Alfaromeo Skrevet 6. januar 2008 Skrevet 6. januar 2008 Men, så er jo Citroén blant de 10 beste bilene når det gjelder kvalitet, mens VW havna på rundt 25plass.Så jeg er godt dekka der også ;-) Ehm, nei. Bare nei. Er nå ikke så lang fra da.. http://www.nettavisen.no/bil/article1454251.ece?pos=20
trra Skrevet 7. januar 2008 Skrevet 7. januar 2008 Norsk skrives med liten n og en skal ikke dele ordet norskkurs.
Jarmo Skrevet 7. januar 2008 Skrevet 7. januar 2008 En 3 åring hadde fått med seg det. Jepp, fikk med meg det Tilbake til topic, mine herrer og damer...
KJLHGKJYHTGDF Skrevet 8. januar 2008 Skrevet 8. januar 2008 Men, så er jo Citroén blant de 10 beste bilene når det gjelder kvalitet, mens VW havna på rundt 25plass.Så jeg er godt dekka der også ;-) Ehm, nei. Bare nei. Er nå ikke så lang fra da.. http://www.nettavisen.no/bil/article1454251.ece?pos=20 i denne testen så er avstanden stor: http://www.dinside.no/php/art.php?id=370060
trra Skrevet 9. januar 2008 Skrevet 9. januar 2008 (endret) Jøss, 14 av 21 biler med minst feil er tyske : http://www.nettavisen.no/bil/article1528230.ece Og Touran er best i sin klasse etter 100\150.000km. Golf V i sin klasse etter 90.000km. Endret 9. januar 2008 av trra
Bjerknez Skrevet 9. januar 2008 Skrevet 9. januar 2008 (endret) Men jeg har en liten teori (jeg vet ikke om den stemmer) De som kjøper en Toyota/Mazda eller ett annet japansk midt på treet-merke bryr seg vel kanskje heller ikke om småfeil i den grad en Audi/Merchedes/BMW-eier vil gjøre....? Ikke vet jeg... Men jo mer man betaler for en bil og jo høyere status bilen har, jo mer kreves kanskje også av bilen som kunde og dermed blir fler feil meldt... Jeg prøver ikke og forvare VW/BMW eller andre merker her... jeg bare lurer på om dette kanskje kan ha en innvirkning..? De fleste som kjøper en japansk standardbil er vel kanskje ikke dem som er mest entusiastiske.... eller? Min far har nemmelig en Mazda 5. Har lenge vert en rar vibrasjonslyd i motoren på den.... men når jeg spør han om han har vert på verkstedet, så sier han bare at det "sikkert ikke er npe farlig" Hadde det vert min bil, så hadde jeg nok garantert stått på døra til Møller for lengst... Bare lufter litt her... Ikke skyt meg for dette folkens Endret 9. januar 2008 av GigaFlow
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 9. januar 2008 Skrevet 9. januar 2008 En ting jeg kom til å tenke på med avisartikler her om dagen: Når du leser om noe i en avis (papir eller nett spiller ingen rolle) som du faktisk har god peiling på selv (langt utover "synse"-nivå, alstå), hvor ofte får du inntrykk av at det som står der stemmer, og at journalisten har satt seg godt inn i sjargong og virkelig forstår hva han/hun skriver om? Så godt som aldri, synes jeg. Hvorfor skal man da tro at det man leser om i en avis som man IKKE har peiling på, er mer korrekt? Det foreligger mange undersøkelser og resultater, men jeg oppfatter disse som mer forvirrende enn oppklarende.
