Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg trener på studentsenteret her i Bergen, hvor det er for det meste jenter og "fotballgutter". Svært lite bol og bråk og brede skuldre der, takk og lov. Innimellom er jeg innom Vektertorget, og der er det flaut å bruke mindre enn 40kg manualer. Fools. Ser ut som forvokste beibier.

Trente en stund på vektertorget jeg også (er ikke student), men ga fort opp. Kommer jo faen ikke til på vektene. Folk sitter jo bare på alle benkene med en drøss vekter rundt seg i total random order, og prater.

Trener på Xanadu på danmarksplass nå (nærmest der jeg bor). Er litt bedre der, men på kveldene er det altfor mye folk.

Lenke til kommentar

Student-treningssenteret i byen åpner 0730, og da jeg ankom 0745 var den stappfull av jenter på tredemøllene. Det var seriøst 5 jenter for hver gutt som var der. Hva skjer med at jenter har mye mer viljestyrke? Jeez.

 

Det verste var at alle tredemøllene ser rett på vektområdet, så jeg følte at alle så på meg. Og dømte. Fordi jeg kun løftet stangen...

 

Akkurat DET gir jeg en fin faen i. Folk får stirre så mye de bare vil på meg på trening. Når jeg er på trening er formålet at det går rett, med fin teknikk og rett vekt enn att jeg kjører på med 40 ganger mer enn det jeg klarer og går i baksmell, kun for å være kul...

Lenke til kommentar

Akkurat DET gir jeg en fin faen i. Folk får stirre så mye de bare vil på meg på trening. Når jeg er på trening er formålet at det går rett, med fin teknikk og rett vekt enn att jeg kjører på med 40 ganger mer enn det jeg klarer og går i baksmell, kun for å være kul...

Poeng.

 

Ved å presse seg selv bryter man ned muskelvev, og man trenger -mye- lenger tid på å restituere seg for å i det hele tatt få noe effekt, hvis man får noen i det hele tatt.

Man skal begynne på det nivået man trives med, altså hvis man nesten bæsjer på seg av å prøve å løfte 60-70 kg så er det mye mer gunstig å begynne på f.eks bare stanga.

 

Det beste er nok å begynne hakket over (5 kg elns) det man føler man kan løfte uten noe anstrengelse. Da vil man fortere merke en økning hvis man tar til seg nok hviletid mellom øktene.

Lenke til kommentar

Smoothiekongen?

 

Akkurat DET gir jeg en fin faen i. Folk får stirre så mye de bare vil på meg på trening. Når jeg er på trening er formålet at det går rett, med fin teknikk og rett vekt enn att jeg kjører på med 40 ganger mer enn det jeg klarer og går i baksmell, kun for å være kul...

Poeng.

 

Ved å presse seg selv bryter man ned muskelvev, og man trenger -mye- lenger tid på å restituere seg for å i det hele tatt få noe effekt, hvis man får noen i det hele tatt.

Man skal begynne på det nivået man trives med, altså hvis man nesten bæsjer på seg av å prøve å løfte 60-70 kg så er det mye mer gunstig å begynne på f.eks bare stanga.

 

Det beste er nok å begynne hakket over (5 kg elns) det man føler man kan løfte uten noe anstrengelse. Da vil man fortere merke en økning hvis man tar til seg nok hviletid mellom øktene.

 

Det er viktig å si til seg selv: De store har og vært små. Ikke alle starter med 150 i benkpress ;)

Lenke til kommentar

Det er viktig å si til seg selv: De store har og vært små. Ikke alle starter med 150 i benkpress ;)

Ingen, Mikkel. Ingen starter med 150 :)

 

Det er veldig lett å få musikere til å forstå det her, har jeg merka. la oss si en gitarist; da du begynte, klarte du lett å spille som Øystein Sunde? Eller var det greiere å begynne med noe lavere tempo?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...