Gå til innhold

Ps3, vi som er fornøyd med Ps3


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Er kjempe fornøyd med PS3. Hatt den siden lansering og har solgt både Wii og X360 da PS3 tok all min tid. Om Sony får litt mere orden på PSN så kommer jeg til å bli enda mere happy.

 

Pr idag så har jeg

 

The Darkness

Ghost Recon 2

Heavenly Sword

Conan

Motorstorm

Resistance Fall of Man

Assasin Creed

 

Og til uka skal jeg kjøpe Drake's: Uncharted Adventure,Half-Life 2 Orange Box,Oblivion GOY Edition,Kane&Lynch Dead Men og muligens Eye of Judgment.

 

Og på nyåret så blir det jo:Burnout 5: Paradise,Turok,Mercenaries 2: World in Flames,Army of Two,Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots,Battlefield: Bad Company,Alone in the Dark: Near Death Investigation osv osv....

 

I love PS3 :D , men det gjør ikke lommeboka mi :p

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Artig lesning å oppdrive på denne tråden, bra tiltak!

 

I utgangspunktet var jeg fast bestemt på å handle PS3 på release-datoen, koste hva det koste vil. Men i Januartider begynte jeg å henge her på forumet og med stor iver og entusiasme leste jeg om samtlige konsoller og forbanna at 23. Mars var for langt unna. Et spontankjøp av Wii ble et faktum, noe som gjorde at jeg kunne utsette PS3-kjøpet en stund. Det var ikke før i slutten av Oktober at jeg gikk til innkjøp av en 40gb. Etter det har jeg faktisk ikke skrudd på Wii'en en eneste gang, skjønt må nesten kjøpe SMG og runde det snart.

 

Har ikke hatt den så lenge, men spiller på den nærmere hver eneste dag. Fikk Motorstorm og R:FOM samtidig(499,- for det og kontroller på Lefdal en stund), skjønt jeg allerede hadde pløyd Resistance sammen med en kamerat tidligere i år. Nå har jeg AC, Kane & Lynch: Dead Men, Warhawk, THPS: Proving Ground, og Folklore, som ivrig spilles. Regner med at CoD4 og Uncharted, samt kanskje Orange Box finner veien til loftstua før 2008 melder seg. Og for et år det blir.

 

Alt i alt, meget fornøyd med kjøpet! Har mange venner som også har boksen, det trekker ikke akkurat ned!

Lenke til kommentar

kjøpte min i starten av januar på ferie i usa , ble et spontan kjøp da jeg ikke fant noe annet jeg lettet etter .

Spilte litt på den der borte (må testes med en gang ) men når jeg kom hjem ringte jeg over alt for og prøve og få køpt en strøm adapter som passet ps3.

Det tok vel en uke før jeg leste på internett at det gikk og bare bytte den med en standar pc kabel (strøm) . så etter en ukes tid i norge var jeg i gang .. men da måtte jeg ha meg lcd tv.

ps3 ble ganske billig mener visa regninga kom på +\- 4300 med 3 spill . resistans , ridge racer 7 og tony H.

Angret som en hund at jeg ikke kjøpte en ekstra kontroll mens jeg var der borte .

 

Har vel kjøpt de fleste topp tittlene : cod3 , cod4 , r6l, drake`s fortune, motorstorm , fear, Assasin Creed, the darkness, tror det et eller to til kommer ikke på det i farten ..

Eller`s er orange box ( har ikke 360) og unreal T 3 på vei.

 

Spillene har jeg vært ganske fornøyd med mye av det som har kommet i år , men må si jeg har ventet lenge til tider .. satt jo i nesten 4 og en halv mnd. med resistans , ridge racer 7 og tony H.

Så når det da endelig kommer et spill (motorstorm) som jeg hadde gledet meg til leenge så var det ett nydelig spill men ble lei etter 2 dager ..blir litt ensformig.

Vente vente så kommer det noe i ny og ne .. men dette er jo snart over nå.. 08 kommer det jo spill hele tiden GLEDER meg :-)

 

Så jeg er rimlig fornøyd eneste jeg setter fingeren på for i år har vært vente tiden .