Alfaromeo Skrevet 9. januar 2008 Skrevet 9. januar 2008 Men jeg har en liten teori (jeg vet ikke om den stemmer) De som kjøper en Toyota/Mazda eller ett annet japansk midt på treet-merke bryr seg vel kanskje heller ikke om småfeil i den grad en Audi/Merchedes/BMW-eier vil gjøre....? Ikke vet jeg... Men jo mer man betaler for en bil og jo høyere status bilen har, jo mer kreves kanskje også av bilen som kunde og dermed blir fler feil meldt... Jeg prøver ikke og forvare VW/BMW eller andre merker her... jeg bare lurer på om dette kanskje kan ha en innvirkning..? De fleste som kjøper en japansk standardbil er vel kanskje ikke dem som er mest entusiastiske.... eller? Min far har nemmelig en Mazda 5. Har lenge vert en rar vibrasjonslyd i motoren på den.... men når jeg spør han om han har vert på verkstedet, så sier han bare at det "sikkert ikke er npe farlig" Hadde det vert min bil, så hadde jeg nok garantert stått på døra til Møller for lengst... Bare lufter litt her... Ikke skyt meg for dette folkens Jeg er overbevist om at du har helt rett her. Ser bare på meg selv. Jeg er langt over snittet pirkete på min bil, og bytter deler før det strengt tatt er påkrevd.
trra Skrevet 9. januar 2008 Skrevet 9. januar 2008 (endret) firmaet som utførte testene er tyskt da Og derfor har de forfalsket info? Kom gjerne med noen fakta som beviser at Dekra har jukset her. Endret 10. januar 2008 av trra
Bjerknez Skrevet 10. januar 2008 Skrevet 10. januar 2008 Jeg tror ikke det er noe juks her.... helt sikkert riktig... Det var ikke derfor jeg skrev det jeg gjorde lenger opp her... Tallene stemmer sikkert dem... men jeg bare lurer på hvordan og evt. hvorfor dem stemmer
KJLHGKJYHTGDF Skrevet 10. januar 2008 Skrevet 10. januar 2008 Jeg tror ikke det er noe juks her.... helt sikkert riktig... Det var ikke derfor jeg skrev det jeg gjorde lenger opp her... Tallene stemmer sikkert dem... men jeg bare lurer på hvordan og evt. hvorfor dem stemmer Les etter kriterene, det er der du finner hva som er lagt til grunn.
kremt Skrevet 18. januar 2008 Skrevet 18. januar 2008 Men jeg har en liten teori (jeg vet ikke om den stemmer) De som kjøper en Toyota/Mazda eller ett annet japansk midt på treet-merke bryr seg vel kanskje heller ikke om småfeil i den grad en Audi/Merchedes/BMW-eier vil gjøre....? Ikke vet jeg... Men jo mer man betaler for en bil og jo høyere status bilen har, jo mer kreves kanskje også av bilen som kunde og dermed blir fler feil meldt... Jeg prøver ikke og forvare VW/BMW eller andre merker her... jeg bare lurer på om dette kanskje kan ha en innvirkning..? De fleste som kjøper en japansk standardbil er vel kanskje ikke dem som er mest entusiastiske.... eller? Min far har nemmelig en Mazda 5. Har lenge vert en rar vibrasjonslyd i motoren på den.... men når jeg spør han om han har vert på verkstedet, så sier han bare at det "sikkert ikke er npe farlig" Hadde det vert min bil, så hadde jeg nok garantert stått på døra til Møller for lengst... Bare lufter litt her... Ikke skyt meg for dette folkens Jeg er overbevist om at du har helt rett her. Ser bare på meg selv. Jeg er langt over snittet pirkete på min bil, og bytter deler før det strengt tatt er påkrevd. Du kan jo ta en titt på VACN-forumet vårt Ove, der finner du folk som pirker på den minste ting Hvem sa vel at VAG-kjøpere ikke var kresne?
