kansje kansje ikke men jeg tror det

viss folka som laget Half life 2 gidder da :D

 

Edit: tar jeg ikke feil så trenger vel HL3 sånn sirca 3 GB plass

men jeg vett ikke bare tror det!

(Selv om det var litt mye)

Endret av Dragonsvenny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...