Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dokumentasjon?

Artikkelen du leste i dag må ha vært delvis feil.

Kraft Foods, som leverer til bl.a. norske Freia, og Nestlé ble avslørt for import av kakaobønner fra plantasjer som benytter seg av barnearbeid i april 2009. Det var organisasjonen SwedWatch som oppdaget det, og publiserte en rapport om funnene sine. SwedWatch jobber for å avsløre brudd på menneskerettigheter i svenske bedrifter. Både Nestlé og Kraft Foods importerer kakao fra Elfenbenskysten og Ghana hvor over 70 % av verdens kakoproduksjon pågår. Barnearbeid forekommer i begge landene. Både Kraft Foods og Nestlé jobber med å utbedre dette og kjøper allerede i dag deler av sin kakao gjennom organisasjonen «Rainforest Alliance».

Kilde: SwedWatchs rapport «Sjokoladens mørke hemmelighet», 2006, og dens oppfølger 2009.

Dessuten er samtlige kaffeprodusenter i Norge medlem av Foreningen for bærekraftig kaffeproduksjon.

Skrevet

Du har tydeligvis ikke samme type hår som meg. Mitt hår brenner seg opp til harde klumper som så smuldrer når jeg klemmer på dem når det blir påtent. Ikke spør hvordan jeg vet det. Jeg tviler ikke på at det brente er ekte.

Gjest Slettet-1nDPpQXNWW
Skrevet

Var på VGS prøve dag idag :D !!

Trur jeg skal gå Realfag!! :D

Skrevet

Jaja, er old og alt det der. Men jeg lurer på fremdeles hvem som hadde vunnet en kamp mellom chuck norris og lars monsen ? uavgjort ?

Vel... Siden Chuck Norris tross alt er en kampsportutøver (og dommer faktisk) på internasjonalt nivå og Lars Monsen kun kan skryte av at han er i over gjennomsnittet god form så er jeg ganske sikker på at Chuck Norris hadde vunnet.
Skrevet

Mitt hår brenner seg opp til harde klumper som så smuldrer når jeg klemmer på dem når det blir påtent. Ikke spør hvordan jeg vet det.

Hvordan vet du det? :dontgetit:

Skrevet

Jarmo vel?

Sjur: Jeg bruker Cinema 4D, skjønte ikke mye av Maya :dontgetit:

Ah, det har jeg ikke prøvd, men har flere venner som bruker det, så jeg går ut fra at det er greit nok.

Maya kan være litt komplisert i starten ja, vel, det er fortsatt komplisert, men jeg er glad jeg har lært meg å bruke det. ^^

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...