Alfaromeo Skrevet 18. januar 2008 Skrevet 18. januar 2008 Men jeg har en liten teori (jeg vet ikke om den stemmer) De som kjøper en Toyota/Mazda eller ett annet japansk midt på treet-merke bryr seg vel kanskje heller ikke om småfeil i den grad en Audi/Merchedes/BMW-eier vil gjøre....? Ikke vet jeg... Men jo mer man betaler for en bil og jo høyere status bilen har, jo mer kreves kanskje også av bilen som kunde og dermed blir fler feil meldt... Jeg prøver ikke og forvare VW/BMW eller andre merker her... jeg bare lurer på om dette kanskje kan ha en innvirkning..? De fleste som kjøper en japansk standardbil er vel kanskje ikke dem som er mest entusiastiske.... eller? Min far har nemmelig en Mazda 5. Har lenge vert en rar vibrasjonslyd i motoren på den.... men når jeg spør han om han har vert på verkstedet, så sier han bare at det "sikkert ikke er npe farlig" Hadde det vert min bil, så hadde jeg nok garantert stått på døra til Møller for lengst... Bare lufter litt her... Ikke skyt meg for dette folkens Jeg er overbevist om at du har helt rett her. Ser bare på meg selv. Jeg er langt over snittet pirkete på min bil, og bytter deler før det strengt tatt er påkrevd. Du kan jo ta en titt på VACN-forumet vårt Ove, der finner du folk som pirker på den minste ting Hvem sa vel at VAG-kjøpere ikke var kresne? Ta en titt på antallet VAG biler i dette landet opp mot aktive medlemmer i det forumet...
kremt Skrevet 20. januar 2008 Skrevet 20. januar 2008 Men jeg har en liten teori (jeg vet ikke om den stemmer) De som kjøper en Toyota/Mazda eller ett annet japansk midt på treet-merke bryr seg vel kanskje heller ikke om småfeil i den grad en Audi/Merchedes/BMW-eier vil gjøre....? Ikke vet jeg... Men jo mer man betaler for en bil og jo høyere status bilen har, jo mer kreves kanskje også av bilen som kunde og dermed blir fler feil meldt... Jeg prøver ikke og forvare VW/BMW eller andre merker her... jeg bare lurer på om dette kanskje kan ha en innvirkning..? De fleste som kjøper en japansk standardbil er vel kanskje ikke dem som er mest entusiastiske.... eller? Min far har nemmelig en Mazda 5. Har lenge vert en rar vibrasjonslyd i motoren på den.... men når jeg spør han om han har vert på verkstedet, så sier han bare at det "sikkert ikke er npe farlig" Hadde det vert min bil, så hadde jeg nok garantert stått på døra til Møller for lengst... Bare lufter litt her... Ikke skyt meg for dette folkens Jeg er overbevist om at du har helt rett her. Ser bare på meg selv. Jeg er langt over snittet pirkete på min bil, og bytter deler før det strengt tatt er påkrevd. Du kan jo ta en titt på VACN-forumet vårt Ove, der finner du folk som pirker på den minste ting Hvem sa vel at VAG-kjøpere ikke var kresne? Ta en titt på antallet VAG biler i dette landet opp mot aktive medlemmer i det forumet... Skjønner jo selvsagt at det ikke er så mange som er der inne i forhold til antallet totalt, men jeg vet av mange kresne VAG-kjøpere som er medlem av klubben men ikke bruker forumet der. Går ikke an å si at man ikke er entusiast dersom man ikke bruker et forum akkurat
kilik Skrevet 24. september 2008 Skrevet 24. september 2008 (endret) Statens Forurensingstilsyn har nå lagt fram sin rapport om bensin og diesel og sistnevnte går av med seieren: "Samfunnsøkonomiske beregninger fra SFT viser at utslipp fra nye dieselbiler gir lavere miljø- og helsekostnader enn utslippet fra nye bensinbiler. I en ny rapport har Statens forurensningstilsyn (SFT) - basert på et utvalg nye biler - sammenlignet miljøkostnadene ved utslipp av klimagassen karbondioksid (CO2) opp mot helsekostnadene knyttet til lokal luftforurensning fra partikler og nitrogenoksid (NO2)." SFT Miljøavgiftene per liter drivstoff er i dag: Svovelfri bensin: 5,15 kroner Lavsvovel diesel: 4,22 kroner Det var ventet at bensin og diesel ville bli likestilt avgiftsmessig, men denne rapporten kan gjøre at diesel fortsatt blir favorisert av Staten. Endret 24. september 2008 av kilik
Pantera Skrevet 24. september 2008 Skrevet 24. september 2008 ...og ikke lenge etter slakter Norges Astma- og Allergiforbund denne rapporten. De påpeker at endel av disse testene SFT har gjennomført er mer eller mindre verdiløse. Pantera
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå