Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ironisk eller hva? Vanskelig å vite hva som er ironi og ikke her :p

Jeg jobber i IT-bransjen selv, og syns det er jævlig gøy (til tider). Avhengig av hva du ønsker å bli innen IT, er det mange områder du kan stikke innom. Men så vidt jeg har forstått, er dagens IKT-klasse noe som går gjennom basisting som man finner i bedrifter. Så kan du heller spesialisere deg på høyskole, eller bare bli ansatt og lære mens du jobber.
Lenke til kommentar

Jeg jobber i IT-bransjen selv, og syns det er jævlig gøy (til tider). Avhengig av hva du ønsker å bli innen IT, er det mange områder du kan stikke innom. Men så vidt jeg har forstått, er dagens IKT-klasse noe som går gjennom basisting som man finner i bedrifter. Så kan du heller spesialisere deg på høyskole, eller bare bli ansatt og lære mens du jobber.

Hva har du tatt innen IT?

 

Og hva skal jeg velge framover for å gjøre det eksemplet du nevner der? Har ikke akkurat gjort mye research på høyskole... :)

Lenke til kommentar

Hva har du tatt innen IT?

 

Og hva skal jeg velge framover for å gjøre det eksemplet du nevner der? Har ikke akkurat gjort mye research på høyskole... :)

vgs: allmenn, ikt, allmenn påbygging. En kjapp tur innom høyskole Før jeg fant ut at det ikke passet med min karriere i wow. tok et friår og endte opp i itavdelingen til gamle Thon.

 

Så jeg har strengt talt ikke utdanning for det jeg driver med. whatever.

 

Du kan bli veldig mye innen it, du må nesten finne ut hva du selv vil. Men noen år på supporttelefonen Gjør deg godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

vgs: allmenn, ikt, allmenn påbygging. En kjapp tur innom høyskole Før jeg fant ut at det ikke passet med min karriere i wow. tok et friår og endte opp i itavdelingen til gamle Thon.

 

Så jeg har strengt talt ikke utdanning for det jeg driver med. whatever.

 

Du kan bli veldig mye innen it, du må nesten finne ut hva du selv vil. Men noen år på supporttelefonen Gjør deg godt.

Daså. Takk for tips forresten.

 

Hva er en vanlig dag på jobben for deg, og hva består arbeidsoppgavene av?

 

Er bare veldig ivrig etter å høre andres erfaringer innen dette emnet, da emnet interesserer meg, og kan være hva jeg begynner med i framtida, så det betyr jo så klart mye.

Endret av BananLaks
Lenke til kommentar

Daså. Takk for tips forresten.

 

Hva er en vanlig dag på jobben for deg, og hva består arbeidsoppgavene av?

 

Er bare veldig ivrig etter å høre andres erfaringer innen dette emnet, da emnet interesserer meg, og kan være hva jeg begynner med i framtida, så det betyr jo så klart mye.

Vanlig dag på jobben? Hoho. Finnes ikke. IT-avdelingen min er så liten, at arbeidsoppgaver går på kryss og tvers. Strukturen er veldig flat, sånn sett. Driver for det meste med feilsøking på problemer ingen andre klarer å løse, samt tar kontakt med leverandører og lignende for å få fikset ting programvare/fastvare. Men tar av og til telefonen også for å be de skru på skjermen sin, slik "PC-en fungerer igjen".

Vi har førstelinje-folk da, vanligvis innleide folk, som hovedsaklig får "Dritten". De sitter på telefonen fra 08:00 til 16:00, løser henvendelser og slikt. Men utover de, så er det rimelig mange "poteter" som går rundt om kring, ja...

 

Men, det er gøy da. Utfordrende og noe nytt å lære hver dag.

 

Det er én type IT-jobb. Du må nesten finne ut hva DU syns er gøy. Jeg visste fra tidlig alder av at jeg likte å hjelpe folk med PC, samt å lære bort hvordan å bruke PC-en. Derfor begynte jeg i en Supportjobb for over 5 år siden. Du derimot, kanskje du liker å spytte ut html-koder, C#-snutter eller Java-tegn.

 

Et år eller to på Support-telefonen derimot, gir deg et lite innblikk i hvordan livet er på den "andre siden" av dataverdenen. Da er det også litt enklere å tenke ut løsninger for de "vanskeligstilte".

Spurte faktisk om vi kunne få inn noe lignende i telefonsystemet vårt. "Velkommen til IT-Support. Har du prøvd å skru den av og på? Trykk 1 om du har." Meeeeen, de syns det ble for useriøst. :p
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...