Endret av gapps3
Lenke til kommentar

Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å kjøpe PS3 i år. Men etter en ræva sommer værmessig pluss at jeg ikke dro på en ferietur som jeg hadde planlagt, gikk jeg til spontaninnkjøp av konsollen i august en gang. Kjøpte bundlelen med Motorstorm og RFoM. Jeg hadde nettop blitt hekta på skytespill så jeg gikk løs med RFoM og storkoste meg med dette spillet. Spør du meg, så ble dette undervurdert av pressen. Motorstorm har jeg ikke spilt så mye. Prøvde det ut, men ble egentlig ikke fristet til å spille det så mye mer. Andre spill på andre konsoller og PC fristet mer.

 

Jeg merket spilltørken og maskinen ble en stund brukt hovedsaklig til mediaspiller, noe den fungerer veldig fint til. Ellers så ble den brukt til spilling av demoer og jeg lastet ned noen av småspillene på PSN. Særlig Blast Factor er blitt spilt mye hos meg, selv om jeg suger i det spillet.

 

PSN ble ikke brukt til seriøs spilling før SKATE kom ut. Da kom PS3 til sin fulle rett igjen. Selv om SKATE stort sett konstant ga meg lyst til å pælme kontrollen i veggen. Men igjen så kom en dame i romdrakt og en italiensk rørlegger på en annen konsoll og dro meg vekk fra PS3. Jeg hadde tenk å kjøpe Orange Box til PS3 og kose meg med det i julen, men nå lurer jeg på om jeg skal kjøpe det til PC istedet. Eller kanskje jeg kjøper Ratchet & Clank. Den demoen var ihvertfall skikkelig bra. I tillegg har vi Uncharted, så nå begynner det å komme flere kvalitetstitler.

 

Men alt i alt er jeg fornøyd. Skulle såklart hatt flere skikkelig gode spill men jeg har all tro på at det kommer. Jeg var klar over at det ville ta litt tid før utvalget ville bli skikkelig bra. Jeg savner et skikkelig JRPG mens jeg venter på FF XIII og håper det kommer snart. Jeg ville uansett ha kjøpt PS3 når FF XIII kom ut. Har heller aldri spilt MGS før og har aldri vært fristet til å prøve. Men etter å ha sett den siste traileren så fikk jeg lyst til å kjøpe det spillet og.

Lenke til kommentar

Jeg tipper min tråd ville blitt meget lik flere av de andre her. Fikk dog min fra usa i slutten av januar tror jeg, og har ikke angret siden.

 

Resistance, motorstorm, ratchet & clank, folklore, cod4, uncharted og guitar hero 3 er bare noen av spillene jeg har snappet opp og er meget fornøyd med.

 

Og ikke minst er jeg utrolig glad for at vi slipper å betale 5kr per bakgrunn og tema vi laster ned.. og også at vi slipper å betale en 50lapp i mnd for å få demoene den dagen de kommer :) (burnout)

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Lurer på hva du synes om Ps3'en din og utviklingen som har vært dette året, samt det forventer og gleder deg til i fremtiden.

 

Er kjempe fornøyd. Største problemet jeg har nå er at siden det har vært lite tid til PS3'en den siste tiden, så har jeg et etterslep på demoer og annet jeg har lyst til å prøve.

 

Har timevis med underholdning, som jeg ennå ikke har fått sjekket ut, å laste ned fra PSN Store.

 

Er så mye der nå at de som får PS3 til jul har nok underholdning der til hele julen og langt inn i det nye året.

 

Gleder meg ekstremt til GT selvsagt, og er spent på hvordan Home blir.

 

"The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades."

Lenke til kommentar
Bla bla

 

God førstepost.

Jeg har selv nettopp trådt inn i PS3-eiernes rekker, og har bare fått med meg Heavenly Sword og Uncharted, som sammen med Ratchet strengt tatt er de eneste utgitte PS3 spillene jeg er interessert i, for å være ærlig. Men det er fremtiden jeg ser frem til (deep ;) ), da spesielt FFXIII og MGS4. I tillegg er jeg ganske spent på home og Little Big Planet.

 

Det er selvsagt andre spill du nevner jeg er interessert i, men disse er multiplatform og vil bli kjøpt til konsollen der er best til. Er greit å kunne velge slik :D

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

ååååh jeg er så glad at jeg beholdt ps3en min. Vurderte faktisk en liten tid å bytte ut ps3 med xbox. Den dag i dag er jeg utrolig glad for at jeg ikke gjorde det.

