Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

I dag registrerte jeg meg som student på skolen. "That's a complicated name" sa dama bak disken, noe uventet. Det er greit nok at hun ikke ser mitt navn så ofte, men hun har sikkert truffet hundrevis av internasjonale studenter før meg. De to asiatene foran meg i køen har sikkert mer eksotiske navn. Ellers er jeg glad for at jeg bare trengte å vise frem EHIC-kortet mitt og få et bevis på at jeg har godkjent helseforsikring i Tyskland. En av de nevnte asiatene har naturligvis ikke et slikt kort. Han fikk snakke med en forsikringsagent som begynte med "I will tell you how this works" og ga ham en lang salve med forutsigelser om alt som vil gå galt fordi han ikke har helseforsikring. Han kunne spart seg for mye tid ved å bare si "You're fucked".

 

Nå sitter jeg hos Bürgeramt for å registrere meg som beboer i byen. Det er for øyeblikket 90 andre foran meg i køen. Til slutt må jeg si at jeg føler meg litt som Harry Potter når jeg går rundt på universitetet som er et slott.

 

Du har sikkert en spennende og gøy tid foran deg :) Prøv å ikke havne i fight med Voldemort da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-lYlo5C

ikke si dere ikke hadde solgt undertøy dere er lei av om dere kunne tjent på det!!

Jeg våknet nok en gang av at katten beit på tuten på drikkeflasken min :love:

Lenke til kommentar

I dag registrerte jeg meg som student på skolen. "That's a complicated name" sa dama bak disken, noe uventet. Det er greit nok at hun ikke ser mitt navn så ofte, men hun har sikkert truffet hundrevis av internasjonale studenter før meg. De to asiatene foran meg i køen har sikkert mer eksotiske navn. Ellers er jeg glad for at jeg bare trengte å vise frem EHIC-kortet mitt og få et bevis på at jeg har godkjent helseforsikring i Tyskland. En av de nevnte asiatene har naturligvis ikke et slikt kort. Han fikk snakke med en forsikringsagent som begynte med "I will tell you how this works" og ga ham en lang salve med forutsigelser om alt som vil gå galt fordi han ikke har helseforsikring. Han kunne spart seg for mye tid ved å bare si "You're fucked".

 

Nå sitter jeg hos Bürgeramt for å registrere meg som beboer i byen. Det er for øyeblikket 90 andre foran meg i køen. Til slutt må jeg si at jeg føler meg litt som Harry Potter når jeg går rundt på universitetet som er et slott.

Glad jeg heter Alexander. Veldig lett å introdusere seg til folk.

Lenke til kommentar

Hvilken by er du i, Zarac? Og hvordan er engelsken til Tyskerene der du er? Da jeg var der var det knapt en sjel som kunne engelsk og enda færre som kunne bra engelsk.

Som Lycantrophe sier, er jeg i Mannheim. De tyskerne som jobber på skolen, snakker engelsk godt, men ellers vil ikke tyskerne si ett ord mer enn nødvendig på engelsk, selv om de tilsynelatende forstår meg. Jeg snakker noe tysk selv, men i enkelte situasjoner er jeg nødt til å bruke engelsk. Jeg hadde for eksempel ikke tid til å gjøre meg forstått og i tillegg høre hva kassedama svarte over støyen på den travleste butikken i byen.

Lenke til kommentar

Det smaker helt OK, det. Spaghetti med ketchupsaus og litt kjøttboller og pølser i. Granted, kjøttbollene og pølsene smaker ingenting med de er vomfyll. Jeg spiste en hel boks til middag for noen dager siden. Med ferskt brød ved siden av er det helt greit.

 

Hellstrøm kan slenge så mye drit han vil.

Lenke til kommentar

Sliiiiiiiiiiiiiiiiiteeeeeeeeeeen! Tusen høydemeter opp og tusen høydemeter ned igjen, men været var flott så det var en knallbra tur allikevel. :wee:

 

Nei. På mine 36 år på jorda har jeg enda ikke "lært" meg i elske kaffe. Jeg drikker en kopp eller to hvis jeg er på besøk og blir bydd kaffe. Er ikke frekk og spør etter Cola istedet.

 

Det er på ingen måte noe jeg lager hjemme.

Hør, hør. Jeg er helt enig, men jeg drikker det dog ikke borte heller. Synes det er mer høflig å be om noe vann i stedet for å spy ufordøyd kaffe over salongbordet deres. :p

 

 

Kan du ta den med deg rundt og ringe uten ledning ? Da er det en _mobil_telefon

 

Ja, ser poenget. Ikke at den saken her var så veldig mobil.

 

Når de er så stor er det samme som store bærbare datamaskiner, de er ikke bærbare, men flyttbare.

 

ikke si dere ikke hadde solgt undertøy dere er lei av om dere kunne tjent på det!!

Jeg våknet nok en gang av at katten beit på tuten på drikkeflasken min :love:

Mulig det er fordi jeg er sliten, men det der hørtes veldig "suggestive" og på kanten ut. xD

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...