Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har vondt i hode og vilje... Har i grunn ikke pakket ut etter at jeg kom tilbake på søndag. ^^

Meget fornuftig. Har av erfaring alltid begynt å pakke ut så fort jeg er innafor døra ellers skjer det ikke før etter veldig mange dager.

Skrevet
Ja hvor skal man hente viljen fra? :p Jeg hadde planer om å ta en rundvask i eliligheten for nesten en uke siden, men 12 timers skift tar liksom litt av motet fra deg.

Å herregud...

Se filmen hos Youtube

Jeg og tenker sånn at: "Med en gang jeg kommer hjem etter skolen skal jeg gjøre leksene så jeg kan bruke resten av kvelden på å slappe av og sånn", men så kommer jeg hjem, drita sliten etter 8 timer skole og skjønner at det faktisk ikke kan bli sånn.

Skrevet (endret)

Jeg har ingen forståelse for at man kan være helt ferdig etter skolen. Jeg har selv gått på skole og kan ikke si at jeg var så sliten etter en skoledag.

EDIT: Men jeg skjønner jo at jeg trøt i et minefelt her siden storparten i denne tråden faktisk går skole.

Endret av Ferchie
Skrevet

Jeg drar på skolen kl. 8. Er ferdig ca. 3. Da drar jeg på jobb som tar i underkant av 2 timer. Om det er en mandag eller onsdag drar jeg et par timer på trening, før jeg i 8-9 tida setter meg ned og gjør lekser. Da er man ganske sliten når man er ferdig.

Skrevet

Da lurer jeg på hva slags skole du har gått på. Jeg er helt ærlig utrolig sliten etter 8 timer med skole. Hvorfor har du ingen forståelse for det? Hjernen jobber veldig mye, man på tenke veldig mye, prøver, gymtimer kanskje, masete folk, osv...

Skrevet (endret)

Det er forstelig Olum, men jeg tviler på at programvare har en slik hektisk hverdag. Han er jo trøtt og sliten hver eneste dag virker det som.

Programvare: 1.-10. 1 år almenne og 2 år byggfag.

Endret av Ferchie
Skrevet

Men Finn da. Det er forskjellige måter å bli sliten på. Slik jeg har erfart i alle fall, så er skole mer psykisk slitsomt enn jobb er. Jeg følte i alle fall at mens jeg gikk på skolen var det mye viktigere å ikke dumme seg loddrett ut, for da var du dømt for evig og alltid, så jeg gikk nesten på tå hev. Slik var det jo også i første perioden i jobb, men her slappet jeg mye mer av sånn med tanke på å dumme seg ut. Folk er liksom hakket mer voksne, så man har lov til å gjøre feil. Så det er ikke så galt å si at man er helt skutt etter skolen. x)

Skrevet

Stort sett hver dag ja. Spesielt hvis jeg ikke har fått sove svært godt, spist noe særlig og har lange og harde dager. På torsdager hvor jeg begynner 8 og slutter halv 2 går det fint. Da blir det ikke så lang tid mellom hver gang jeg får spist, hvilt meg, osv. Men så er jeg glad i og whine og da :wee:

Skrevet

Nå veit ikke jeg hvordan det er med full jobb, men tror nok skole er ganske så slitsomt. Man har hele tiden et ekstremt prestasjonspress på seg. Det er alltid en prøve man må pugge til og man har gjerne andre tullinger i klassen som du ikke kommer unna. Det er sikkert masse tullinger på arbeidsplasser, men der har man ofte egne kontorer.

PS: Vi i skolen har heller ingen fagforening som sørger for at alle har det bra. På den gamle skolen min satt vi ekstremt trangt. Hadde det vært en arbeidsplass, hadde fagforeningen stengt den med en gang.

Skrevet
Jeg har ingen forståelse for at man kan være helt ferdig etter skolen. Jeg har selv gått på skole og kan ikke si at jeg var så sliten etter en skoledag.

EDIT: Men jeg skjønner jo at jeg trøt i et minefelt her siden storparten i denne tråden faktisk går skole.

Var sjelden eller aldri skikkelig sliten etter skole på VGS, det er riktig. Nå på universitetet hender det en del oftere, særlig i forbindelse med prosjektoppgaver som tar mye tid parallellt med øvinger og sånt som må leveres.

Skrevet (endret)

Nie: Joda, skjønner godt at man kan være psykisk sliter etter en skoledag med mange nye ting å huske osv. Det med å passe seg for å dumme seg ut var heldigvis noe jeg og noen kompiser ikke brydde oss noe særlig om, så vi var heldig og ble veldig godt like! ^^

Programvare: Så spis før du drar på skolen, og wips så kan jeg love deg at du får mer energi.

Snurreleif: Det er han helt sikkert. Skolen jeg gikk på var som alle andre skoler den. Jeg ga meg bare mer faen, men ikke så mye at jeg strøk i noe. Lå med 4 i snitt da.

Zlat: korrekt. Ungdomsskole er egentlig bare lek, ingen problemer med å klare seg faglig der. Videregående er litt værre, men heller ikke store greiene. Universitet/høgskole begynner virkelig alvoret, det krever mye mer av deg.

poenget mitt er: Det er ikke så jævlig som dere tror.

Endret av Ferchie
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...