Har i dag:

 

AC

Motorstorm

R: FOM

Bladestorm (anbefales for alle som liker dynasty warriors)

Madden 2008

FIFA 2008

Dynasty Warriors: Gundam

Kane and Lynch

Def Jam: Icon

Call of duty 4

Warhawk

og 300 på blu-ray^^

 

Alle de spillene her har gitt meg utrolig mye med glede.

Lenke til kommentar

Koslig tråd :)

Er ikke lange tiden siden jeg kjøpte ps3, kjøpte den rundt da 40gb kom siden da hadde jeg endelig råd til en ps3. og siden da har jeg bare fått fler og fler spill men spiller ikke så mye ps3 da jeg venter på å spille på hd tv, så den blir mest brukt som media senter nå om dagen.

 

Litsten over spill i rekkefølge av kjøp:

 

Heavenly Sword

R:FOM

Motorstorm

Warhawk

Untold legends: Dark Kingdom

Lair

Darkness

Ninja Gaiden Sigma

Assassin's Creed

Uncharted: Drake's fortune

Ratchet and clank future: Tools of destruction

 

Nå er rainbow six: las vegas på vei i posten og er fler spill jeg ikke har hatt mulighet til å kjøpe enda. Og venter på flere gode titler som GT5, GTA4, Burnout: paradise, Final Fantasy XIII, God of war 3 osv.

Lenke til kommentar

Da får vel jeg og slenge meg på tråden.

 

Er super fornøyd med min PS3, kjøpte den i midten av Juli på Coop Obs for 4800.- Og Motorstorm for 499.- . Angrer litt på Motorstorm egentlig. :roll:

 

Det er noen få ting som trekker litt ned, online delen, har ikke mange venner der. Ingen faktisk, så hvis noen vil bli min venn så legg meg til. PSN: Narrie (EU) :innocent: Det er også et dårlig utvalg av muligheter på online delen. EU, US Store og de andre skulle vært slått isammen, sånn at Sony får litt mer orden.

 

Pr idag så har jeg bare Motorstorm og Assassins Creed.

 

Nå i desember skal jeg kjøpe Guitar hero 3 og videre ut på nyåret skal jeg ha Little Big Planet, The Orange Box, GTA IV, MGS 4, Battlefield: Bad Company, og sikkert fler :)

Lenke til kommentar

Halla! Eg kjøpte meg PS3 i england ca ei uke etter realese. Kosta meg 6400kr for konsollen + 3 spill (Motorstorm, Resistance og RR7), ein BD film og ein ekstra Kontroll. Den har ført til ganske mye timer forann tv´en og eg har kost meg med hver time som har flydd forbi.

 

Eg har 17 spill og 12 BD filmer. CoD4, GT5 Prologue, PES8 og GH3 er dei nyeste spilla eg har.

Eg har stort sett ingen ting å klage på når det gjelder online muligheter osv.

 

Spill eg har tenkt å kjøpe i framtida er UT3, MGS4 og GTA4....

Lenke til kommentar

Når jeg ble lei av Motorstorm så hadde jeg et par måneder der jeg nesten ikke spilte noe i det hele tatt. Da var det virkelig tørke. Men nå derimot har jeg nesten fler spill enn jeg klarer å spille.

 

Da Warhawk kom ble jeg øyeblikkelig avhengig, så var Tekken Online en dritbra opplevelse i seg selv. Har ikke engang runda Assassin's Creed før jeg begynte på Timeshift, og jeg skulle gjerne kjøpt Uncharted men velger å ønske meg det til jul isteden, og da har jeg plutselig tre kongebra spill som jeg enda ikke er ferdig med.

 

Har også kjøpt meg en del Blu-ray filmer og nyter det i stor grad. Husker mange dret fulstendig i denne ekstra funksjonaliteten, men dette er et stort pluss for meg. Jeg har enda ikke helt kommet over hvor fantastisk imponerende en film i HD er.

 

Jeg syntes imidlertid at ved siden av spill så er det litt lite å gjøre på konsollen. Derfor gleder jeg meg til Home neste år. Det er liksom et slags grensesnitt jeg kan loke litt på om morgenen osv.

 

Folk som sier PS3 ikke har bra spill nå kan stappe det oppi....

Er virkelig mange knallsolide spill ute til PS3 nå.

