Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte sånn ti pakker med forskjellige typer te. Prøvde å lære meg å like det, men går ikke. Hvordan kan man like te??? må være supertålmodig eler noe. Men er nok verre å lære seg å like øl. usj

Jeg har aldri klart å drikke vin. Aldri skjønt hva som er så godt med det. Øl er ti ganger bedre!

 

Drikker bare iskaffe en sjelden gang. Men regner ikke det som ordentlig kaffe. Ikke har jeg planer om å lære meg å like det heller.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte sånn ti pakker med forskjellige typer te. Prøvde å lære meg å like det, men går ikke. Hvordan kan man like te??? må være supertålmodig eler noe. Men er nok verre å lære seg å like øl. usj

 

For min del var det naboen som kom innom med iskrem og overtalte meg til å prøve en bringebærte fra London Fruit & Herb Company, og den var ganske god - både med og uten sukker, og vips var jeg frelst. Skjønt, det går mest i London Fruit & Herb Company fortsatt, selv om jeg har kutta ut sukkeret. Driver nå og kutter ut suketter også. Hovedsakelig fordi vi er tomme for suketter og jeg aldri husker å kjøpe nye.

 

Så det går mye i bringebærte og søt kamillete, mens jeg tråler nettet etter en side hvor de selger "Choice Organic chamomile spearmint tea" til en rimelig penge og i tillegg sender til Norge.

Ble hekta på den da jeg var i USA julen 2010, og kjøpte med mye, samt fikk tilsendt fra familien min som da bodde i Albany, California. Da de flyttet ble det slutt på teen, og jeg har ikke funnet den igjen når jeg har vært i USA siden. Fortsatt den beste teen jeg har drukket, og mitt forsøk på å bare blande sammen min egen versjon, har så langt vært mislykket.

Lenke til kommentar

Vet ikke, Slim :( er hardt å være en nudelpus.

 

Drikker både kaffe og te. Twinings sitron te og kaffe kokt over bål er det jeg liker best :D

kom hit, så skal du få hundre teposer gratis!!!!

 

Jeg har aldri klart å drikke vin. Aldri skjønt hva som er så godt med det. Øl er ti ganger bedre!

Drikker bare iskaffe en sjelden gang. Men regner ikke det som ordentlig kaffe. Ikke har jeg planer om å lære meg å like det heller.

Jeg klarer å presse i meg hvitvin. øl er forferdelig. drakk 1/4 øl på julebord og var skitkvalm!
Iskaffe er godt.

 

 

 

 

Smurf: jeg har grønnte naturell og grønnte med sitron, twinings naturell og i apple, cinnamon, raisin tea & four red fruits tea, liptom osv
Det er jo så varmt! også må man blåse og vente i evigheter før man kan ta en sipp. nei usj ingen tålmodighet her i huset!

Lenke til kommentar

Ah, jeg kjøper all teen min på helsekost-sjapper. :p

Dagligvarebutikk-te er ikke noe for meg. Og jeg føler ikke at jeg tør å ta steget over i poseløs te heller. Det er en tetråd her på forumet et sted. Husker Beccafe og en av Ida-ene var aktive i den.

 

Ser for øvrig ut til at jeg endelig har funnet teen min, så jeg bestilte 2 bokser à 20 poser nå, og regner med jeg har den her i januar eller noe.

Tok bare 3 år å finne ei sjappe som sender til Norge. :p

 

Ang. varmen går det greit. Jeg slenger en pose i koppen, heller i kokende vann, setter teen til å trekke i fem minutter og kommer tilbake etter en halvtime, klemmer ut resterende te fra posen og drikker te som er passe varm. :D

Lenke til kommentar

Livet blir bedre med kunstig stimuli.

Må det være slik? Kan man ikke ha det "gøy nok" og "godt nok", uten å hele tiden måtte "ruse" seg med kunstig stimuli? Er det virkelig så viktig med det konstante jaget etter å nå en ny topp?

 

Kaffe ser jeg ingen vits med å benytte. Kollegene mine på jobb er "hjernedøde" inntil de får kaffen sin, og da endelig begynner de å bli fungerende individer. Er det en hverdag jeg ønsker, nærmest avhengig av en varm væske for å fungere?

 

Hva med oss som ikke trenger kunstig stimuli? Jeg får min stimuli fra glade mennesker, gode historier, morsomme filmer og lignende. Og det er nok. Jeg trenger ikke å skru opp til 11 for å nyte livet. Det holder med å skru opp til 10 for meg. Eller 9.

Lenke til kommentar

Slim, jeg tror folk liker å "ruse" seg fordi det er veldig digg å "flykte" fra en hektisk hverdag en gang iblant og bare slippe seg helt løs. Det er først dumt når det blir en avhengighet!

 

 

Four fruits er stort sett den eneste teen jeg liker. Må ha to suketter i :p trenger ikke bruke kokende vann da, nudelpus.

kan jeg bruke lunkent?


Mange her som snuser fast? Jeg prøvde for et par uker siden. Første og siste gang for å si det sånn :thumbdown:

Lenke til kommentar

Slim, jeg tror folk liker å "ruse" seg fordi det er veldig digg å "flykte" fra en hektisk hverdag en gang iblant og bare slippe seg helt løs. Det er først dumt når det blir en avhengighet!

Det er forsåvidt et godt poeng. Det er mye enklere å koble av fra dagens stress med rusmidler, enn det er uten. Men er det lurt å ta den enkleste veien?

 

Men Kaffe har hatt en rimelig stor påvirkning på samfunnet vårt, positivt sett. Vet derimot ikke hvorvidt det har noen gevinst i dagens samfunn.

Mange her som snuser fast? Jeg prøvde for et par uker siden. Første og siste gang for å si det sånn :thumbdown:

Fint det er siste gang, for snusing er noe av det mest motbydelige (og fortsatt sosialt akseptert) en jente kan gjøre. Fy faen så motbydelig.
Lenke til kommentar

Må det være slik?

Nei, men det er gjerne slik. Alle får stimuli fra glade mennesker, gode historier, morsomme filmer og lignende, men kunstig stimuli er med på å forsterke impulsene som allerede eksisterer eller skape nye. Det at du ikke trenger kunstig stimuli betyr ikke at du ikke ville hatt det bedre med det, om enn midlertidig. Du kan bli sterk uten steroider, men du blir enda sterkere med.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...