Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har klokkeradio med en helvetes høy alarm på. 10 ganger bedre enn en mobiltelefon som spiller koselige melodier. Og som man kanskje glemte å slå av mute på før man la seg.

Telefonen min skrur av all lyd etter klokken 10 på kvelden, og på igjen klokken 6 om morgenen. Passer perfekt med alarmen som går klokka 6.

 

Er forresten luftsirene som et alarmen min.

Lenke til kommentar

I dag registrerte jeg meg som student på skolen. "That's a complicated name" sa dama bak disken, noe uventet. Det er greit nok at hun ikke ser mitt navn så ofte, men hun har sikkert truffet hundrevis av internasjonale studenter før meg. De to asiatene foran meg i køen har sikkert mer eksotiske navn. Ellers er jeg glad for at jeg bare trengte å vise frem EHIC-kortet mitt og få et bevis på at jeg har godkjent helseforsikring i Tyskland. En av de nevnte asiatene har naturligvis ikke et slikt kort. Han fikk snakke med en forsikringsagent som begynte med "I will tell you how this works" og ga ham en lang salve med forutsigelser om alt som vil gå galt fordi han ikke har helseforsikring. Han kunne spart seg for mye tid ved å bare si "You're fucked".

 

Nå sitter jeg hos Bürgeramt for å registrere meg som beboer i byen. Det er for øyeblikket 90 andre foran meg i køen. Til slutt må jeg si at jeg føler meg litt som Harry Potter når jeg går rundt på universitetet som er et slott.

Endret av Zarac
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gode gamle Nokia ringte selv om den var slått av!

 

Ja, jeg savner den tida. Irriterer meg at mobilene mine ikke gjør det lenger. Om de fungerer som vekkerklokke uten SIM-kort i, skal jeg jaggu faen begynne å bruke min gamle 3310 som alarm i tillegg til smarttelefonene, nettbrettet, PC-en, vekkerklokka med irriterende bjelle, og vekkerklokka med enda mer irriterende "DYT-DYT-DYT" rett inn i øret mitt, som uansett ikke vekker meg.

 

Kanskje 3310-en er det som skal til …

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...