Mens Xbox for ett og ett bra spill engang i blandt har det jo kommet et ras av gode titler til PS3 allerede.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min rett før avreise fra Singapore etter et halvt års studier der. Grunnen til at jeg landet på PS3 heller enn Wii (eller X360, som jeg bare såvidt var inne på tanken om) var de svært imponerende spesifikasjonene. For meg får folk si hva de vil om at Wii er den eneste nextgenkonsollen; jeg ser ikke hva som er nextgen med å koble nye kontrollere på en maskin som er omtrent like sterk som laptoppen min. Det som for meg står som nextgen er en maskin som inneholder en helt ny og banebrytende maskinvarearkitektur som har et potensiale det er umulig å se begrensningene av på forhånd.

 

Min første opplevelse av konsollen da jeg kom hjem var forholdsvis skuffende. Etter mange år uten å ha konsoll selv var jeg drittdårlig i alle spillene, i tillegg til at min high end CRT-TV taklet HD-signalene forholdsvis dårlig - spesielt siden jeg brukte den bundla kabelen. Så, jeg stod (tydeligvis som flere av dere andre) kjapt ovenfor et valg: kjøp ny TV eller selg PS3en. Etter at faren min kjøpte seg en 42" full-HD Samsung og jeg testet PSen der ble valget enkelt; ny TV. Siden kronasjene var litt reduserte etter reising og en hel del storinnkjøp falt valget på en enkel Tatung 32", noe som i og for seg passer hybelen min utmerket.

 

Etter at den nye TVen var på plass begynte jeg å sette pris på stadig flere av de spillene jeg kjøpte med. Første spillet som fikk meg til å like konsollen var Motorstorm; et spill jeg har brukt mange timer på med spektakulære kræsj og finfin action. dessverre fikk jeg aldri spilt multiplayer, siden split screen som vi alle vet ikke er støttet og multiplayeren min var regionslåst til Asia. Deretter ble det etterhvert mye Virtua Fighter 5; et spill som har gitt meg mye morro og mye endeløs frustrasjon med kamerater. Jeg kjøpte også med Resistance fra Singapore, uten at jeg har klart å engasjere meg helt i FPS på konsoll; jeg håper dette er noe som kan endre seg med The Orange Box.

 

Etterhvert har jeg i tillegg kjøpt Ratchet & Clank, Heavenly Sword og PES08. Av disse spillene er det nok PES08 jeg har hatt det mest morro med, utelukkende på grunn av multiplayerfunksjonaliteten. At spillet ellers fortoner seg som en tidlig beta (fytte grisen så mye feil det er med det...) berges av at spillbarheten og underholdningsverdien fortsatt er svært god. Ratchet & Clank og Heavenly Sword er også glimrende spill jeg har hatt det veldig mye artig med. Spesielt satte jeg pris på historien i HS.

 

Når alt det er sagt, så har jeg fortsatt ikke spilt gjennom et eneste spill på konsollen siden jeg kjøpte den. Dette skyldes i stor grad at jeg er i gang med å avslutte studiene, og at jeg har svært lite tid og tålmodighet til å sitte fast på spill, men vi får se om dette bedrer seg etterhvert. Uansett er det ikke av all verdens betydning, da spill for meg kun er en rekreasjonell aktivitet (store ord, store ord ;)).

Lenke til kommentar

Her kommer min triste historie, som en motpart til alle solskinnshistoriene her.

 

Allerede da PS3 ble vist frem for første gang var jeg fast bestemt på å kjøpe den. PS3-lanseringen kom i USA i november '06 og jeg fulgte spent med på sidelinjen. Ventet veldig på europeisk lansering. Muligheten for å registrere PSN-nick kom og jeg var kjapt ute med å sikre meg mitt (Dunedain). Alt som manglet nå var selve konsollen.

 

Mars kom og jeg var klar. Men da det nærmet seg, faktisk bare noen få dager før lansering, tenkte jeg på at det var russetid og at jeg ikke ville droppe russemoro for å spille PS3 - så PS3 ble utsatt til etter russetiden.

 

Russetiden kom og gikk. Litt for mye penger gikk med, men det hører jo med. Jeg hadde tatt min porsjon av knuter og var fornøyd med det. Pakket vekk den kongeblå russebuksa (som luktet litt sterke saker) og begynte å tråle nettet etter PS3. Fant en PS3 til "billig" penge, og R:FoM og Motorstorm var også med i planen. Kom også over en nydelig 37'' som etter planen skulle ende opp hjemme hos meg.

