Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Er jo et bra spill også. Har du steam?

Og de som er nevnt under.

Nei Datasmurf bruker Origin

Ha-ha, ja ... Men nei, jeg bruker BeamDog og GameFly også. :O

 

Det meste av tiden jeg hadde satt av til å lese pensum i april gikk med til Civ5. I det minste vinner jeg på nest vanskeligste nivå nå.

Du er flinkere enn meg, ser jeg. Jeg trives best på standard vanskelighetsgrad. Så jeg spiller veldig, veldig sjelden multiplayer. Klarer jeg ikke å dominere en vanskelig CPU, klarer jeg i alle fall ikke å slå et menneske.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og de som er nevnt under.

 

Ha-ha, ja ... Men nei, jeg bruker BeamDog og GameFly også. :O

 

 

Du er flinkere enn meg, ser jeg. Jeg trives best på standard vanskelighetsgrad. Så jeg spiller veldig, veldig sjelden multiplayer. Klarer jeg ikke å dominere en vanskelig CPU, klarer jeg i alle fall ikke å slå et menneske.

Du burde bruke steam :)
Lenke til kommentar

Klarer jeg ikke å dominere en vanskelig CPU, klarer jeg i alle fall ikke å slå et menneske.

 

Nå er vanskelighetsgraden til Civ stort sett slik at maskina får ekstreme fordeler. Det vil jo ikke menneskelige motstandere få. De stiller likt med deg.

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

Ved "Prince" er motstanderen ca likt med deg. Deretter får han flere og flere fordeler (men er like dum).

 

Så kort fortalt, på vanskeligste nivå så starter han med de fire første teknologiene lært, en settler ekstra, to scouts og en warrior og noe mer, tror jeg det var. Håpløst urettferdig, mener nå jeg. Skulle ønske vanskelighetsgraden gjorde dataen mer intelligent, og ikke mer "jukset".

Lenke til kommentar

Nå er vanskelighetsgraden til Civ stort sett slik at maskina før ekstreme fordeler. Det vil jo ikke menneskelige motstandere få. De stiller likt med deg.

Det er sant. CPU'en er ikke akkurat så smart, men får alle slags bonuser for at de i det hele tatt skal ha en sjans. Gleder meg til at AI har blitt ordentlig utvikla, tilnærmet menneskelig intelligens. Men det skal nok mye til, og en del år..

 

Det verste med civ, er at alle går mot deg for ingenting. De tar også valg som er helt på trynet. Dette gjelder da CPU.

Lenke til kommentar

Ved "Prince" er motstanderen ca likt med deg. Deretter får han flere og flere fordeler (men er like dum).

 

Så kort fortalt, på vanskeligste nivå så starter han med de fire første teknologiene lært, en settler ekstra, to scouts og en warrior og noe mer, tror jeg det var. Håpløst urettferdig, mener nå jeg. Skulle ønske vanskelighetsgraden gjorde dataen mer intelligent, og ikke mer "jukset".

 

Det blir zergfest ja. Men det funker å spille mot det om man spiller på kart med mye vann og mange øyer. Datamaskina suger noe helt for jævlig på sjøkrig. Så man kan slå han der uten å være veldig flink selv så lenge man gjør det før datamaskinen zerger fly.

Lenke til kommentar

Det blir zergfest ja. Men det funker å spille mot det om man spiller på kart med mye vann og mange øyer. Datamaskina suger noe helt for jævlig på sjøkrig. Så man kan slå han der uten å være veldig flink selv så lenge man gjør det før datamaskinen zerger fly.

Yup. Eller bare ta en annen type victory, som "Diplomacy" eller "Cultural".

Lenke til kommentar

Mange City States, og så går du for den derre City State-policyen som gjør at du får +20. Så lover du å beskytte de, som gir deg +10, og dermed er du "venner". Sleng på resten av policy-treet samt noen spioner, så burde du få mesteparten av stemmene.

Lenke til kommentar

Det jeg synes er dumt med Civ5 er at jeg aldri ser noe poeng i å ikke bare erobre alle, det er jo ikke som om AIen ikke kommer til å angripe meg tilfeldig og jeg kan jo slå dem helt fint. Har bare spilt en campaign ferdig da, da vant jeg som prince og deretter skrudde jeg opp et hakk og ga meg fordi jeg hadde full dominans innen skytevåpen kom elns og ikke gadd spille ferdig. Synd egentlig, virket som om det var masse gøyale gimmick achievements jeg kunne prøve meg på

Lenke til kommentar

Jeg har til gode å unngå å bli rushet når jeg spiller Civ5 mot mennesker. Men jeg hater også å spille raskt, jeg elsker å turtle og spille defensivt. Det være seg om jeg bruker faktiske murer eller om jeg bare bygger nok units til at de kan leke mur for meg. Samt at jeg sliter noe så inn i granskauen på mikro, er ikke spess mye flinkere på makro. Jeg spiller, men jeg spiller på maks medium vanskelighetsgrad i alle spill, taper jeg, blir jeg grinete og gidder ikke spille mer. Spiller ikke for utfordringer eller for å bli bedre, spiller for tidsfordriv og historie. Jeg er sær sånn. :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...