Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Det er i grunn skremmende få jobber jeg er kapabel til å gjøre (utdanning / erfaring / kvalifikasjoner) hos nav, finn, jobbnorge, jobzone, manpower og adecco.

Du kan jo skaffe deg truckførerlappen og kjøre truck på lager.

Dere har vel mange lager i trøndelag? Rema osv.

 

Grøss. Da kan jeg like så greit bli vaskehjelp igjen. Eller bære stein fra et sted til et annet, som en annen Sisyfos.

 

Har du råd til å være sær på hvor du jobber da, når du bor hjemme hos mor og far enda ?

Lenke til kommentar

 

 

 

Søstra mi har en master i medievitenskap og kommunikasjon, men sliter med å få jobb.

LOL

Hva kan man egentlig jobbe med/som etter å ha tatt en master i medievitenskap? Kan ikke helt skjønne hvilket yrke det skal være.

 

"I og med at mediene er viktig i alle deler av samfunnet, i alle bedrifter og i alle deler av staten, så kan du egentlig jobbe med ganske mye forskjellig. Kommunikasjonsjobber, rådgivning og innenfor mediene med produksjon eller prosjektledelse.

 

Du får en veldig bred kompetanse ved å studere medievitenskap, og du blir også veldig god både skriftlig og muntlig, noe som er en egenskap de fleste arbeidsplasser har bruk for.

 

Jeg understreke at en mulig vei videre er å utdanne seg til forsker. Å forske på mediene i dag må vel være ett av de mest spennende feltene man kan holde på med. Det er noe jeg har lyst til, selv om jeg vet at nåløyet er veldig trangt."

 

 

Det var alt jeg fant som ga mening...

Søsterbedriften til den jeg jobber i har 3 ansatte som diller med PR/media. De er talspersoner, driver med sosiale medier, lager internavis og prøver få positiv omtale i media. Nå er nok minst en av dem fotograf av utdanning, men jeg ser for meg at de andre to er utdannet med master i...

Lenke til kommentar

 

 

 

Det er i grunn skremmende få jobber jeg er kapabel til å gjøre (utdanning / erfaring / kvalifikasjoner) hos nav, finn, jobbnorge, jobzone, manpower og adecco.

Du kan jo skaffe deg truckførerlappen og kjøre truck på lager.

Dere har vel mange lager i trøndelag? Rema osv.

 

Grøss. Da kan jeg like så greit bli vaskehjelp igjen. Eller bære stein fra et sted til et annet, som en annen Sisyfos.

 

Har du råd til å være sær på hvor du jobber da, når du bor hjemme hos mor og far enda ?

 

Egentlig ikke, men jeg har heller ikke råd til noen form for sertifikat. Da hadde det vært bedre at jeg skaffet meg førerkort klasse B og egen bil og ble avisbud eller postbud eller noe annet pes. Ikke at jeg har retningssans for fem flate øre, eller mulighet til å følge instruksjonene fra en GPS slavisk, men det er en annen historie.

Lenke til kommentar

Regner med du får mange rare blikk når du er ute på gata, haha!

Nei, svært sjeldent, egentlig? Ellers så har jeg blitt vant med det, jeg har gjort mer eller mindre weird shit med utseendet mitt i et tiår nå, liksom.

Det gjenspeiler hennes gamle avatar, som var masse farger.

Det særeste er jo at du husker den. Blå bakgrunn, masse farger.
Lenke til kommentar

 

Regner med du får mange rare blikk når du er ute på gata, haha!

Nei, svært sjeldent, egentlig? Ellers så har jeg blitt vant med det, jeg har gjort mer eller mindre weird shit med utseendet mitt i et tiår nå, liksom.

Det gjenspeiler hennes gamle avatar, som var masse farger.

Det særeste er jo at du husker den. Blå bakgrunn, masse farger.

 

 

Jeg har svært selektiv hukommelse. Som pensjonister som var med i krigen, de husker detaljer fra 1943, men ikke hva de spiste til middag dagen før

 

Jeg går rundt med unyttige fakta som hvem som spilte bass i Duran Duran i 1985, men går på jobb med skjorta på vranga, og glemmer hva jeg skulle på butikken så jeg kommer hjem med to fulle bæreposer med junk.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

 

Hvem kan glemme, Beccafe? :love:

Finn den!

 

 

Ja, det hadde vært interessant. Jeg hadde en mappe en gang i tiden med avatarene til folk her inne, for å lagre de mot slike dumheter som bytting av avatar uten backup osv. Hadde et par av birilbassen sine, samt ZeroMacs klassiske, din fargebombe og flere til, men gudene vet hvor den mappen tok veien. Sikkert samme sted som AnAnAs' stemme.

Lenke til kommentar

Jeg har svært selektiv hukommelse. Som pensjonister som var med i krigen, de husker detaljer fra 1943, men ikke hva de spiste til middag dagen før

 

Jeg går rundt med unyttige fakta som hvem som spilte bass i Duran Duran i 1985, men går på jobb med skjorta på vranga, og glemmer hva jeg skulle på butikken så jeg kommer hjem med to fulle bæreposer med junk.

Det er jo forskjell i funksjonen til kortids- og langtidshukommelse, men jeg synes fortsatt det er søtt at du synes avataren min var verdt å lagre.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...