Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal dampes. Amatører.

Såpass vet jeg da. Har laget det "et par ganger før". Bare lurte på om det var noe regel på hvor lenge det skulle dampe annet enn til det løsner.
Skrevet

Såpass vet jeg da. Har laget det "et par ganger før". Bare lurte på om det var noe regel på hvor lenge det skulle dampe annet enn til det løsner.

Nei. Det er som alt annet kjøtt. Det er ferdig når det er ferdig. Men det pleier ta ca 3 timer, altså.

Gjest medlem-1432
Skrevet

Jeg ville beregnet 3,5-4 timer. Men er ingen regel på det. Kommer ann på kjøttet og stykkene.

Skrevet

Intelligens tilknyttet det faglige element.

Akademisk kunnskap kommer ikke akkurat av seg selv. Alt må læres. Karakterer viser i stor grad arbeidsinnsats, ikke intelligens.

Skrevet

Akademisk kunnskap kommer ikke akkurat av seg selv. Alt må læres. Karakterer viser i stor grad arbeidsinnsats, ikke intelligens.

Noen mener dette, andre mener noe annet.

Gjest medlem-1432
Skrevet

Suppe av pinnekjøtt? det var eksklusive greier.

Skrevet

Alt må læres, ja, men ikke alle lærer like raskt/enkelt som andre: Noen har ganske enkelt ikke anlegg for å lære, mens andre trenger ikke en gang anstrenge seg for å lære noe nytt. Karakter viser derfor ikke alltid arbeidsinnsats.

• Liker 1
Skrevet

Alt må læres, ja, men ikke alle lærer like raskt/enkelt som andre: Noen har ganske enkelt ikke anlegg for å lære, mens andre trenger ikke en gang anstrenge seg for å lære noe nytt. Karakter viser derfor ikke alltid arbeidsinnsats.

My point exactly. Takk, Runar.

Skrevet (endret)

Intelligens tilknyttet det faglige element.

Jeg er i utgangspunktet enig. Men alle som er flinke i f.eks. matematikk jobber jo ikke så veldig mye med det? Jeg jobbet f.eks. aldri mye i det i faget sammenlignet med venner av meg som brukte mye tid på å jobbe med det. Fikk bedre karakterer enn dem likevel. Det finnes områder i livet som noen rett og slett virker å bare forstå bedre enn andre.

Edit: FU Runar, for å svare bedre og raskere enn meg.

Endret av Sexylubb1
  • Liker 1
Skrevet

En venn av neg skulker skolen hele tiden, spiller og hører på musikk i timene. Gjør aldri lekser osv. Han får ALLTID TOPPKARAKTERER. Plager meg skikkelig. Jeg anstrenger meg skikkelig og prøver å få gode karakterer, men får bare fire...

Skrevet

Noen mener dette, andre mener noe annet.

Vel, det jeg sier er fakta. Du får ikke plutselig kunnskap om historiske hendelser uten videre. Du lærer ikke et språk uten videre. Alt må jobbes med, og læres.
Skrevet

Vel, det jeg sier er fakta. Du får ikke plutselig kunnskap om historiske hendelser uten videre. Du lærer ikke et språk uten videre. Alt må jobbes med, og læres.

Enkelte har anlegg for denne læringen, andre ikke. Jeg er akademisk flink, og trenger derfor ikke jobbe hardt for å innta kunnskap og prestere sterkt.

Skrevet

Jeg er i utgangspunktet enig. Men alle som er flinke i f.eks. matematikk jobber jo ikke så veldig mye med det? Jeg jobbet f.eks. aldri mye i det i faget sammenlignet med venner av meg som brukte mye tid på å jobbe med det. Fikk bedre karakterer enn dem likevel. Det finnes områder i livet som noen rett og slett virker å bare forstå bedre enn andre.

Edit: FU Runar, for å svare bedre og raskere enn meg.

Matte er kanskje et lite unntak, da det kreves en del logiske egenskaper. Du har kanskje også et bedre utgangspunkt enn vennene dine, og lærer deg kanskje ting lettere, har bedre hukommelse, eller lignende.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...