Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spør deg jeg Magnus, ettersom du skulle på Mark Knopfler. Vet du noe om det er fotoforbud på Knopfler-konserten? Leste en artikkel på Aftenposten sine sider og der stod det at det var fotoforbud på Morisson-konserten :(

Jeg vet ikke helt. Det er ikke et generelt fotoforbud på Norwegian Wood i alle fall, men hva som gjelder på Mark Knopfler vet jeg dessverre ikke. Finner ikke noe info om det heller. :(

Fy faen, en av de som stod utafor stoppet meg og sa at fotografering ikke var lov. Greit nok det, men så viste det seg at det var lov like vel. Utrolig surt å ikke få tatt bilder når alle andre fikk det. :(

Mark Knopfler var uansett utrolig kos da! :love:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen forslag til middag? Er helt blank.

Skal ut å handle om et øyeblikk, men kommer ikke på noe godt å spise. :(

Jeg kommer med standardsvaret mitt på god og ikke sinnsvakt dyr middag: Svinefilet med gratinerte poteter og smørstekt sopp.
Skrevet

Noen forslag til middag? Er helt blank.

Skal ut å handle om et øyeblikk, men kommer ikke på noe godt å spise. :(

Tomatsuppe? Tacos? Lasagne? Kjøttkaker? Hjemmelaget hamburger? Koteletter? Grøt?

Skrevet

Synes Big Bite er undervurdert. Det er relativt billig, sunt og du kan flotters velge appelsinjuice istede for cola. Og bestiller du grovt brød i tillegg er det jo genialt! :wee:

Enig. Spiser mye der når jeg er sulten og i sentrum. Mye mer og bedre mat enn om jeg skulle tatt en pølse på Narvesen.
Skrevet

Herregud. Muntlig eksamen i Nors, gjett hva jeg kom opp i. Følelser og fuckings kjærlighet i Nyromantikken. Hva søren? Det er jo ikke en dritt å skrive om det tullete dritt temaet. :realmad:

Reflekter over hvordan temaet blir behandlet i denne perioden og i samtidslitteratur og media? :dontgetit:

Jeg vurderer å tilby meg å hjelpe siden du åpenbart stresser med det og min eksamen blir avlyst, men hvis du har SÅ lite clue blir det jo like mye jobb for meg som det ville blitt med min egen eksamen ...

Jeg kan nok finne ut av det på egen hånd. Du trenger ikke å stresse på mine vegne. :innocent:

Les: "Jeg synes det er fryktelig mye å be om og vil ikke virke frekk, men hadde satt pris på all hjelp jeg kan få."

Stikkord:

Forfattere (lyrikere, i all hovedsak)

Olav Aukrust

Sigbjørn Obstfelder

Olaf Bull

Knut Hamsun

Herman Wildenwey

Vilhelm Krag (!)

Nils Collett Vogt

Ta med disse navnene, og gjenta hver av dem minst tre ganger. Olaf Bull - Elvira er et dikt som omtrent oppsummerer problemstillingen din. Samt Vilhelm Krag - Fandango som er blitt kalt "nyromantikkens programdikt". Samtidig er det viktig at du skiller mellom nyromantikeren Hamsun og modernisten Hamsun. Du kan selvsagt plukke med deg andre store forfattere fra perioden og finne nyromantiske motiver hos dem og.

Gjest Slettet+981287349
Skrevet

Ny sesong med True Blood, neis!

Skrevet

Jeg kommer med standardsvaret mitt på god og ikke sinnsvakt dyr middag: Svinefilet med gratinerte poteter og smørstekt sopp.

Det hørtes ikke dumt ut!

Får vel ta en tur på Rema og se om de har noen billige Svinefileter!

Takker!

Tomatsuppe? Tacos? Lasagne? Kjøttkaker? Hjemmelaget hamburger? Koteletter? Grøt?

Hum, tror jeg drar med meg en ferdig Lasagne og kanskje litt Kjøttdeig også. :hmm:

Skrevet

Ny sesong med True Blood, neis!

Ikke glem sesongfinalen på Breaking Bad da. Forrige episode het "Half meassures" og den tok av. Dagens episode heter "Full meassures" og da kan jeg bare forestille meg klimakset. Har ikke turt å åpne tråden om serien enda siden jeg ikke får sett episoden før dama kommer hjem fra jobb.

Subway > Big Bite

Det er mulig, men jeg har aldri spist på Subway. Eneste stedet jeg veit om de holder til er i Oslo og de gangene jeg har vært i Oslo så har det aldri blitt til at jeg har testa de.
Skrevet

(...) og kanskje litt Kjøttdeig også. :hmm:

Hvis du kjøper kjøttdeig så hiv med en pakke tacokrydder også. Bland tacokrydder og kjøttdeig så får du tacokjøttboller. Sammen med potetmos så er det et ypperlig lite måltid som gjøres på 1-2-3.

Gjest Slettet+981287349
Skrevet (endret)

n4w:

Kjøp en stor porsjon ICA Lasagne fra varmedisken. Den er seriøst helt nydelig.

l4r5:

Takk for tipset, skal skjekke ut.

Endret av Slettet+981287349
Skrevet

Det er tilbakebetaling av penger over frikortstaket for egenandel også. 770 kr pling pling inn på konto i dag.

In other news:

Det er et eller annet med Kris Kristofferson sine tekster som får frem den sentimentale siden i meg.

NP: Kris kristofferson - Jody and the kid

Skrevet

Aleks! Fortell Asbjørn at han må komme seg hjem til Evje! :p

Han drar til Evje på onsdag, men om du sier navnet ditt så kan jeg hilse :p

Hils fra Bjørnar!

Den er grei ;)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...