 

Sjekket konto og alt sto til rette for at en PS3 skulle ende opp hjemme i TV-stua mi. Men det er alltid ett men, også denne gangen.

 

Dagen før jeg skulle kjøpe PS3 og TVen, så får jeg et brev i posten som stoppet planene mine. Dere tenker kanskje at det var brev fra banken som fortalte at jeg hadde mye mindre enn det jeg trodde å rutte med. Men det var nok ikke det:

Det var innkallelse til Kongens Klær - Luftforsvaret på Madla. Og da forsvant planene ut av vinduet. Ikke sjanse om jeg skulle svi av så mye penger på moro som jeg ikke hadde "fått brukt på et år". "Synd, trist, leit" som man sier i millitæret.

 

Rekrutten gikk og en på rommet hadde Bioshock på PCen sin og jeg smeltet med en gang. Det var nydelig og stemningen fantastisk. Jeg bestemte meg; Dette spillet skulle jeg ha, uansett hva!

 

Så gikk turen til Rygge Air Show og jeg fikk prøvd PS3 ordentlig for første gang på velferden der. R:FoM var knall moro og Motorstorm falt også i smak. PS3 var tilbake på planen og Bioshock glemt..

 

Turen gikk videre til Ørland Hovedflyplass og X360 på velferden. FIFA08, Oblivion og SC: Double Agent fikk tankene vekk fra PS3.

 

Så satt jeg på jobb en dag og surfet tilfeldig på nettet. Kom over den, for meg, relativt ukjente nettsiden "Elprice.no", hvor jeg fant PS3 60gig med to spill og kontroller til en knall pris. Satt med musepekeren over kjøpknappen, men valgte å vente - tanken over å få fult utbytte først om lenge, var det som stoppet meg.

 

Dagen etter var en lørdag og jeg hadde bestemt meg; PS3 skulle bestilles ASAP Zulu Honolulu. Så med en gang velferden åpnet, gikk jeg inn på Elprice.no's nettsider og skulle bestille. Men den var utsolgt...

 

Snakk om slag i trynet. Bestemte meg for å fortelle min sorg på Diskusjon.no, og til min fortvilelse så jeg årsaken til min sorg her; En tråd som fortalte om super tilbudet..

 

40gig-versjonen er uaktuell foreløpig og hver dag på jobb leter jeg etter nye tilbud på 60gig-en, og jeg vet nå at jeg skal slå til meg en gang.

 

Med tanke på alle de gode spillene som har kommet ut, så er jeg ikke i tvil at jeg hadde blitt fornøyd. Uncharted forelsket jeg meg i allerede under den første trailern og HS og Ratchet hadde vært kos.

 

Sitter her og leser deres fine historier og trøster meg med at en gang sitter jeg også med den søte lille boksen. Bare ikke ennå...

Men nå kommer jeg til å bestille meg en søt liten HP-laptop som kan kjøre Bioshock og da har jeg forhåpentligvis noe å kose meg med til PS3 dukker opp.

Jeg lever i den troen i alle fall!

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min mellom 13 mai (konfirmasjonen min) og 17 mai. Husker at det var litt tungt å gi kassedama 6 fine tusenlapper men sorgen gikk fort over til gleda da jeg fikk vandre rund med playstaton 3 eska min rund på senteret mens folk så missunnelig på meg.

Når jeg kon hjem satt jeg den på gulvet og gikk in på diskusjon.no for å skryte i gledesutrburdd forumet. Jeg turte liksom ikke å opne den siden den var så fin, så hver gagn jeg gikk forbi esken fikk ejg et smil rund munnen.

 

Når jeg først prøvde den så fikk jeg skikkelig wow( altså ikke spillet wow :p ) følelese, selvom jeg ikke hadde no spill, så var det bare gøy å drive å rote litt rundt i menyene. Så i måndene etterpå ble det flere og flere spill og jeg koste meg virkelig.

 

Ps3'n ligger helt på toppen av det beste jkeg noen gang har innvistert pengene mine i, selvom den kanskje ikke har så altfor mane spill, så er det egentlig ingen spill jeg savner ( bortsett fra GTA IV). Og jeg syntes online tjenesten er helt fabelaktig.

 

Nå bare gleder jeg meg til fremtiden og tror at ps3 kommer til å kommer til å bli helt konge.

Kort oppsumert, det er de beste 6000 kr jeg noen gang har brukt. :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...